Співпраця міської влади Кропивницького з Європейським банком реконструкції та розвитку, яка розпочалася у лютому 2017 року, вийшла на рівень документальної підготовки двох інвестиційних програм.
Про це повідомив начальник управління економіки міської ради Андрій Паливода під час засідання постійної депутатської комісії з питань промисловості, транспорту, зв’язку торгівлі, сфери послуг, захисту прав споживачів сьогодні, 11 серпня.
У роботі комісії під головуванням Михайла Бєжана взяли участь троє депутатів: Валентина Яремчук, Олег Мельниченко та Олександр Рокожиця.
За інформацією Андрія Паливоди, в ході переговорів попередньо досягнуті домовленості працювати з питань кредитування по проектах «Модернізація громадського транспорту у м. Кропивницькому» та «Підвищення енергоефективності громадських будівель м. Кропивницького».
Відповідно до проекту «Модернізація громадського транспорту у м. Кропивницькому» для забезпечення транспортного обслуговування мікрорайонів міста електротранспортом, вул. Яновського, Садової, Кропивницького, Шевченка, Башкирської, Холодноярської, бульвару Студентський, необхідно побудувати нові тролейбусні лініі протяжністю 12,5 км. Будівництво ліній розраховувалося в обох напрямках руху з орієнтовною вартістю 5000,0 тис.грн за 1 км, а саме:
вул. Яновського (від АС № 2 до вул. Садової) - 2,2 км;
вул. Садова, Кропивницького (від вул. Садової до вул. Шевченка) - 2,3 км;
вул. Шевченка (від вул. Кропивницького до вул. Великої Перспективної) - 1,0 км;
вул. Холодноярська (від кінцевої зупинки «Лісопаркова» до кінцевої «Лелеківське БУ») - 4,4 км;
бульвар Студентський (від вул. Великої Перспективної до вул. Михайлівської) - 0,6 км;
вул. Башкирська (від вул. Михайлівської до площі Дружби Народів) - 0,5 км;
вул. Мурманська (від просп. Промислового до виставкового майданчика «АгроЕкспо») – 1,5 км.
Крім того, для забезпечення живлення запроектованої вищевказаної контактної мережі необхідно побудувати 4 тягові підстанції з орієнтовною вартістю однієї близько 30000,0 тис.грн.
Разом з тим, для обслуговування вищевказаних вулиць, підвищення якості транспортного обслуговування населення Кропивницького необхідно придбати 20 нових тролейбусів, орієнтовна вартість одного складає 5000,0 тис.грн.
Для запровадження всіх зазначених заходів необхідно 282,0 млн.грн. На даний час від Європейського банку реконструкції та розвитку до управління економіки Кіровоградської міської ради надійшов проект Угоди про підготовку кредитного фінансування по проекту «Модернізація громадського транспорту у м. Кропивницький».
Даною Угодою планується залучити кредитні кошти ЄБРР в сумі 6,0 млн євро та кредит від Фонду Чистих Технологій (далі- «ФЧТ») в сумі до 2,0 млн євро, а також інвестиційний грант від Східноєвропейського партнерства з енергоефективності та довкілля (далі – «Е5Р») в сумі до 2,0 млн євро.
Остаточна сума фінансування проекту буде визначена в ході передінвестиційної оцінки проекту ЄБРР та схвалення Е5Р та ФЧТ.
Проект «Підвищення енергоефективності громадських будівель м. Кропивницького» передбачає повну термомодернізацію приблизно 40 будівель бюджетної сфери. Необхідні кошти – 190,0 млн грн.
За цією програмою орієнтовний розмір кредиту може скласти до 6,5 млн євро, включаючи кредит від ФЧТ на суму до 1,5 млн євро.
Остаточна сума фінансування по проектах буде визначена після проведення ЄБРР передпроектної оцінки та також залежатиме від схвалення Е5Р та ФЧТ.
За попередніми умовами строк погашення кредитів складатиме до 13 років, включаючи пільговий період 3 роки і строк погашення основної суми 10 років.
Розміри процентної ставки: для коштів ЄБРР маржа до 7% річних понад шестимісячну ставку EURIBOR (маржа підлягатиме поступовому коригуванню (як у бік збільшення, так і в бік зменшення) залежно від кредитного рейтингу міста, для ФЧТ маржа 1% фіксована.
Разова комісія становить 1,2% від сукупної основної суми Кредиту.
Для можливості подальшого опрацювання кредитних угод. Міська рада має засвідчити серйозність своїх намірів прийнятим відповідним рішенням «про надання згоди на участь Кіровоградської міської ради у проектах Європейського банку реконструкції та розвитку». Члени комісії одноголосно погодили запропонований проект рішення.