ПАРТІЇ ТА БЛОКИ ЗМАГАТИМУТЬСЯ ЗА КІРОВОГРАДЩИНУ

Окрім анкетування “Стратагемою”, проводилися й фокус-групи у Бобринці, Знам’янці, Олександрії та Світловодську. Соціологічне опитування показало картину, характерну загалом для Центральної України, оскільки такі ж передвиборчі дослідження відбулись у Житомирській та Хмельницькій областях. Отже на кінець серпня до Верховної Ради потрапляли всі основні партії та блоки, що ведуть активну передвиборчу кампанію: ПР мала 22,78 відсотка, БЮТ – 20,01, “НУ–НС” – 14,26, КПУ – 6,37 відсотка, Блок Литвина – 3,37, СПУ – 3,09. Щодо інших партій та блоків, то ПСПУ Наталії Вітренко набрала 1,09 відсотка, блок УРА Людмили Супрун – 0,38, інші – 0,48 відсотка.

Як заявив Юрій Романенко, найбільш стабільний електорат спостерігається у Партії регіонів, а основна боротьба відбувається між БЮТ та “НУ–НС”. Якщо на парламентських виборах-2006 БЮТ домігся вражаючої перемоги над “Нашою Україною”, отримавши 30 відсотків голосів в області, тоді як “Наша Україна” – лише 8, 67 відсотка, то зараз ситуація інша. Рейтинг БЮТ майже не змінюється, коливаючись на рівні 20 відсотків, а у “НУ–НС” він поволі зростає. Крім того, за словами директора Центру, електоральні симпатії значно відрізняються на заході та сході області. Сільський захід Кіровоградщини голосує за БЮТ та ПР, на більш промисловому сході області підтримка майже рівномірно розподілилась між БЮТ, ПР та “НУ–НС”.

Варто звернути увагу на те, що, за результатами проведеного соціологічного опитування, остаточно визначилися з вибором 42,15 відсотка респондентів, не визначилися або готові змінити свою думку 57,85 відсотка, не визначилися – 21,92 відсотка. Проти всіх проголосували б 6,25 відсотка опитаних. Результати свідчать про те, що основна частина електорату визначатиметься в останні тижні перед голосуванням, тому для партій і блоків є своєрідний "золотий запас". Як вважає пан Романенко, такий високий показник тих, хто й досі не визначився, пов’язаний з тим, що партії ведуть свою політичну кампанію неяскраво, використовуючи більшою мірою київські лозунги і менше уваги звертаючи на місцеву специфіку та проблематику. У той час, коли фокус-групи показали, що люди втомилися від невизначеності “нагорі” й більше за все хотіли б мати реальні результати на місцях, ключові лозунги партій та блоків орієнтовані скоріше на перспективу, ніж на миттєве вирішення місцевих проблем уже сьогодні. Фокус-групи також з’ясували: більшість населення Кіровоградщини не довіряє основним політичним партіям і їхнім обіцянкам, жителі області швидше дослухаються до думки місцевих авторитетних осіб. Багатьох цікавить, коли з’явиться нова активна політична сила, адже люди втомилися від перманентної боротьби “всіх проти всіх”.

Мабуть, ті з наших земляків, хто й досі роздумує, кому із солодкоголосих політиків повірити цього разу, прийматимуть рішення ближче до дати виборів, але, за словами директора Центру прикладної політики “Стратагема”, голоси переважно розподілятимуться між БЮТ, ПР та “НУ–НС”. Активно нарощує електоральну базу КПУ – в основному за рахунок розчарованого сегмента електорату ПР.

Юрій Романенко зазначив, що Центром проводитиметься ще одне опитування – за два тижні до виборів, аби точніше з’ясувати електоральні преференції на Кіровоградщині та Україні в цілому.

Марія СІМОВСЬКИХ
Олег ШРАМКО (фото)

Читайте також