П’ять перевізників уже обладнали маршрутки навігаторами

У лютому минулого року під час погодження граничної вартості разового проїзду у маршрутних таксі міська влада Кропивницького висунула перевізникам умову: обладнати до кінця 2017 року всі транспортні засоби GPS-трекерами та забезпечити їх підключення до єдиної диспетчерської служби або надати право доступу до даних, що вони передають, управлінню розвитку транспорту та зв’язку міської ради. Як виконуються ці вимоги – розповів начальник цього управління Олександр Вергун.
– П’ять із дев’яти перевізників GPS-трекери встановили, – повідомив він. – Це, зокрема, підприємствa “УкрAвтоІнвест”, “Aвтолегіон”, “Пaритет-сервіс”, “Aвтобaз-Кіровогрaд” та КП «Електротранс». Два перевізники – ПП “Олікс” і ФОП Кобченко – надали нам гарантійні листи, що зроблять це найближчим часом. Проблеми, які в них виникли, мають технічний характер. Зокрема, ПП «Олікс» замовило обладнання іноземного виробництва, яке зараз проходить розмитнення. Воно дорожче, ніж в інших перевізників, зате дозволяє підключитися в майбутньому до програми «Електронний квиток». Закупило і встановило необхідні пристрої друге підприємство, однак труднощі пов’язані із низькою швидкістю передачі даних. Ще два підприємства – ФОП «Баркар» та “Кіровогрaд-Євро-Трaнс”, які обслуговують 274-й тa 130-й мaршрути, інформацію нам не надали. Третього січня мі підготували документи про розірвання додаткових угод із цими перевізниками в односторонньому порядку через невиконання вимог влади.
Олександр Вергун повідомив: інформацію, яку передають GPS-трекери, можуть відстежувати самі підприємства та управління розвитку транспорту і зв’язку як організатор перевезень. Загальний доступ до такої інформації, зокрема через програму EasyWay поки що змогло забезпечити лише комунальне підприємство «Електротранс».
Як зазначив начальник управління, система відстеження інформації, що передають GPS-трекери, зараз – на стадії налаштування, є проблеми зі швидкістю оновлення даних, що пов’язано, в першу чергу, із низькою якістю інтернет-зв’язку та супутникового обладнання. Існують також певні неузгодженості юридичного характеру, пов’язані із законодавством, що регулює конкурентні взаємозв’язки між приватними перевізниками. Однак до кінця лютого – початку березня ці питання, за словами посадовця, буде узгоджено.
Не виконуєте умови
угоди – втрачаєте право на перевезення
пасажирів
Щодо чергового конкурсу на право перевезень пасажирів Олександр Вергун зазначив, що при його проведенні будуть враховані всі ті проблемні моменти, які виникали раніше. Зокрема, однією з основних вимог до перевізників буде запровадження вищезгаданої системи навігації. Ті транспортники, які не зможуть її виконати, або взагалі не будуть допущені до конкурсу, або зможуть укласти угоду на право перевезення пасажирів лише на один рік.
Крім того, в угодах будуть обумовлені зобов’язання щодо дотримання санітарного стану на кінцевих зупинках громадського транспорту, санітарного стану самих машин, графіків та інтервалів їх руху, тактовного поводження водіїв із пасажирами. Не виключено, за порушення цих умов буде передбачено не просто дострокове розірвання договорів із перевізниками, а й адміністративна відповідальність у вигляді штрафних санкцій.
У липні–серпні
матимемо ще десять
нових автобусів
Олександр Вергун розповів також, коли в обласному центрі почнуть курсувати нові автобуси середньої місткості, що планується в цьому році придбати за кошти міського бюджету. За його словами, орієнтовно вони з’являться на маршрутах уже у липні-серпні.
– Ці автобуси потрібні, щоб поліпшити транспортне обслуговування тих мікрорайонів, на яких сьогодні ми не можемо спрямувати великогабаритні автобуси, – пояснив Олександр Вергун. – Це – селище Гірниче, Катранівка (до кінця вулиці Родимцева), вулиця Бєляєва, Озерна Балка, де немає комунального транспорту. На деяких маршрутах замінимо великі автобуси транспортом середньої місткості, оскільки досвід засвідчив, що це буде більш економічно доцільно. Йдеться, зокрема, про маршрути №№123, 104А та 103, де великої завантаженості немає.
Зараз детально вивчаються майбутні схеми руху пасажирського транспорту, пасажиропотоки, готуються документи для тендерних процедур, щоб вчасно закупити новий автотранспорт.

Читайте також