Про нову маршрутну мережу, транспортне сполучення із селищем Новим та тролейбусну проблему

31 січня виконком Кіровоградської міської ради вніс зміни до свого рішення від 8 листопада 2012 року «Про затвердження транспортної мережі автобусних маршрутів користування міста Кіровограда». Що передбачається цими змінами, коли запрацює нова мережа, а також про ситуацію з роботою електротранспорту, перевезеннями пасажирів до селища Нового, - про це йшлося у вівторок на прес-конференції, під час якої із журналістами спілкувався перший заступник міського голови Василь Дзядух.

Напевне, перше запитання, що виникне у читачів, – у зв’язку з чим виникла необхідність вносити зміни до попереднього рішення виконкому. Як пояснив Василь Дзядух, хоча нова маршрутна мережа громадського транспорту й була затверджена на початку листопада, відповідна робоча група продовжувала працювати над нею, приймати пропозиції та зауваження від депутатів міської ради, мешканців обласного центру. Таких пропозицій за неповних два місяці надійшло вісімнадцять, і їх треба було врахувати. Зміни до мережі можуть вноситися і в подальшому.

– Нова мережа розроблялася не для перевізників, а для мешканців, – підкреслив Василь Дзядух. – Саме на їхні зауваження, пропозиції ми і орієнтуємося. Можливо, під час апробації мережі на практиці виявляться ще якісь проблемні моменти, що не були враховані, тоді ми знову вноситимемо зміни.

Загалом же процес розробки нової транспортної мережі був досить тривалим, у ній взяли участь науковці Харківського національного автотранспортного університету, до уваги було взято близько 700 зауважень та пропозицій від фахівців, представників влади, мешканців міста. Основна мета, яку ставили перед собою розробники документа, – ліквідувати маршрути, які дублюють один одного, забезпечити транспортне сполучення з віддаленими мікрорайонами, оптимізувати кількість транспортних одиниць на маршрутах, інтервал їх руху й таке інше. На виході отримали 44 маршрути, десять з яких – нові, а 27 – дещо змінені. На конкурс їх виноситимуть групами – в одному пакеті прибуткові та неприбуткові маршрути, аби забезпечити баланс інтересів пасажирів та перевізників.

До речі, про конкурс. На запитання журналістів, коли він буде проведений, Василь Дзядух відповів, що спочатку необхідно розробити паспорти нових та змінених маршрутів, узгодити їх із перевізниками й затвердити. Орієнтовно, ця робота проводитиметься до кінця лютого, після чого буде оголошено конкурс на право перевезення пасажирів. Згідно із законодавством, через місяць після цього можна буде розпочати його поетапне проведення.

Зрозуміло, хвилює мешканців міста й питання тарифів на перевезення пасажирів. Ось що відповів із цього приводу Василь Дзядух:

– Одне із завдань, яке ми ставили перед собою, розробляючи нову маршрутну мережу, –оптимізувати її і в економічному плані. Прибрали, зокрема, маршрути, що дублювали один одного, змінили кількість транспортних засобів, що має знизити собівартість проїзду. Разом з тим зазначу, що чотирнадцять із одинадцяти перевізників виконали наші вимоги стосовно легалізації робочих місць, виплати заробітної плати своїм працівникам не нижче мінімальної, а це позначиться на їх затратах. Та навряд чи вони виростуть «вище» діючого тарифу. Тож, найближчим часом тарифи на проїзд у маршрутних таксі збільшуватися не будуть.

Щодо ж тарифу на проїзд у тролейбусах та автобусах, що працюють у звичайному режимі руху, то чи зміниться він, поки що невідомо.

Задавали запитання журналісти і стосовно ситуації, що склалася із рухом тролейбусів у Кіровограді. Жителі скаржаться на те, що останнім часом їх поменшало на маршрутах. Василь Дзядух це підтвердив – за його словами, із 20 тролейбусів на сьогодні на лінії виходить лише 14. Пов’язано це із скрутним фінансовим становищем ТОВ «Єлисаветградська транспортна компанія», в якому воно опинилося через те, що не отримує відшкодування з державного бюджету на перевезення пільговиків. За 2012 рік держава заборгувала підприємству мільйон 600 тисяч гривень, за січень нинішнього року – близько 400 тисяч гривень. Така ж проблема – і в «Автобусного парку». Над вирішенням цього питання місцева влада зараз працює.

Стосовно відшкодування, то, напевне, більш доцільно було б запровадження адресної допомоги пільговикам, висловив свою точку зору Василь Дзядух. Спроби її ввести на рівні держави були і в 2009, і в 2011 році, однак, на жаль, закінчилися нічим. Як досі не працює державна програма підтримки електротранспорту, розрахована на 2007-2015 років, якою було передбачено надання фінансової підтримки тролейбусним паркам, придбання для них нових тролейбусів. Тим часом, матеріально-технічна база кіровоградського тролейбусного парку давно потребує оновлення. Більше того, була ідея зв’язати тролейбусним сполученням із Кіровоградом селище Нове та Підгайці (як, наприклад, курсують тролейбуси між Сімферополем та Ялтою). Від неї не відмовилися й зараз. Ціна питання пуску тролейбусів до селища Нового – 30 мільйонів гривень. За словами Василя Дзядуха, з проханням виділити такі кошти міська влада зверталася до Верховної Ради торік, звертатиметься й нинішнього року.

Для селища Нового це міг би бути вихід із ситуації, тим більше, що жителі селища потерпають від нестачі транспортних засобів. Однак поки що доводиться шукати інші шляхи розв’язання проблеми. Вона, як пояснив Василь Дзядух, не нова – 274-ий маршрут завжди був збитковим через велику протяжність та низьку взаємозамінність пасажиропотоку, при цьому у години-пік навантаження на маршрут надзвичайно високе, а в міжпіковий період – низьке. Це спонукало до внесення певних змін у роботу транспорту на цьому маршруті. Варто зауважити, що деякі ЗМІ, політичні сили, як тільки про них дізналися, почали кричати, що ситуація склалася катастрофічна – мовляв, з маршруту хочуть зняти великі автобуси. Однак насправді це не так – за словами Василя Дзядуха, кількість автобусів великої місткості, які працюють у звичайному режимі руху, у години-пік навпаки буде збільшено на одну одиницю, а вже у міжпіковий період, коли пасажиропотік зменшується, планується виводити на маршрут транспорт меншої місткості, що курсуватиме в режимі маршрутного таксі. Тобто, великих незручностей пасажири не відчують, а для підприємства обслуговування буде не настільки збитковим, як зараз. При цьому, зазначив Василь Дзядух, він ще зустрічатиметься з мешканцями селища Нового, представниками селищної ради, навчальних закладів, аби врахувати всі їхні пропозиції щодо змін у транспортному сполученні.

Читайте також