У черговий раз головною темою, що обговорювали на своєму засіданні члени клубу «Ветеран», стали пасажирські перевезення та обслуговування пільгових категорій населення у міському транспорті.
Про ситуацію із транспортним сполученням у Кіровограді розповів заступник міського голови Сергій Васильченко. Він наголосив на тому, що попри всю складність ситуації, яка утворилась у місті через відмову обслуговувати маршрути "Автобусним парком-13527", її вдалось вирішити, залучивши до перевезень на вивільнених маршрутах всіх кіровоградських перевізників. Таким чином можуть безперешкодно діставатись до міста мешканці селища Нового та забезпечити безперебійне функціонування транспорту від Старої Балашівки до центра Кіровограда.
Також посадовець зазначив, що відмова "Автобусного парку" обслуговувати визначені договорами маршрути, змусила депутатів міської ради перерозподілити субвенцію з державного бюджету у розмірі одного мільйона 900 тисяч гривень на користь "Єлисаветградської транспортної компанії", як кажуть у народі, тролейбусного парку, який взяв на себе головне навантаження у перевезенні пільгових категорій населення.
– Ми розробили новий механізм розподілу субвенції з державного бюджету на пільгові перевезення таким чином, щоб кошти отримували всі без виключення транспортні підприємства, які перевозять пільговиків, – повідомив Сергій Васильченко. – Зараз документ знаходиться на розгляді в антимонопольному комітеті, і вже, можливо, до кінця року він буде введений у дію. Отже, якщо державні кошти до цього часу розподілялись лише між двома перевізниками – "Автобусним парком" та "ЄТК", а маршруточники лише скаржились на відмови в отриманні коштів та всіляко ігнорували вимоги пільговиків у праві на безкоштовний проїзд, то тепер ситуація буде докорінно змінена. Більше того міській владі потрібно бути більш наполегливій в ініціації закону про монетизацію пільг, щоб кожен, хто має на неї право міг отримувати визначену суму та платити за проїзд, а не терпіти приниження у транспорті від хамовитих водіїв.
Зовсім іншої позиції дотримувався директор "Автобусного парку" Анатолій Голованов, який у черговий раз почав звинувачувати владу в тому, що підприємство занепадає. Хоча, обслуговуючи найбільш прибуткові маршрути у місті по найвищому тарифу і при цьому отримуючи субвенцію з державного бюджету, керівництво підприємства мало б більш настійливо шукати точки дотику з міською владою, а не висувати ультиматуми, як вони це звикли робити. Цього разу коса найшла на камінь. Влада виявила принциповість.
У своїх виступах голова клубу "Ветеран" Володимир Краснокутський та голова міської організації ветеранів Віталій Вієвський наголосили на забезпеченні прав пільговиків на безкоштовний проїзд, які надає їм Закон України "Про автомобільний транспорт" та забороняє перевізнику відмовлятись від таких перевезень. Також потрібно подбати про те, щоб у кожному транспортному засобі був вивішений перелік осіб, яким надано право безкоштовного проїзду. Всі маршрутки, автобуси та тролейбуси мають дотримуватись графіку та інтервалу руху, зупинки громадського транспорту мають бути обладнані відповідним чином, щоб пасажири мали змогу ознайомитись із графіком руху пасажирського транспорту, посидіти та відпочити в очікуванні транспорту.