Возитимуть по-новому

Управління розвитку транспорту і зв’язку Кіровоградської міської ради уклало угоду з Харківським національним автомобільно-дорожнім університетом про розробку раціональної мережі автобусних маршрутів загального користування. Харків’яни уже побували в нашому обласному центрі і отримали від місцевої влади настанови, які основні моменти мають бути враховані при розробці нової мережі. Про це повідомила у вівторок на прес-конференції начальник управління Ольга Гонтарь.

– Харківський університет входить до транспортної академії України, – зазначила Ольга Гонтарь. – Це громадська організація, яка об’єднує багато наукових установ, має всі необхідні ресурси й можливості, досвід, а також право на проведення такого виду робіт. Саме харків’яни розробляли маршрутні мережі для свого обласного центру, Сум. Кіровограду послуги цього університету обійдуться у 60 тисяч гривень, ці кошти закладені у міському бюджеті. У двадцятих числах липня харків’яни побували у Кіровограді, ми ознайомили їх із нашою маршрутною мережею, повозили по місту, показали вузькі місця транспортної схеми. Звернули увагу на основні моменти, які слід врахувати, зокрема, вказали, з якими мікрорайонами погане транспортне сполучення, які вулиці перенасичені транспортними засобами, підкреслили, що для нас важливо максимально зберегти основні транспортні напрямки, поліпшити сполучення з віддаленими мікрорайонами, уникнувши при цьому пересадок, виключити маршрути, що дублюють один одного й таке інше. Також ми надали харків’янам матеріали, зібрані й узагальнені студентами та викладачами Кіровоградського національного технічного університету під час обстеження маршрутної мережі восени минулого року. Науковці Харківського університету зауважили, що цих матеріалів буде достатньо.

Ольга Гонтарь нагадала, що замовлення кіровоградців Харківський університет виконуватиме у два етапи. До 15 серпня буде розроблена нова раціональна мережа автобусних маршрутів загального користування, потім розпочнеться її обговорення у Кіровограді, відбудеться презентація. Після цього, у рамках другого етапу реалізації проекту, що має завершитися 31 листопада нинішнього року, харків’яни нададуть свої рекомендації щодо її впровадження. Її остаточний варіант має бути затверджений виконкомом міської ради, після чого вже можна буде перейти до проведення конкурсу на право перевезення пасажирів.

На запитання журналістів, чому відразу влада не звернулася до Харківського університету, а спочатку провела обстеження із залученням КНТУ, Ольга Гонтарь пояснила, що управління сподівалося провести обстеження власними силами, аби зекономити кошти, тим більше, хто як не самі кіровоградці, найкраще знають усі вузькі місця своєї транспортної мережі? За словами Ольги Гонтарь, контролюючі органи, як і всі жителі міста, знали, що таке обстеження проводиться, не висловлювали з цього приводу зауважень, і лише у квітні, коли роботи були практично завершені, надійшла рекомендація, що обстеження має проводити спеціалізована наукова установа. Однак, як зазначалося вище, праця студентів та викладачів КНТУ не була марною – її результатами скористаються харків’яни. Зауважень же з боку контролюючих органів, підкреслила Ольга Гонтарь, цього разу точно не буде – при розробці нової мережі дотримуються всі необхідні процедури.

Ольга Гонтарь нагадала також, що на вимогу жителів Лелеківки та селища Молодіжного нещодавно було відновлено маршрути, які з’єднують вулицю Жадова та селище Молодіжне і вулицю Жадова й Лісопаркову. Управління жорстко контролює дотримання графіків та інтервалів руху на цих маршрутах.

Загалом, за словами Ольги Гонтарь, працівники управління намагаються контролювати дотримання графіків та інтервалів руху на всіх маршрутах (за графіком працюють пільгові автобуси, за інтервалами – маршрутки), однак фізично охопити всі мікрорайони вони не спроможні. У зв’язку з цим згадала про доцільність впровадження GPS-навігації та системи диспетчеризації руху транспортних засобів, як у багатьох інших обласних центрах.

Також Ольга Гонтарь повідомила, що досі Кіровоград залишається єдиним обласним центром в Україні, де здійснюються пільгові перевезення пасажирів до дачно-городніх ділянок. Нинішнього року на ці цілі у міському бюджеті закладено 250 тисяч гривень, здійснюються перевезення до 27 дачно-городніх товариств. Правда, за браком коштів – лише раз на тиждень уранці та ввечері. Перевозитимуть пасажирів на їхні дачі та городи до середини жовтня.

Оскільки до управління часто звертаються жителі міста з проханням роз’яснити, на яких умовах у пасажирському транспорті мають перевозити пільговиків, Ольга Гонтарь нагадала, що пільговики в усіх видах пасажирського транспорту перевозяться безкоштовно без обмежень у часі та кількості місць (єдине обмеження – безкоштовно можна провести без надання місця одну дитину до семи років, якщо дітей більше – вартість проїзду інших доведеться оплатити). З цього приводу журналісти навіть "висловили співчуття" деяким перевізникам – за їхніми словами, нині дуже багато пенсіонерів користується маршрутами 134-им та 5-им. Нерідко трапляється, весь салон повністю заповнений пільговиками, водієві немає з кого брати плату за проїзд, а батьки з дітьми, працюючі не можуть дістатися до місця роботи, шкіл та дитсадків. У відповідь Ольга Гонтарь нагадала, що раніше у Кіровограді намагалися ввести обмеження щодо безкоштовного перевезення пільговиків у часі, кількості місць, однак це не знайшло підтримки серед жителів. Хоча Ольга Гонтарь стверджує, що такі обмеження є в інших містах. Разом з тим вона вважає, що більш справедливим було б надання адресної грошової допомоги пільговикам.

Читайте також