На залізниці слід бути обережним

Торік унаслідок наближення до пристроїв електропостачання на залізницях травмовано електрострумом 57 громадян (з них 23 — смертельно). Серед травмованих — 20 дітей віком до 16 років (10 загиблих). Цьогоріч випадків травмування та загибелі дітей та підлітків на залізниці також чимало.
Мода на селфі, що стала частиною молодіжної культури, викликає занепокоєння. Підлітків до відчайдушних вчинків спонукає не тільки Інтернет, а й телебачення. Так, наприклад, реклама одного з операторів мобільного зв’язку демонструє, як юнак заради своєї коханої піднімається на хмарочос. Розміщення в соцмережах подібних відео та знімків призводить до жахливих вчинків, емоції переважають над здоровим глуздом.
Чому б не видертись на залізничний вагон, що рухається? Мало хто з відчайдухів замислюється про те, що напруга в електромережі залізниці — 27 500 вольт. Якщо людина навіть просто наближається до контактного дроту, це спричиняє або моментальну смерть, або інвалідність у результаті великих опіків тіла. Травмуватись можна не лише торкнувшись контактних ліній, але й від електричної дуги, що утворюється між вагонами та лініями електропередач, при наближенні до електромережі ближче двох метрів уже виникає ризик бути ураженим електричним струмом великої потужності. Підліткам, які намагаються зробити «круті» фотографії, не вистачає елементарного почуття самозбереження.
Потенційними жертвами є також меломани, які, переходячи через залізничні колії, не розлучаються з навушниками, а також любителі телефонних розмов та планшетів.
Правоохоронні органи та Державна служба з надзвичайних ситуацій України постійно звертаються до громадян, особливо до молоді, з проханням утримуватися від ризикованих фотосесій на залізниці та бути максимально уважними поблизу залізничних колій, не перетинати їх і не знаходитись поблизу них у навушниках, не розмовляти по мобільному, і навіть знімати каптур та закривати парасольку, щоб чути наближення поїзда.

Правила безпечної поведінки на залізниці:
1. Переходити залізничні колії необхідно тільки у встановлених для цього місцях (пішохідні мости, переходи, тунелі, переїзди тощо).
2. На станціях, де немає мостів і тунелів, громадяни повинні переходити залізничні колії в місцях, обладнаних спеціальними настилами, біля яких встановлено покажчики «Перехід через колії». Перед тим як переходити колію, необхідно впевнитись у відсутності на ній поїзда (локомотива, електропоїзда, вагона тощо).
Якщо колією, яку збирається переходити пішохід, наближається поїзд (локомотив, вагон тощо), то необхідно зупинитися на безпечній відстані від колії, пропустити поїзд (локомотив), впевнитися у відсутності рухомого складу, що пересувається сусідніми (наступними) коліями, та обережно перейти її.
3. Знаходячись на пероні або платформі, необхідно уважно стежити за звуковими сигналами з локомотива або електропоїзда, які наближаються до перону або платформи, та слухати оповіщення, що передають гучномовним зв'язком.
4. Наближаючись до залізничного переїзду, громадяни повинні уважно стежити за світловою і звуковою сигналізацією, а також положенням шлагбаумів. Переходити колії дозволено тільки при відкритому шлагбаумі.
Очікуючи поїзд, не варто стояти близько до краю платформи, особливо тоді, коли повинен пройти поїзд, що прямує без зупинки через станцію.

Громадянам заборонено:
1. Ходити залізничними коліями та наближатися до них на відстань менше п'яти метрів.
2. Переходити і перебігати через залізничні колії перед поїздом (локомотивом, вагоном тощо), що наближається, якщо до нього залишилося менше ніж 400 м.
3. Переходити колію відразу після проходу поїзда (локомотива, вагона тощо), не впевнившись, що сусідніми (наступними) коліями не пересувається інший поїзд (локомотив, вагон тощо).
4. Переходити та переїжджати залізничні колії при закритому положенні шлагбаума або при червоному світлі світлофора та звуковому сигналі переїзної сигналізації, пролізати під закритим шлагбаумом на залізничному переїзді, а також виходити на переїзд, коли шлагбаум починає закриватися.
5. На станціях і перегонах пролізати під вагонами і перелізати через автозчепи для переходу через колію.
6. Проходити залізничними мостами і тунелями, не обладнаними спеціальними настилами для проходу пішоходів.
7. На електрифікованих лініях підніматися на опори, а також торкатися до металевих проводів заземлення, які йдуть від опори до рейки.
8. Наближатися до електропроводу, що лежить на землі, ближче ніж на 10 метрів.
9. Класти на рейки залізничної колії будь-які предмети.
10. Підходити ближче ніж на 0,5 метра до краю платформи після оголошення про подачу поїзда.
11. Обходити вагони, що стоять на колії, на відстані менше п'яти метрів від крайнього вагона.
12. Проходити між розчепленими вагонами, що стоять на колії, якщо відстань між ними менше десяти метрів.
13. Сидіти на краю посадочної платформи, перону.
14. Перебувати на об'єктах залізничного транспорту (вокзалі, станції, пероні, рухомому складі тощо) в стані алкогольного сп'яніння.
15. Ставити особисті речі на краю платформи, перону.
16. Підніматися на дахи поїздів, локомотивів та вагонів, а також на конструкції мостів, освітлювальних вишок тощо.
Звертаємо увагу батьків та педагогів, що недбале ставлення до об’єктів залізничної інфраструктури і техніки призводить до травм та летальних випадків, і закликаємо всіх приділяти особливу увагу навчанню дітей правилам поведінки на залізниці та своїм прикладом забезпечити їх виконання.
В. НЕСТЕРЕНКО,
методист обласного методичного кабінету НМЦ ЦЗ та БЖД Кіровоградської області

Читайте також

Найпопулярніше
Грабував пенсіонерів
»Мак−2014»
Із 37 соціальних проектів виконано 36
Актуальне
Витоки насильства над дітьми, що замовчується церквою: архієпископ Кентербері оголосив про свою відставку.
Дуда роз'яснив, в яких обставинах Україна могла б отримати МіГ-29 від Польщі.
Дієтологи визначили оптимальний сніданок для тих, хто хоче скинути зайві кілограми: він відрізняється для чоловіків та жінок.
Теги