Виконавчі органи Кіровоградської міської ради роботу із зверненнями громадян проводять відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109 „Про першочергові заходи щодо забезпечення та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та інших нормативних актів.
За інформацією начальника відділу по роботі зі зверненнями громадян Романа Чорноівана, всього до виконавчих органів Кіровоградської міської ради за І півріччя 2011 року надійшло 5408 звернень, що на 1545 звернень більше порівняно з відповідним періодом минулого року, з них 4733 (88%) - письмові звернення, з яких 299 звернень надійшло через органи влади вищого рівня, 675 (12%) звернень на особистих прийомах у керівництва Кіровоградської міської ради. Порівняно з І півріччям 2010 року кількість письмових звернень збільшилася на 1208. Колективних звернень надійшло 438 (8%). Всього з урахуванням колективних звернень до виконавчих органів Кіровоградської міської ради звернулося близько 12 тисяч мешканців міста.
За звітній період надійшло 16 повторних звернень. Питома вага повторних звернень у загальній їх кількості становить близько 0,3 %. Особлива увага приділялася розгляду звернень громадян, які відносяться до пільгових категорій населення. Протягом І півріччя 2011 року надійшло 848 звернень, з яких 27 % - вирішено позитивно.
У зверненнях громадян порушено 5439 питань. За змістом порушених громадянами питань 36% – питання комунального господарства; 29% – питання житлової політики; 14% – питання економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної політики та будівництва, підприємництва; 6% – питання соціального захисту; 6% – питання транспорту та зв’язку; 9% – інші питання.
За результатами роботи за І півріччя 2011 року 590 (11%) звернень знаходяться на контролі. Позитивно вирішені питання порушені громадянами міста у 1598 (29%) зверненнях. По 3186 (59%) зверненням заявникам надані роз’яснення працівниками виконавчих органів Кіровоградської міської ради, оскільки мешканці звертаються з певних питань, що не потребують вирішення, а потребують роз’яснення щодо норм чинного законодавства України. У зв’язку з недосконалістю законів та необізнаністю, багато заявників не розуміють питання розподілу повноважень між законодавчою, виконавчою та судовою гілками влади, а також повноважень центральних органів та виконавчих органів місцевого самоврядування. Крім того, існують такі питання, які потребують довготривалого періоду для їх вирішення (ремонтів дахів, будинків, інженерних комунікацій, газифікації житла), отже їх потрібно вносити в титульні списки на новий календарний рік при формуванні бюджету. На 34 звернення заявники отримали відмову. Це становить 1% від загальної кількості звернень.
Всі звернення, що надходять до Кіровоградської міської ради, розглядаються керівництвом та надаються відповідні доручення виконавцям. Автори звернень обов’язково повідомляються про результати розгляду в зазначений термін.
Особистий прийом громадян керівництвом Кіровоградської міської ради здійснюється відповідно до графіка, затвердженого розпорядженням міського голови. Всього за звітний період проведено 49 прийомів.
Виконавчі органи Кіровоградської міської ради вживають максимальні заходи, щодо захисту конституційних прав і свобод громадян, вирішення проблем, з якими вони звертаються.