Головним питанням, що розглядалося сьогодні на апаратній нараді з керівниками виконавчих органів Кіровоградської міської ради, що провів секретар міської ради Іван Марковський, була так звана транспортна реформа.
Іван Марковський акцентував увагу на проблемах, на які вказують у своїх скаргах жителі, і які необхідно розвязати - це, зокрема, сполучення мікрорайонів Жадова та Лісопаркової, також Бєляєва та Лісопаркової. Також чимало скарг надходить на маршрут 1-Ц - через те, що водії відмовляються перевозити пільговиків. Інша проблема - тарифи.
- Кіровоград - унікальне місто, - зазначив Іван Марковський. - Зарплати у нас найнижчі, а тариф на проїзд - найвищий. Ми порівняли ціни на проїзд у Кіровограді та в інших містах, що приблизно схожі з ним за кількістью жителів, протяжністю маршрутів. Вище 2,50 гривні ніде немає. І при цьому у нас - найвищий коефіцієнт перевезення пільговиків (скажімо, у віниці - 1,2, а у нас - 3,75), відповідно, із бюджету дотація на перевезення одного пільговика в Вінниці становить 2,50, а у нас - 9,30. Зрозуміло, при таких коефіцієнтах ніхто субвенцію виділяти не буде.
Виконком, як відомо, підняв тариф до трьох гривень, але сесія міської ради його рішення скасувала. Та, крім рішення виконкому, з перевізниками ще й укладено угоди, вони залишилися і діють. Тому ми зібрали на минулому ижні перевізників, мали з ними розмову. Пояснювали, що ніхто ні пенсії, ні зарплати, ні стипендії не піднімав, а тому і тарифи не можуть бути такими зависокими. Перевізники мають піти назутсріч - не мені особисто, не владі, а територіальній громаді. Сім із пяти перевізників погодилися на 2 гривні 50 копіок. А два найбільших - ПП "Олікс" та ПАТ "Автобусний парк" - ні. Владі оголосили ультиматум. Але ми на це не підемо. Зараз готуються необхідні документи, і з 20 червня тариф буде 2 гривні 50 копійок. А ті маршрути, де перевізники відмовляться за ним працювати, замінимо на тимчасові. Крім того, висуватимуться більш жорсткі вимоги до перевезення пасажирів - дотримання графіків руху, відповідність кількості машин на маршрутах, заявлених у договорах, належне обслуговування пільговиків. Із тими, хто ці вимоги не виконує, угоди будемо розривати.