Перш за все, слід віддати належне власникам товариства з обмеженою відповідальністю «Екостайл» за вдалу, привабливу назву – натяк на ЕКОлогічний стайл (stule) – стиль (манера, напрямок, спосіб) його діяльності. Але, на жаль, поки що не можу додати до цього ще щось позитивного з приводу функціонування цього монополіста у сфері вивезення твердих побутових відходів (ТПВ) у Кропивницькому. Як відомо, ще у листопаді 2018 року виконавчий комітет міської ради прийняв рішення про виділення тарифу на вивезення ТПВ із загального з утримання багатоквартирних будинків. Не буду зупинятись на якості виконання цієї послуги, численних скаргах і відгуках споживачів та попередженнях керівництву «Екостайл» від міського голови Андрія Райковича. Зараз мова піде про взаємодію цього ТОВ не з відходами, а безпосередньо зі споживачами, тобто з його «годувальниками».
Про укладання договору. На виконання вимог ст. 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» №1875-IV виконавець житлово-комунальних послуг зобов’язаний: підготувати та укласти із споживачем договір на надання своїх послуг згідно з типовим договором. Цього ж вимагає і ст. 8 нового закону (№ 2189-VIII), який вступив у силу з 01.05.2019. З незрозумілих причин ТОВ «Екостайл» обіцяло укладання таких договорів чомусь лише з 1 березня, а завершити процедуру – до 1 червня 2019 року. Втім, замість цього лише наприкінці березня виконавець почав надавати споживачам… квитанції на оплату своїх зовсім недешевих послуг. Тим самим поставивши їх перед фактом оплати навіть без ознайомлення з умовами такого договору. Більш того, керівництво «Екостайлу» неодноразово наполегливо нав’язує споживачам думку, що «факт оплати послуг з вивезення твердих побутових відходів автоматично засвідчує укладання договору з підприємством». Суто формально, – це так, але зрозуміло також, що це є цілком усвідомленим маркетинговим ходом. Виконавцю значно вигідніший споживач, який не має ніякого уявлення про свої права та про всі обов’язки виконавця. Та, як відомо, добре поінформований – значить, озброєний. Наведу лише один приклад. Від споживача під час укладання договору вимагають надати ксерокопії паспорта та довідку ідентифікаційного коду, що є протиправним. Багато хто ще не забув сумнозвісні «листи щастя» щодо сплати кредиту за якийсь невідомий «Renault» або «Chevrolet».
Але цим «тісні» стосунки виконавця зі споживачами не обмежуються. Наприклад, усі спроби споживачів додзвонитися з метою з’ясування того чи іншого питання, марні – телефони ТОВ не працюють. До того ж, ні адреси, ні телефонів виконавця квитанція «Екостайлу» не містить. Тим, хто має доступ до Інтернету, теж не слід радіти. E-mail: [email protected]а також бездіяльний. Та навіть якщо вам вдасться через сайт «Екостайлу» надіслати щось його керівництву, на відповідь не розраховуйте. Вас банально проігнорують. Особисто двічі(!) намагався таким чином (причому отримання моїх листів підтверджувалось) з’ясувати, чому в моїй квартирі «прописано» зайву особу, питання щодо укладання договору і т. ін. Минуло майже два місяці…
Або такі питання. Де обіцяні представники ТОВ, які повинні розносити договори по квартирах? Навіть того робітника «Екостайлу», що буцімто працює при ЖЕО, вдень з вогнем не знайдеш. Часті також випадки нарахування споживачу т. зв. боргу «зі стелі». Здається, і не безпідставно, що ТОВ здійснює все для унеможливлення укладання зі споживачами письмового договору про надання послуги, а також доступу споживачів до його керівництва (простіше зустрітися з вищими керівниками міста й області). Дехто вбачає, що ставлення керівників «Екостайлу» до споживачів є значно гіршим, ніж до продукту їхньої основної діяльності.
Тому, мабуть, зовсім не дивним є рішення Кіровоградського тервідділення АМКУ від 12.02.2019 №61/2-р/к про накладання штрафу в розмірі понад 27 тис. грн за порушення законодавства у вигляді антикорупційних узгоджених дій з іншими аналогічними ТОВ: «КАТП-1128» та «РАФ-ПЛЮС» під час проведення торгів (тендеру) у травні ще 2015 року.