У дворах кропивницьких багатоповерхівок активізувався ремонт дорожнього покриття. Спеціальна техніка та дорожники працюють на багатьох вулицях та прибудинкових територіях. Чи переросла кількість в якість? Перевірити хід робіт наприкінці минулого тижня вирушили міський голова Андрій Райкович та начальник головного управління житлово-комунального господарства міської ради Віктор Кухаренко.
Їхній маршрут проліг внутрішньодворовими дорогами, де комунальники вже завершили ремонт, і тими, де триває підготовка до нього. Андрій Райкович оцінив якість асфальтування у дворах будинків №3, корпус 2 та №6, корпус 1 на вулиці Євгена Тельнова. Свої коментарі очільнику міста поспішали висловити мешканці багатоповерхівок. Вони вказали на ряд недоліків, які допустили ремонтники: в одному місці залишилась яма, в іншому – не завершили асфальтування. Але в основному люди вдячні, бо цей мікрорайон вже давно не бачив такого обсягу дорожніх робіт.
Зараз на вулиці Євгена Тельнова, №12, №13, №14/22, №8 корпус 1 розгорнуто масштабні підготовчі роботи: дорожники зривають старе покриття, демонтують понівечені бордюри, насипають щебінь та встановлюють нові бетонні бортові камені.
Також міський голова оглянув капітально полагоджену дорогу на вулиці Барболіна, пересвідчився, чи розпочали укладку асфальту по вулиці Смоленчука та чи готують до ремонту вулицю Авіаційну на Новомиколаївці.
Віктор Кухаренко повідомив, що лише на ремонт однієї вулиці Барболіна, яка була перехідним об’єктом з минулого року, витрачено близько мільйона гривень бюджетних коштів. Тепер роботи виконано якісно та у визначені терміни.
– Так само перехідним об’єктом є й вулиця Смоленчука, – зазначив Віктор Кухаренко. – Відповідно до проектно-кошторисної документації, на її ремонт витратимо близько трьох мільйонів гривень. А на вулицю Авіаційну, яка з’єднає декілька кварталів, планується витратити 3,2 мільйона гривень. Хочу зазначити, що зараз маємо близько 50 об’єктів для масштабних ремонтів. Але передбачаю, що в цьому році не всі виконаємо, бо після виготовлення проектно-кошторисної документації загальна вартість набагато перевищить суму, закладену у відповідній програмі. Тому в цьому році проведемо підготовку, а вже з наступного, коли виділять фінансування, ремонти завершимо.
– Контроль за роботою дорожників має бути постійним і системним, – наголосив очільник міста. – Ми перевірили, як спрацювали підрядчики, маємо зауваження – відразу про них заявили, і надалі їх слід враховувати при виконанні робіт. Виконавці мають усунути ряд допущених ними недоліків. Але в цілому програма капітального та поточного ремонтів у Кропивницькому планово виконується, і ми сподіваємось, що в літній період ремонти зробимо на всі кошти, передбачені у бюджеті міста. Зараз ще проводяться тендерні процедури щодо великих об’єктів. Зокрема, по вулиці Короленка. Побували ми й на вулиці Смоленчука, побачили, що там уже укладають верхній шар асфальту. До речі, саме цей об’єкт для ремонту досить складний. Ця вулиця колись називалася Болотяною. І не даремно, бо часті підтоплення впродовж багатьох років робили свою негативну справу. Цього року ця вулиця в центрі міста вперше отримає якісне асфальтове покриття, а дорожники облаштовують тут ефективну систему водовідведення. Загалом же, контроль за виконанням робіт буде тотальний, інспектуватимемо об’єкти щотижня. Я попереджаю про це виконавців робіт. Слідкуватимемо і ми, і громадськість. Це якраз і є участь громади у контролі за використанням бюджетних коштів.
– Стосовно прибудинкових територій, – продовжив Андрій Райкович. – Велика їх кількість потребує капітальних ремонтів. І ми розпочали їх, як і було заплановано, як звучало у моїй передвиборчій програмі. Але зробити все за один – два роки неможливо. Адже все комунальне господарство міста застаріле. Це і водопровідні та каналізаційні мережі, теплотраси, які потрібно постійно лагодити. Доводиться паралельно виконувати ремонти, які прямо не стосуються дорожнього покриття. А це подвійні витрати. Я звернувся до наших комунальників, тепловиків, працівників водопровідно-каналізаційного господарства з проханням, щоб заздалегідь виконували ремонти мереж, погоджували свою діяльність із дорожниками, щоб усе необхідне було виконано, а вже потім укладалось асфальтне покриття.
Оксана ВЕРСТЮК