– Влада і бізнес повинні бути партнерами – це завдання Президента України, – підкреслив Сергій Ларін. – Ми маємо створити умови для цивілізованої роботи підприємців, які в свою чергу мають справно сплачувати податки, створювати робочі місця та нести соціальну відповідальність перед громадою.
Під час наради було визначено ряд заходів, покликаних захистити бізнес від зайвого навантаження, серед яких – зменшення кількості перевірок, спрощення дозвільних процедур, відкриття сервісних центрів, що працюють за принципом “єдиного вікна”, та запровадження роботи “телефонів довіри”.
Так, голова ДПА в області Ігор Вірієнко наголосив, що у нинішньому році кількість перевірок податковою службою зменшено вдвічі. Крім цього, в області збудовано 23 сервісні центри з обслуговування платників податків та запроваджено новий сервіс – “Пульс податкової” – для отримання звернень про неправомірні дії податківців. Про результати роботи “Гарячої лінії”, що діє при обласній прокуратурі, проінформував прокурор області Сергій Ленський. За його словами, за час функціонування телефонної лінії надійшло 24 звернення, що стосувалися тиску на комерційні структури. За результатами перевірок з’ясовано, що чотири скарги потребують уваги правоохоронців. І всі вони стосуються нарікань на діяльність інспекції з питань захисту споживачів в області. І голова облдержадміністрації, і прокурор області наголосили на тому, що, на жаль, інспектори звертають увагу не на ті речі – наприклад, сприймають як порушення рекламні папірці у магазинах приватних підприємців, тоді як в області вистачає серйозних порушень прав споживачів, на які дійсно треба оперативно реагувати.
На думку керівників підприємств, які взяли участь у нараді, створити сприятливі умови для роботи бізнесу можливо шляхом коригування законодавства та нормативно-правових актів, що стосуються порядку проведення різноманітних перевірок. Більшість підприємців вважають за необхідне внести зміни до Податкового кодексу, зокрема, скасувавши ПДВ, замість якого запровадити податок на товарообіг, а також вирішити проблему з так званими “податковими ямами”, коли підприємець несе відповідальність за порушення з боку партнерів по бізнесу.
За результатами наради голова облдержадміністрації прийняв рішення створити в області Центр законодавчих ініціатив – групу фахівців, яка акумулюватиме зауваження підприємців і розроблятиме на їх основі пропозиції до нормативно-правових актів, що далі направлятимуться на розгляд до центральних органів влади.
А тим часом...
Прокуратура області, перевіривши роботу інспекції з питань захисту прав споживачів у Кіровоградської області, виявила численні порушення.
Як зазначається у поданні керівнику інспекції, виявлені такі грубі порушення, як довільне трактування та застосування норм Закону України "Про рекламу", внаслідок чого суб’єкти підприємницької діяльності незаконно притягуються до відповідальності. Зокрема, йдеться про неправомірне накладення й неточне обрахування штрафів; незаконне застосування інших адміністративно-господарських санкцій; фальсифікацію документів тощо. Крім того, для інспекції характерна практика початку провадження у справах щодо порушення законодавства про рекламу без складання відповідного протоколу. Цікаво, що деяким підприємцям направляються повідомлення, у яких взагалі відсутня дата, на яку призначено розгляд справи. Нерідко розгляд справ про порушення законодавства про рекламу здійснюється без підтвердження того, що суб’єкт підприємницької діяльності повідомлений про це належним чином.
Отже, інспекцією порушуються права суб’єктів господарювання, які охороняються законом, що істотним чином перешкоджає свободі підприємницької діяльності, зроблено висновок у поданні. Прокуратура області вимагає від керівництва інспекції вжиття невідкладних заходів до усунення зазначених у подані порушень, причин та умов, що їм сприяли, притягнення до дисциплінарної відповідальності конкретних посадовців, а також скасування ряду рішень про неправомірно накладені штрафи.