За два кроки до мільйона

Учителька англійської мови Ганна Дудіч з гімназії імені Тараса Шевченка стала однією з 50 фіналісток усесвітнього вчительського конкурсу Global Teacher Prize, що проходить в Об’єднаних Арабських Еміратах.
У міжнародному конкурсі Global Teacher Prize, що відбувається уже втретє, взяли участь понад 20 тисяч учителів з майже 180 країн світу. Ганна Дудіч – єдина українка, яка потрапила до півсотні найкращих педагогів світу і вийшла у фінал конкурсу. У лютому 2017 року його журі оголосить прізвища десятьох учителів із п’ятдесяти, а в березні їх запросять на міжнародну освітянську конференцію в Дубай, де й буде обрано переможця конкурсу.
На апаратній нараді в міській раді 19 грудня міський голова Андрій Райкович подякував педагогові за плідну роботу та запевнив, що міська рада всебічно підтримуватиме її освітянське новаторство.
– На вас, шановна Ганно Вікторівно, очікує новорічна премія! І ми сподіваємось, що ви зможете увійти до десятки найкращих і потрапите на конференцію, де відбудеться фінальна церемонія, – зазначив очільник Кропивницького. – Місто пишається вами! Я особисто та від усіх депутатів, виконавчого комітету бажаю вам перемоги і творчих здобутків у навчанні ваших учнів.
За словами педагогів гімназії та інших шкіл Кропивницького, Ганна Вікторівна – надзвичайно активна вчителька, яка бере участь у численних міжнародних проектах і конкурсах. Вона стала переможницею багатьох з них і не раз вигравала цифрову техніку, яка робить навчання для гімназистів набагато цікавішим. Ганна Дудіч є заступником директора гімназії із впровадження STEAM-напрямку в освіті та вчителем-експертом компанії Microsoft. Варто пояснити, що STEAM-освіта – це система освіти, яка стимулює оволодіння знаннями й навичками різних напрямів. Вона базується на ідеї навчання учнів із застосуванням міждисциплінарного і прикладного підходів. Це низка чи послідовність курсів або програм навчання, яка готує учнів до успішного працевлаштування, до освіти після школи або для того й іншого, вимагає різних і більш технічно складних навичок, зокрема із застосуванням математичних знань і наукових понять. Подібна система освіти вчить жити в реальному швидкозмінному світі, критично мислити і бути розвиненою творчою особистістю.
Після зустрічі з міським головою та працівниками міської ради Ганна Дудіч відповіла на декілька запитань від «Вечірньої газети».
– Спочатку розкажіть, Ганно Вікторівно, про конкурс Global Teacher Prize та вашу участь у ньому.
– Global Teacher Prize – це щорічна премія в розмірі одного мільйона доларів, яку вручає фонд Varkey GEMS Foundation найвидатнішому, за його версією, учителеві. Саме один учитель з передовими поглядами, що є уважним до своїх учнів і надихає їх та інших людей на опанування новими знаннями, отримує цю премію. Засновники конкурсу помітили, що у світі падає престиж професії вчителя і вирішили, що із цим треба щось робити, бо ж від освіти багато що залежить. Тому активних талановитих педагогів необхідно стимулювати. До цієї ініціативи долучилася світова еліта. Ідею організаторів конкурсу підтримали Білл Клінтон, Джо Байден, Папа Римський Франциск. Переможця обирає авторитетна Академія Global Teacher Prize, до складу якої входять директори шкіл, фахівці в галузі освіти, коментатори, журналісти, посадові особи, підприємці у сфері технологій, директори компаній і вчені з усього світу – усього близько 200 осіб.
Аби взяти участь у конкурсі, потрібно написати розгорнуті відповіді на запитання його анкети: описати свій шлях педагога, власні досягнення, підтвердити їх, надавши посилання на задокументовані підтвердження, або відеорозповідь про свою діяльність. А також описати власний педагогічний проект. Згідно з умовами конкурсу, переможець отримає мільйон доларів саме на його реалізацію.
– І яким є ваш проект?
– Моя ідея – створити мобільні STEAM-лабораторії в мікроавтобусах, оснащені комп’ютерами, доступом до Інтернету, цифровими мікроскопами та вимірювальними пристроями для уроків біології і хімії, окулярами віртуальної реальності, які ми з колегами використовуємо на уроках англійської мови, планшетами та іншими цифровими пристроями – усім тим, що робить навчання цікавим. Нинішні діти захоплюються цифровими технологіями. Педагоги мають це розуміти й застосовувати їх, щоб заохотити школярів учитися.
