Влада візьметься за перевізників

Значна кількість скарг від мешканців міста та критичні висновки за результатами рейдів, проведеними членами громадської ради при виконавчому комітеті міської ради і журналістською спільнотою Кропивницького, стали підставою проведення оперативної наради з керівниками транспортних підприємств під головуванням начальника управління розвитку транспорту та зв’язку міської ради Олександра Вергуна. Більше того, перевізники заговорили про необхідність підвищення плати за проїзд у маршрутних таксі.
Найбільше обурення у пасажирів викликають недотримання перевізниками інтервалів руху і робота громадського транспорту у вечірній час.
– Недотримання інтервалів руху не дозволяє людям планувати свої поїздки, прогнозувати час прибуття маршруток, – наголосив голова транспортної комісії громадської ради Олександр Тарасов. – Часто транспорт сходить з маршрутів до 19-ї години, що є грубим порушенням умов договорів на виконання пасажирських перевезень у місті. Ми проводили регулярний моніторинг з березня по червень цього року і неодноразово фіксували такі порушення. Надсилали листи керівникам підприємств-перевізників. Жодної відповіді не отримали. Зрозуміли, що транспортники не зацікавлені у вирішенні проблеми. Також неодноразово фіксували випадки виходу в рейси технічно несправних автобусів і нетактовної поведінки водіїв, відмови у перевезенні пільгових категорій населення.
Узагалі, ситуація з перевезенням пільговиків у нашому місті катастрофічна. Постійно виникають конфліктні ситуації, коли водії ображають уже пенсіонерів, дітей, учасників АТО. При цьому керівники підприємств не реагують як належно на ці факти. Наприклад, звільняють таких скандальних водіїв за власним бажанням. Керівник підприємства “Олікс” Дмитро Вінницький заявив, що нині склалась критична ситуація із кадрами. Багато водіїв виїхало на заробітки.
Активісти з громадської ради зауважили, що водії заявляють: керівництво налаштовує їх відмовляти пільговикам. Мовляв, приватні підприємства-перевізники не отримують з міського бюджету відшкодувань на пільгові перевезення.
До обговорення ситуації долучились і журналісти. Вони навели ряд прикладів, коли навіть у час пік на маршрутах не було транспортних засобів і людям доводилось чекати їх по півтори години.
Звернули увагу перевізників і на незадовільний стан кінцевих зупинок. Зі свого боку міська влада прагне їх облаштувати, встановлює сміттєві контейнери, але засміченість цих зупинок просто вражає.
Також однією з проблем є недотримання водіями маршруток правил дорожнього руху. На цьому наголосив заступник директора комунального підприємства “Електротранс” Валерій Музичук. Водії тролейбусів скаржаться на неможливість під’їхати до зупинки транспорту у час пік, бо їх заполоняють маршрутки. Незадовільною є ситуація і на транспортних магістралях. За минулий тиждень у місті трапились вісім дорожньо-транспортних пригод, не працювали світлофори на жвавих перехрестях. Але така ситуація аж ніскільки не стурбувала керівників підприємств-перевізників. Жоден із них не звернувся до поліції, з проханням виставити регулювальника. Самому ж Музичуку довелось виїздити на такі перехрестя, щоб регулювати транспортний потік.
– Контроль за роботою громадського транспорту в Кропивницькому посилиться, –запевнив Олександр Вергун. – Міська влада створила для цього необхідні умови – штат управління збільшено, тому буде збільшено кількість рейдів. Крім того, незабаром на маршрути виїдуть великогабаритні автобуси, які курсуватимуть на найбільш затребуваних маршрутах, у віддалені мікрорайони. Тому дуже важливо скласти графіки руху транспортних засобів, щоб повною мірою задовольнити потреби і пільговиків, і працездатного населення. А через декілька місяців будуть укладатися нові договори з перевізниками і при цьому будуть враховані результати проведених перевірок.
Зараз перевізники почали порушувати питання про підвищення плати за проїзд. Аргументують це зростанням ціни на автомобільний газ. Олексaндр Вергун нaгaдaв керівникам транспортних підприємств, що однією із умов цьогорічного підвищення тарифів на проїзд було облаштування транспортних засобів навігаторами для відстеження дотримання графіків руху. Не всі підприємства виконали таку умову. Він пообіцяв розривати договори з тими підприємствами, які не виконують угоди.
Члени громадської ради наполягали на тому, що потрібно скласти графіки руху маршрутних таксі у вечірній час. І дотримання його стане однією з першочергових умов при укладанні нових договорів.
Чи всі пропозиції буде втілено в життя, покаже час. У перевізників своя правда, але вона не повинна перешкоджати належному виконанню укладених договорів, підвищенню культури обслуговування населення та вирішенню численних проблем у пасажирських перевезеннях у нашому місті.
Тетяна ПЕТРИК

Читайте також