Національна мережа продовольчих магазинів продовжує впроваджувати інноваційні проекти, залишаючись у тренді розвитку європейського ритейлу.
Відома на Кіровоградщині мережа «АТБ» дивує покупців та експертів, бо впродовж багатьох років крокує в ногу зі своїми західними колегами, дотримуючись на вітчизняному просторі найновітніших трендів світової торгівлі. Про поточні проекти нашим журналістам розповіли керівники компанії.
«Одним з основних принципів розвитку торговельної мережі «АТБ» є активне інвестування в передові технології, впровадження новаторських концепцій і практик», – зазначає Борис Марков, голова Ради директорів, генеральний директор корпорації «АТБ». Як показує досвід європейського ритейлу, впровадження передових технологій, концепцій і практик – новий тренд у розвитку формату дискаунтер (формату, в якому працює «АТБ»). Разом із такими європейськими лідерами, як Lidl і Aldi, вітчизняний ритейлер розглядає цей напрямок як найголовніший у своїй інвестиційній діяльності. А це означає, що і вся галузь торгівлі стоїть на порозі серйозних змін.
Підтвердження довго шукати не доведеться. Сьогодні в корпорації «АТБ» одночасно реалізують декілька інноваційних проектів. По-перше, проводять роботи з модернізації магазинів торговельної мережі. Оновлені маркети, які легко впізнати за сучасним дизайном у темних тонах, – це своєрідний експериментальний майданчик. Тут впроваджено передові рішенняу сфері роздрібної торгівлі, будівництва та енергозбереження: від холодильного та морозильного обладнання останнього покоління до систем утеплення, опалення й рекуперації енергії (які разом дають можливість скоротити витрати на опалення до 70%).
Іншим проектом, який активно запроваджує компанія, є експеримент з використання технології кас самообслуговування (КСО). Він стартував у листопаді минулого року і вже добре зарекомендував себе як в експертному співтоваристві, так і серед споживачів. Не дивно, адже це кращі міжнародні рішення й обладнання. «У проекті тестується використання кас самообслуговування NCR SelfServ Checkout. Компанія NCR – провідний світовий виробник устаткування у сфері банківських, торгових та інформаційно-технологічних рішень», – підкреслює Борис Марков.
Третій великий проект пов’язаний із логістикою. Компанія володіє логістичною інфраструктурою, що складається з восьми сучасних мультитемпературних розподільчих центрів категорії «А» загальною площею 150 тис. кв. м, яка є однією з найбільших в Україні.
«Управління складами здійснюється за допомогою інформаційної системи (WMS), системи управління двором (YMS), а також передових технологій контролю якості обробки товару, які забезпечують комплексне вирішення завдань автоматизації управління складськими процесами», – пояснює Борис Марков.
Безумовно, все перераховане є лише частиною великої програми розвитку «АТБ». Слід зазначити, що мережа, крім іншого, планує динамічно розширювати свою присутність по всій Україні. Так, на 2018 рік заплановано відкриття не менше ніж 100 нових магазинів, ще з півсотні «АТБ», які вже працюють, отримають новий дизайн. Це вельми високий показник, адже наразі мережа має 951 магазин у 246 населених пунктах країни. Враховуючи, що понад 3 мільйони українців щодня купують товари в «АТБ», сперечатися про значення цієї компанії для української торгівлі не доводиться. Слід визнати, що ця мережа завжди першою розпочинає прогресивні зміни на вітчизняному ринку.
Амалія Курнос