ЇХНЄ ГАСЛО: ПРАЦЮЙ – ТО Й МАТИМЕШ!

Розпочалося таке перше масштабне ознайомлення на початку тижня в капітально відремонтованому приміщенні аеровокзалу. 2005 року авіакомпанія, аеропорт і облдержадміністрація уклали угоду, за якою "УРГА" зобов’язувалася реконструювати приміщення аеровокзалу. Нещодавно вона виконала це зобов’язання, яке передбачало також створення сучасного пасажирського терміналу Кіровоградського міжнародного аеропорту (його відкриття відбудеться в найближчі місяці) та виробничого комплексу.

Про досягнення й плани авіакомпанії розповіли її генеральний директор Леонід Шмаєвич та його перший заступник Галина Кузьменко. З часу виникнення компанії 1993 року вона досягла значних результатів: її сертифіковано Міжнародною організацією цивільної авіації та Міжнародною асоціацією повітряних перевезень, з 2001 року вона є членом Європейської асоціації регіональних авіаліній. З грудня 1994 року перебуває серед перевізників Організації Об’єднаних Націй, за контрактами з якою працює й досі. Її льотний, технічний і диспетчерський персонал має значний досвід виконання та обслуговування польотів, зокрема й міжнародних. Парк повітряних суден МААК "УРГА" – це двадцять пасажирських, вантажних та вантажно-пасажирських літаків (Ан-24, Ан-26 та Ан-26-100) і один чотиримісний з одним двигуном літак виробництва США "Cessna-172", який поки що використовують лише як навчальний. Надалі ж він зможе виконувати й функції аеротаксі.

Керівники авіакомпанії у центрі забезпечення координації польотівРозвиток авіакомпанії зорієнтований на постійне підвищення якості авіаційних послуг, задоволення потреб її партнерів та споживачів. Задля цього там запроваджено систему управління якістю. У листопаді 2004 року система управління якістю МААК "УРГА" пройшла офіційне підтвердження за міжнародним стандартом якості ISO 9001:2000, авіакомпанії було видано відповідний сертифікат. А через чотири роки підприємство успішно пройшло сертифікацію на підтвердження системи управління якістю ISO 9001:2000. Авіакомпанія відповідає європейським та світовим стандартам у галузі цивільної авіації і завжди ставить організацію безпеки польотів на чільне місце. Усі її літаки обладнано системами запобігання зіткненню повітряних суден у повітрі та раннього попередження зіткнення суден із землею, аварійними радіомаяками тощо.

Літаки авіакомпанії перевозять вантажі та людей у більш ніж ста країнах світу (зокрема, у межах програм ООН), а також виконують вантажні й пасажирські перевезення в Україні. Така насичена діяльність дала змогу торік пілотам компанії перевезти близько ста тисяч пасажирів і семи тисяч тонн вантажу, здійснити близько дев’яти тисяч рейсів, налітавши при цьому більше тринадцяти тисяч годин. Підприємство сплатило до бюджетів різних рівнів майже десять мільйонів гривень (нинішнього року вже сплачено більше двох мільйонів).

Успішна робота авіакомпанії – результат як високих вимог до її колективу (а це півсотні осіб, більша частина з яких – молодь), так і соціальної захищеності людей. Середня заробітна плата на підприємстві – чотири тисячі гривень. Окрім зарплати, його працівники за підсумками роботи за місяць, рік, до державних і релігійних свят отримують премії. Окрема доплата – за непаління та здоровий спосіб життя. В окремих будівлях компанії є буфети, а в адміністративному приміщенні (будівля аеропорту) – їдальня, вартість обіду в яких… три – чотири гривні! Матеріальна допомога, безвідсоткова позика, матеріальна винагорода в розмірі посадового окладу та премія за інтенсивність праці, медичні обстеження і санітарно-курортні путівки – уже давно звичні для членів колективу авіакомпанії, які не лише ефективно працюють, а й підтримують корпоративні традиції відпочинку. Загалом, до соціального пакету працівників авіакомпанії "УРГА" входить близько сімдесяти напрямків.

