Члени виконавчого комітету Кіровоградської міської ради затвердили нові тарифи на перевезення пасажирів у громадському транспорті.
Так, вартість за одну поїздку пасажира у маршрутному таксі та в автобусах, які працюють у звичайному режимі руху, з 1 травня (тобто, від дня опублікування) становитиме три гривні, у тролейбусах – 1,50 гривні. Тариф для ПАТ «Автобусний парк» "Автобусний парк-13527" в автобусах, які працюють у режимі "експрес", квиток коштуватиме 3,50 гривні (йдеться про перевезення до селища Нового).
Варто зауважити, що за кілька днів до засідання виконкому, у суботу перевізники влаштували біля міської ради протестну акцію, перекривши рух транспорту на вулиці Великій Перспективній. Під час понеділкової наради міський голова Олександр Саінсус назвав такі дії неприпустимими, адже перевізники навіть нікого офіційно не попередили про свої наміри провести таку акцію. А секретар міської ради Іван Марковський звернув увагу на те, що організували цей пікет перевізники, в яких якраз найвигідніші маршрути.
Прикметно, що, в принципі, протести перевізників фактично не мали ніякого сенсу. Зрозуміло, що за нинішніх умов, коли стрімко подорожчали пально-мастильні матеріали та інші складові собівартості послуги, тариф все одно б довелося підвищувати – він зріс практично в усіх обласних центрах України. Як уже повідомляла «ВГ», у середньому вартість проїзду збільшилися на 50 копійок – гривню, як і в Кіровограді. І саме тариф у розмірі три гривні у більшості міст визнали економічно обґрунтованим. Невже перевізники не розуміли, що добитися збільшення тарифу до 3,50 гривні їм не вдасться? Це було б надто обтяжливо для кіровоградців, в яких досить низькі доходи, та ще й за нинішніх складних економічних умов. Якщо ж перевізники, фактично шантажуючи владу спробами припинити перевезення пасажирів, пікетами, намагалися прискорити сам процес затвердження нових тарифів, то й це було безглуздо, адже законодавством ця процедура чітко визначена – спочатку контролюючі інстанції мають перевірити розрахунки перевізників на предмет їх економічної обґрунтованості, потім проект рішення виконкому повинен бути оприлюднений і пройти громадське обговорення. Все це і було зроблено. Якби на вимогу перевізників влада підвищила тариф у той же день, як вони подали свої розрахунки, постраждали в першу б чергу самі ж перевізники – рішення було б оскаржене…
Заради справедливості зазначимо, що під час засідання виконкому представники транспортних підприємств (а їх прийшло дуже багато) вибачилися за протестну акцію перед міською радою – мовляв, побоювалися, що тарифи не затвердять, і підприємства просто не змогли б далі працювати.
Після голосування Олександр Саінсус наголосив, що перевізникам тепер тим більше потрібно дбати про якість обслуговування. Щоб із пільговиками поводилися тактовно, а не грубіянили їм, викидали з маршруток. Також потрібно дотримуватись графіків руху, не допускати зривів перевезень у ранковий та вечірній час.