»Успішна кар’єра: новий час, нові вимоги»

Під таким гаслом з 15 жовтня по 15 листопада 2013 року в Кіровоградському міськрайонному центрі зайнятості тривав місячник профорієнтації молоді. Його мета – активізація дій молодих людей у професійному самовизначенні з урахуванням потреб роботодавців, в адекватному сприйнятті економічної ситуації, формування позитивного іміджу робітничих професій, ознайомлення молодих людей з послугами державної служби зайнятості та привернення уваги соціальних партнерів до вирішення питань зайнятості молоді.

Упродовж місяця спеціалісти Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості проводили різноманітні заходи для молоді, в тому числі й учнівської. Це, зокрема, дні відкритих дверей, семінари, тренінги, профорієнтаційні уроки, презентації навчальних закладів та послуг служби зайнятості, професіографічні екскурсії, ігри та конкурси, виїзні акції центру зайнятості з використанням мобільних засобів інформації, інформаційно-роз’яснювальні заходи з батьками школярів, методичні – з педагогічними працівниками тощо.

Заходи, що проводилися для безробітної молоді, спрямовані на підвищення у них упевненості у власних силах, рівня самооцінки, подолання внутрішніх психологічних бар’єрів, набуття навичок та методів ефективного спілкування з роботодавцями, самопрезентації та ін.

З метою сприяння молоді у працевлаштуванні, а роботодавцям – у підборі необхідних кадрів проводилися спеціалізовані ярмарки та міні-ярмарки вакансій. Під час цих заходів відбулися презентації підприємств, що потребують робочу силу, та професій, які користуються попитом на місцевому ринку праці; проводилися співбесіди з претендентами на вільні робочі місця і вакантні посади.

Для учнівської молоді зазначена робота здійснювалася шляхом використання інтерактивних форм: рольових ігор, різних конкурсів, вікторин, ток-шоу, завдяки яким хлопці та дівчата не лише отримують та добре засвоюють інформацію про світ професій, а й виявляють власну творчість, вміння логічно мислити, обґрунтовувати свої думки, відстоювати власну точку зору.

Один з таких заходів спеціалісти відділу профорієнтації провели для учнів 8-го класу "Навчально-виховного об’єднання "Загальноосвітня школа I-III ступенів № 24 – центр дитячої та юнацької творчості "Оберіг", а саме інтелектуальну гру "Даугавпілс". Гра складається з шести логічних завдань, деякі з цих завдань вже знайомі дітям, це алфавіт професій, визнач тип професій, пригадай та напиши, а деякі – зовсім нові, наприклад, фрагментація, де за фрагментами знарядь праці потрібно відгадати професію та визначити, до якого типу вона відноситься, та кубраєчки – це шаради навпаки,тому що якщо слово "шарада" розбити на дві частини – "шар" і "ада", і замінити кожну частину на протилежну за значенням – отримаємо "куб" "раю", звідси і назва завдання. Під час гри діти мали змогу закріпити профорієнтаційні знання щодо існуючих професій, назв інструментів та їх використання, умінь та навичок, необхідних представникам різних професій.

Також учні старших класів брали участь у презентаціях навчальних закладів, профорієнтаційних уроках та турнірах знавців професій, а учні середніх класів втілювали на папері свої мрії щодо майбутньої професії, взявши участь у конкурсі малюнка "Професія мого майбутнього".

Основна мета конкурсу – спонукати дітей до творчості, розвинути у них уявлення про бажане місце роботи у дорослому житті, адже обрати професію – досить складне завдання. Однак діти не розгубились, а навпаки, із особливою зацікавленістю взялися до справи. У кожному малюнку – професії, які потрібні суспільству. Це – лікарі, вчителі, водії автобусів, будівельники та ін

Така форма спілкування з учнями дає можливість глибше розуміти їхні бажання та є корисною для дітей, для формування з раннього дитинства бачення майбутньої професії.

Фахівці служби зайнятості прагнуть допомогти молоді не помилитися у виборі професії, прийняти виважені відповідальні рішення щодо планування професійного майбутнього. Сьогодні центри зайнятості пропонують такі можливості: з одного боку, тут володіють інформацією щодо конкурентоспроможних професій та спеціальностей і потреб ринку праці, а з іншого – мають необхідні ресурси та інструментарій.

У рамках зазначеного місячника Кіровоградським міськрайонним центром зайнятості за участі органів влади та місцевого самоврядування, роботодавців та інших соціальних партнерів проведено майже 80 заходів, якими охоплено понад 1500 молодих людей.

Читайте також