Правління обласної журналістської організації вважає звинувачення на адресу НСЖУ необґрунтованими і безпідставними. А відкритий лист М.Бродського — черговим політичним піаром напередодні президентських виборів, втручанням у діяльність творчої спілки. Бо саме Національна спілка журналістів України все настійніше заявляє про себе як активний захисник свободи слова в Україні, прав та інтересів ЗМІ і журналістів. В останні роки НСЖУ видала три "білих книги" про утиски свободи слова і журналістів у нашій державі. З ініціативи НСЖУ і за активної участі Ігоря Лубченка в Україні прийнято ряд законодавчих актів, які спрямовані на правовий і соціальний захист журналістів.
ЗАЯВА
правління Кіровоградської обласної Спілки журналістів
правління Кіровоградської обласної Спілки журналістів
Наближаються президентські вибори. І в першу чергу саме з цією подією пов'язано те, що на Кіровоградщині почали з'являтися нові газети, які дуже схожі між собою пишнотою оформлення та кольоровим друком. Звичайно, можна було б тільки вітати прагнення засновників цих видань, інколи навіть з інших регіонів, збагатити інформаційне поле області, якби вони формували аудиторії своїх читачів цивілізованим шляхом, тобто словом правди, об'єктивністю, виваженою позицією у висвітленні суспільно-політичного життя. Але, вочевидь, позбавлені таких концептуальних можливостей та й за браком професіональних журналістів, редакції цих газет примітивно нав'язують свій друкований товар буквально кожному пересічному громадянинові.
Мало сказати, що, з огляду на чималі обсяги і кольоровий друк, уроздріб ці видання продаються за смішно низькими цінами. Як непроханих гостей їх можна несподівано виявити біля вхідних дверей квартир і осель кіровоградців, у поштових скриньках, на робочих місцях, прохідних і в приймальнях чиновників — усюди, куди не кинь оком. А віднедавна деякі з цих газет презентуються пасажирам маршруток обласного центру.
Часто такі видання пропонують читачам різні лотереї, акції. Але ж відомо, що безплатним сир буває лише у мишоловці.
Мабуть, сьогодні всім зрозуміло, що для господарів цих друкованих пайків кожен житель області — не більше як голос на наступних виборах. Одержуючи паперові подарунки, вони ризикують віддати владу в Україні в руки людей з вузькопартійними, а то й шкурними інтересами.
Ми звертаємося до керівників області, міст і районів: Кіровоградщина ніколи не була бідною на районні, міські, обласні й міжрегіональні газети. І якщо зараз триває масова роздача й передплата друкованих пайків, то це не що інше, як штучне витіснення з інформаційного поля області традиційних видань, у першу чергу, офіційних. Минуть вибори — минеться й реалізація та доставка дармових газет. І тоді інформаційне забезпечення багатьох жителів області може надовго стати проблемою державної ваги і безпеки.
Зрештою, у справу демпінгового засилля видань, часто розрахованих на передвиборчу кампанію, закликаємо втрутитись і керівників обласного відділення Антимонопольного комітету України. Адже газета — це теж товар, і всі вітчизняні товаровиробники мають бути поставлені в цивілізовані рамки збуту своєї продукції.
Ми й надалі будемо відстежувати будь-які спроби закупити голоси виборців роздачею друкованих видань і закликаємо ке-рівників усіх партійних, громадських організацій області дати принципову оцінку таким спробам нівелювання демократичного права громадян на вільне волевиявлення під час виборів.