STEAM-лабораторії з підготовленими для роботи з їх начинням учителями їздитимуть школами наших міста й області. З допомогою обладнання такої лабораторії можна провести скайп-конференцію, наприклад, для учнів сільської школи з однолітками з будь-якої країни. Можна використати на уроках біології й хімії цифрові мікроскопи й показати дітям надбання сучасної науки, а також скористатися іншими можливостями лабораторії. Нині є безліч обладнання, онлайн-програм, створених для того, щоб зробити освіту цікавішою. Суть STEAM-освіти в тому, що діти вивчають певне поняття із використанням знань із різних шкільних предметів. І це дуже добре, бо основна проблема нашої освіти в тому, що учні отримують інформацію, але не розуміють, навіщо вона їм потрібна. Виходять зі школи – і не знають, де її застосувати.
– Отже, переможець реалізовуватиме один свій проект…
– На виграні кошти можна втілювати в життя й інші ідеї. Наприклад, створити центр навчання вчителів англійській мові. Адже в Інтернеті передусім цією мовою постійно з’являються цікаві педагогічні ідеї, проекти, програми, які вчителі можуть використати для свого професійного зростання, долучення учнів до найновіт- ніших знань. А без знання мови педагоги не можуть цього зробити.
– Із 50 фіналістів переможцем стане все ж один, який і отримає кошти на упровадження своєї ідеї. Решта матимуть від участі в конкурсі якийсь зиск?
– Десятка найкращих поїде в Дубай, де й буде обрано переможця. Але про всіх з оголошеної півсотні уже розповіли засоби масової інформації їхніх країн. А це вже і є певною популяризацією професії вчителя, мотивацією для інших брати участь у конкурсі. До того ж, можливо, на ідеї педагогів звернуть увагу й інші меценати, державні органи. Я сподіваюсь, що якщо й не дійду до фіналу, хоча й хочу цього, то ідея створення STEAM-лабораторій не зникне з обрію, бо її вже озвучили в багатьох українських ЗМІ. У нас же є люди, які мають гроші й ідеї щодо розвитку освіти, розуміють, що треба щось робити, аби дітям цікаво було вчитися. А державні органи навіть зобов’язані розвивати все найпрогресивніше в освіті.
– Ви вже, напевно, впроваджуєте в гімназії ім. Т. Шевченка те, що пропагуєте…
– Як заступник директора із впровадження STEAM-освіти в гімназії я знаходжу багато інноваційних ідей, які підхоплюють і застосовують у роботі наші педагоги (гімназія ім. Т. Шевченка – один з освітніх лідерів Кропивницького, цьогоріч у рейтингу, укладеному міським управлінням освіти за результатами ЗНО, навчальний заклад посів третє місце. – Ю. Л.). Чому у нас усе виходить? Бо в нашій гімназії один – за всіх і всі – за одного. І якщо ми створюємо освітні проекти, то працюємо злагоджено всі разом. Один з пунктів анкети пропонував описати проекти, в яких наші учні брали участь. А це проекти не лише з англійської мови, до них було залучено і вчителів економіки, літератури, фізики, хімії. Ми намагаємося показати дітям, що в реальному житті все взаємопов’язано. Англійська мова потрібна, щоб можна було розповісти про щось. Але не розповідатимеш же про англійську мову, а про те, що тебе турбує, що ти робиш. Одна із навичок 21-го сторіччя – уміння сформулювати проблему і знайти її рішення. Це – саме те, що вчимо зараз дітей робити.
І, звичайно, в гімназії ім. Т. Шевченка і адміністрація, і вчителі багато працюють задля свого професійного зростання. Директор гімназії Галина Война стимулює колектив до самоосвіти і професійного розвитку. Ми і лекції слухаємо, і вебінари проводимо, і вчителі залишаються для цього в гімназії у свій вільний час. От нещодавно слухали лекції освітнього інноватора Івана Іванова про те, як зробити освіту цікавою, модернізувати українську школу. Він – засновник Центру нової освіти, автор інноваційних навчальних програм, сертифікований учитель-експерт Microsoft, тренер міжнародних програм Intel і учасник та співорганізатор багатьох освітніх проектів… Тож коли колектив працює злагоджено, коли педагоги налаштовані на запровадження всього передового й ефективного, то і позитивні результати їхньої роботи не забаряться.
Юрій ЛІСНИЧЕНКО
Фото Олега ШРАМКА

Читайте також

Найпопулярніше
Грабував пенсіонерів
»Мак−2014»
Із 37 соціальних проектів виконано 36
Актуальне
NYT: Спеціальним посланником Трампа з питань України може бути призначений представник, який народився в Росії.
Волинь та Вінниччина зазнали ударів по енергетичній інфраструктурі – повідомляє обласна військова адміністрація.
Втрати російських військ у конфлікті з Україною досягли нової психологічної межі.
Теги