Окрема увага – персоналові, який перебуває на операційних базах в інших країнах. Уже три роки працівники центру забезпечення координації польотів МААК "УРГА" завдяки супутниковій системі навігації мають змогу бачити, в якій точці земної кулі перебувають літаки компанії, а також вести з пілотами телефонні перемовини. Кожного дня всі екіпажі доповідають про свою роботу й можуть висловити побажання щодо поліпшення власного побуту.

Авіакомпанія завжди приділяла значну увагу професійній підготовці персоналу. За час її існування там підготовлено більше тисячі льотних та інженерних фахівців. А торік тут створили власний навчально-льотний центр. Після проходження сертифікаційної перевірки центру Державна авіаційна адміністрація України видала йому сертифікат № UA/FTO-001/2010 з терміном дії три роки. Згідно з ним, спеціалісти центру здійснюють підготовку приватних пілотів на літаку "Cessna-172", перепідготовку членів льотних екіпажів (як з України, так і з інших країн) повітряних суден Ан-24 та Ан-26, підвищення кваліфікації для ведення радіозв’язку та фразеології радіообміну англійською мовою для льотного складу, навчання авіаційній англійській мові. Торік на базі навчально-льотного центру МААК "УРГА" пройшли підготовку з різних напрямків 190 спеціалістів.

Жодна авіакомпанія не може обійтися без ремонтної бази. Є така і в кіровоградському підприємстві – інженерно-авіаційна служба, де працює сотня спеціалістів. Вони здійснюють планові ремонти авіасуден та стежать за їх придатністю до польотів. Зараз служба потребує спеціалістів з обслуговування повітряних суден та ремонту авіадвигунів, а також радіоелектронного обладнання. У зв’язку з цим підприємство уклало угоду про підготовку таких фахівців з Криворізьким авіаційним коледжем Національного авіаційного університету. Тож охочі стати авіамеханіками після закінчення дев’ятого або одинадцятого класів мають нагоду, пройшовши конкурс, безкоштовно навчатися за направленням авіакомпанії з подальшим працевлаштуванням у ній. А після цього, якщо буде бажання, здобувати заочно вищу інженерно-авіаційну освіту. Цьому також сприяють в авіакомпанії.

Варто згадати й про такий підрозділ підприємства, як касу міжнародних перевезень на вулиці Карла Маркса, 62. Зателефонувавши до неї (номери телефонів: 35-11-19 та 24-69-62) або завітавши туди, кіровоградці можуть придбати квиток за кордон не лише на літак МААК "УРГА", а й на політ повітряним судном будь-якої авіакомпанії. При цьому персонал каси у випадку пересадки з одного борту на інший підбере квитки на рейси таким чином, щоби пасажир не витрачав багато часу на пересадку.

Окрім капіталовкладень в оновлення техніки, навчання й підготовку персоналу, авіакомпанія постійно виділяє кошти на культурницькі проекти. Зокрема, на проведення фестивалів "Вересневі самоцвіти", "Калиновий спів", "Різдвяні передзвони", "Травневі музичні зустрічі", гастрольну діяльність академічного обласного музично-драматичного театру імені Марка Кропивницького та проведення всеук- раїнських заходів бібліотекарів...

Прочитавши написане вище, читач може дійти висновку, що для колективу "МААК "УРГА" немає перепон у його діяльності. Та це не так. Зовсім не легко нашим авіаторам знаходити роботу по світах, а як же складно працювати екіпажам у спекотній Африці чи холодних широтах! І в Україні нині доводиться стикатися з недобросовісною конкуренцією, коли преференції на перевезення пасажирів та вантажів віддають не українським авіакомпаніям з українського виробництва літаками, які постійно купують запасні частини до них на тих же таки українських підприємствах, а спритникам, що працюють на привезеній з-за кордону вживаній техніці. Тому свій хліб кіровоградські авіатори здобувають не на перинах сидячи. І навіть за цих обставин завжди думають про своє місто, його розвиток. Останні приклади – налагодження за сприяння очільника області Сергія Ларіна регулярного авіасполучення між Кіровоградом і Києвом та намір упорядкувати територію перед будівлею аеровокзалу аж до проїжджої частини вулиць Короленка та Лейтенанта Шмідта.

Юрій ЛІСНИЧЕНКО
Фото Олега ШРАМКА

Читайте також