Днями у міській раді відбулося громадське обговорення питання про підвищення плати за проїзд, ініційоване робочою групою, яка займається розглядом розрахунків вартості проїзду в громадському транспорті Кіровограда. У ньому взяли участь і представники трудових колективів підприємств-перевізників. Усі вони заявляли, що працювати в умовах, коли невпинно зростають ціни на пальне, запчастини, без підвищення вартості проїзду просто неможливо. Мовляв, підприємства – на межі виживання, назріває соціальна напруга в колективах.
Так, генеральний директор ТОВ “Єлисаветградська транспортна компанія” Валерій Гросул наголосив, що його підприємство, яке обслуговує електротранспорт, не має грошей на ремонт та оновлення рухомого складу, а це – перш за все, безпека перевезень пасажирів. Тролейбусники підрахували, що плата за проїзд повинна становити 2,54 гривні за поїздку, але, розуміючи, що такий тариф серйозно "вдарить по кишені" кіровоградців, які користуються електротранспортом, просять 1,75 гривні. Та члени робочої групи вважають, що і це забагато, може бути соціальний вибух серед населення. Тож підвищувати треба, але до 1,50 гривні, казали вони. На це тролейбусники не згодні.
На підвищенні плати за проїзд наполягав і голова правління ПАТ “Автобусний парк-13527" Анатолій Голованов. Щодо міських транспортних засобів, які працюють у режимі маршрутного таксі, плата за проїзд, як уже повідомляла “ВГ”, розрахована перевізниками у розмірі 3,47 гривні. Влада вважає, що це забагато.
– Наше завдання сьогодні – визначити ту золоту, економічно обґрунтовану середину, яка дозволить належно працювати транспортникам, а кіровоградцям, які отримують не надто високу заробітну плату, – мати можливість ці послуги оплачувати,– підсумувала начальник управління економіки міської ради Олена Осауленко.
Кількома днями пізніше з ініціативи секретаря міської ради Івана Марковського та представників депутатського корпусу міської ради відбулось громадське обговорення результатів змін, запроваджених у маршрутні мережі, транспортної реформи та належного забезпечення пасажирських перевезень у місті.
Актова зала міської ради була переповнена – прийшли як представники транспортних підприємств, так і громадськості, ветерани. Пристрасті вирували, інколи доходило до образ – коли пенсіонери порушували питання щодо нетактовного поводження із ними. Звучали зауваження і щодо ліквідації окремих маршрутів.
Іван Марковський зазначив, що спеціально створена тимчасова депутатська комісія виявила ряд порушень у проведенні конкурсів на право перевезення пасажирів. Зокрема, члени комісії вважають, що витіснення окремих підприємств з ринку пасажирських перевезень негативно позначилося на якості послуг і дало можливість перевізникам тиснути на владу та громаду.
– Висновки депутатської комісії були направлені до міської прокуратури, яка вже зараз надіслала на адресу управління розвитку транспорту та зв’язку міської ради п’ять подань щодо порушень під час проведення конкурсів, їх термінового усунення, – зазначив секретар міської ради.
– Складається враження, що так звані економічно не вигідні маршрути перевізники цілеспрямовано прагнуть “убити” – встановлюють таблички з подвійними номерами, і людина просто не знає – то її маршрутка під’їхала чи ні, – додала депутат Людмила Калкіна. – Тому й курсують автомобілі напівпорожні. А кіровоградцям перевізники розказують про нерентабельність перевезень та збитки.
Міський голова Олександр Саінсус, який також був присутнім на заході, підкреслив, що влада постійно тримає питання на контролі, реагує на скарги громадян, вдосконалює мережу.
– Сьогоднішні збори – це перший етап консультацій із громадськістю, – наголосив Олександр Саінсус. – І обговорення триватиме доти, поки система пасажирських перевезень не буде влаштовувати усіх – і перевізників, і тих, хто користується їхніми послугами.
Ряд виступаючих віддавали належне позитивним змінам у роботі “Єлисаветградської транспортної компанії”, хоча при цьому звучала вимога повернути тролейбусне підприємство у комунальну власність. Також добре відгукувались мешканці селища Нового про роботу “Автобусного парку-13527.
Як підсумував Іван Марковський, всі зауваження і пропозиції будуть взяті до уваги, а перевізники не диктуватимуть громаді свої умови, адже вони підписували договори на право обслуговувати ті чи інші маршрути, отже, погоджувались із рядом вимог, які їм висувала влада. Містянам же потрібно активніше реагувати на порушення їхніх прав, особливо, коли це стосується перевезень пільгових категорій населення, письмово скаржитись в управління розвитку транспорту та зв’язку, адже воно, будучи замовником послуг, має право розривати договори з перевізниками-порушниками.
Оксана ВЕРСТЮК
Фото Олега ШРАМКА