На початку липня міська влада заявила про те, що збирається навести лад у роботі об’єктів літньої торгівлі в Кіровограді, у першу чергу – розібратися із наметами, в яких торгують пивом. Вона вирішила з’ясувати, скільки ж насправді в обласному центрі працює таких точок, на яких підставах вони здійснюють свою діяльність, чи не порушують правил благоустрою, санітарних норм. Також влада взялася за розробку положення про роботу об’єктів торгівлі прохолодними напоями та пивом. Парадоксально, але деякі ЗМІ відразу ж почали владу звинувачувати: мовляв, надто вже багато “пивних” наметів нинішнього року в Кіровограді розплодилося.
На апаратній нараді у понеділок секретар міської ради Іван Марковський так прокоментував ситуацію зі збільшенням кількості “пивних” наметів в обласному центрі:
– Проблема в Кіровограді дійсно існує, але причина її виникнення – у діяльності попередньої влади. Ми ж не надали жодного дозволу на торгівлю пивом за час своєї роботи.
На цьому наголосили на прес-конференції і заступник міського голови Сергій Васильченко та начальник міського управління зі сприяння розвитку торгівлі та побутового обслуговування населення Наталія Бабенко, які розповіли також, чим викликана необхідність розробки положення про роботу об’єктів літньої торгівлі.
– Ні я, ні Наталія Бабенко за час нашого перебування на своїх посадах не підписували жодного дозволу на діяльність об’єктів літньої торгівлі, тобто всі вони працюють згідно з рішеннями попередньої влади. А вона видала дозволи на діяльність 123 точок сезонної торгівлі, де продають розливне пиво (з них біля стаціонарних закладів ресторанного господарства – 83, на землях міської комунальної власності – 40). І це більше порівняно з попередніми роками, – зазначив Сергій Васильченко. – При цьому на даний час у місті немає уніфікованих правил організації роботи об’єктів літньої торгівлі. Тож наше завдання полягає в тому, щоб зробити цю процедуру – надання дозволів у формі карток обліку – абсолютно прозорою – від обрання земельних ділянок під таку торгівлю до платежів підприємців у міський бюджет. До того ж, до уваги братимемо й думку громадськості, спільно з нею визначатимемо території, на яких буде категорично заборонено торгувати пивом.
– У новому положенні, над яким ми працюємо, будуть сформульовані чіткі правила сезонної торгівлі, – зазначила Наталія Бабенко. – Буде визначено, який зовнішній вигляд матимуть такі об’єкти, підприємці братимуть участь у благоустрої обласного центру. Буде передбачено також необхідність для них укладення угод на вивезення сміття, прибирання території навколо торговельного павільйону та обов’язкова наявність біотуалету. Зараз ми вивчаємо законодавчу базу, яка регулює стосунки влади і підприємців, що здійснюють сезонну торгівлю. На даний час, на жаль, міське управління зі сприяння розвитку торгівлі та побутового обслуговування населення не має можливості притягти до відповідальності підприємців у випадку порушень ними правил торгівлі чи недотримання правил благоустрою, як це є в інших містах України, наприклад – у Львові. А от коли матимемо згадане положення, тоді й зможемо впливати на тих підприємців, які його порушуватимуть…
А поки що за дорученням Івана Марковського тривають перевірки діяльності “пивних” наметів, до цих рейдів залучаються працівники міської спеціалізованої інспекції, санітарно-епідеміологічної служби і міліції. Зокрема, рейдовики вже побували в наметах у центрі міста та на Ковалівці. У першому випадку претензій до організації роботи торговельної точки майже не було, а от у другому їх виявилося дуже багато. Згодом намети в Ковалівському мікрорайоні та на вулиці Жовтневої Революції, 31 знову перевірили. Оскільки після першої перевірки літнього майданчика на Ковалівці ситуація на краще там майже не змінилася, то на власника торговельної точки було складено адміністративний протокол. На необхідності покращити санітарний стан прилеглої території звернула увагу спеціаліст спецінспекції, перевіряючи і літній майданчик на вулиці Жовтневої Революції, 31.
– Ми регулярно перевірятимемо об’єкти літньої торгівлі щодо правомірності їх установлення, санітарного стану в них, благоустрою територій навколо цих об’єктів та наявності облікової картки, – зазначила Наталія Бабенко. – Підготували також листи до Державної санітарно-епідеміологічної служби міста Кіровограда з проханням ретельно перевірити об’єкти літньої торгівлі стосовно дотримання ними санітарних норм.
Юрій ЛІСНИЧЕНКО
Фото Олега ШРАМКА та Олени ПЕТРЕНКО