Звичайно, білборди важко назвати прикрасою будь-якого міста. Але від них нікуди не подінешся – це один з найбільш популярних рекламних засобів. Та якби ж усі вони перебували в належному стані!
На жаль, у Кіровограді чимало білбордів обідрані, пошматовані вітром, в аварійному стані. Тобто влада дає можливість і рекламістам, і тим, хто рекламує свою продукцію, заробляти гроші, а власники рекламних площин замість того, аби нею раціонально скористатися, псують вигляд міста. На це звернув увагу на апаратній нараді в понеділок заступник міського голови Олександр Мосін.
– Я об’їжджав обласний центр у неділю і звернув увагу, що обідраних білбордів доволі багато – і в центрі міста, і на виїздах у напрямку Києва, Малої Виски, і на вулиці Жовтневої Революції, – зазначив посадовець. – Прошу профільне управління провести обстеження всіх рекламних носіїв, сфотографувати ті з них, які в незадовільному стані, й терміново скликати нараду з рекламістами. Вони мають повернути білбордам цивілізований вигляд, ті з них, на яких реклами немає, – заклеїти чистим папером, а також прибрати територію навколо рекламоносіїв.
За словами заступника начальника управління – начальника відділу планування та містобудівного кадастру управління містобудування й архітектури Ірини Мартинової, у Кіровограді зовнішню рекламу розміщують близько 290 рекламістів. На підставі дозволів встановлено 540 білбордів, 142 сіті-лайти, 513 наземних та неназемних рекламних конструкцій (виносні щити, вказівники, стели, пілони, реклама на фасадах будинків тощо). Відповідно до рішень виконкому міської ради та розпоряджень міського голови, вже протягом нинішнього року демонтовано 4 сіті-лайти на площі Богдана Хмельницького, 13 сіті-лайтів, самовільно розміщених у сквері Центральному, 6 рекламних носіїв на вулицях Великій Перспективній, Преображенській, Жовтневої Революції, 2 рекламних щити на вулиці Маршала Конєва, 27 рекламних засобів на огорожі Інгулу та стільки ж рекламних вказівників ТОВ "Ліки Плюс", самовільно встановлених по місту.
До міського бюджету розповсюджувачі зовнішньої реклами перерахували торік 1 303 000 гривень. Однак двадцятеро з них мають заборгованість понад два місяці за користування площами для розміщення реклами. Станом на дев’яте лютого цього року до трійки лідерів-боржників за сумою несплачених коштів входять ФОП Мамедова А. Г. – 16 219,92 гривні, благодійний фонд Станіслава Березкіна "Добротвір" – 15 946,63 гривні й ТОВ "Рекламне агентство "Рік-Медіа" – 11 305,55 гривні.
Згідно з розпорядженням міського голови від 16 січня, створено тимчасову робочу групу з обстеження засобів зовнішньої реклами щодо дотримання норм безпечної експлуатації конструкцій (очолює групу заступник міського голови Олександр Грабенко). Їй доручено вивчити і проаналізувати стан рекламних конструкцій. Члени групи станом на одинадцяте лютого обстежили 104 щити, встановлені на вулицях Короленка, Московській, Генерала Жадова, Героїв Сталінграда, Медведєва, В’ячеслава Чорновола, Євгена Маланюка, Полтавській, Шмідта, Колгоспній та в провулку Об’їзному. Перевіряльники у своїх висновках зазначили, що 31 конструкція – у задовільному стані, а 73 (!) мають різного ступеня недоліки (корозія металевих частин, деформація, ушкодження фундаменту тощо). На багатьох з них – порвані, а під ними зірвані й зіжмакані постери. Найбільше такого неподобства – на проспекті Університетському, вулиці 50 років Жовтня та в деяких інших районах міста.
Власники рекламних засобів зобов’язані утримувати надані їм для розміщення зовнішньої реклами місця в задовільному естетичному вигляді, дотримуватися правил і норм пожежної безпеки, усувати за власний кошт різноманітні пошкодження, утримувати рекламну конструкцію в належному стані. Та багато з них, як видно з результатів перевірки робочої групи, цього не роблять. У зв’язку із цим міське управління містобудування та архітектури направило 32 власникам рекламних конструкцій листи з вимогою повернути їм "людський" вигляд, розмістити на площинах рекламу або фонове покриття, а також дані про організацію до 19 лютого. Окрім цього, ТОВ "Укрреклама", ПП "РА "Галерея" та благодійному фонду Станіслава Березкіна "Добротвір" спрямовано приписи з вимогою у 15-денний термін усунути зазначені в приписах порушення, відремонтувавши, замінивши або демонтувавши рекламні щити. Ідеться про три білборди – на вулицях Мурманській (біля в’їзду в місто), Короленка (біля аеропорту) та 50 років Жовтня (біля будинку № 20). У випадку невиконання приписів у зазначений строк названі рекламні щити буде демонтовано з покладанням на їхніх власників витрат, пов’язаних із демонтажем.
Сніг у місті вже зійшов, тож тим із власників рекламних засобів, які чомусь не надто дбають про них, варто розпочати це робити, адже тепер і дістатися до щитів – не проблема, і полагодити конструкцію буде дешевше, аніж віддавати кошти за її демонтаж і подальше встановлення.
Юрій ЛІСНИЧЕНКО
Фото Олега ШРАМКА