Таку оцінку дав діяльності освітян та профільного міського управління перший заступник голови ОДА Сергій Коваленко на апаратній нараді міського голови Андрія Райковича з керівниками підрозділів виконавчих органів міської ради у понеділок. На нараді основна увага була приділена підбиттю підсумків роботи галузі освіти за 2015 рік та перспективам на нинішній. Варто зауважити, що вперше апаратна нарада проводилася на виїзді – у НВО №18. у майбутньому, підкреслив Андрій Райкович, такі виїзні наради на важливих об’єктах Кіровограда проводитимуться щомісяця.
Сергій Коваленко, даючи позитивну оцінку системі організації освіти в обласному центрі, в першу чергу мав на увазі створення на базі навчальних закладів центрів позашкільної освіти, що створює можливості для всебічного розвитку учнів та їхньої зайнятості у вільний час. Однак є й багато іншого, чим можуть похвалитися кіровоградські педагоги. Основні напрямки розвитку освітньої галузі окреслила начальник управління освіти міської ради Лариса Костенко.
За словами Лариси Костенко, щороку збільшується кількість дітей, які відвідують дошкільні заклади. Показник охоплення малюків віком від трьох до шести років дошкільною освітою становить 100 відсотків. І в цьому є заслуга влади. Постійно розширюється мережа дошкільних груп: тільки у 2015 році їх було відкрито три – в ДНЗ №№ 71, 17. Третій рік діє система електронної реєстрації дітей в дитсадки, на освітянському порталі є онлайн- та відеопрезентації кожного дитсадка.
У зв’язку зі збільшенням народжуваності в Кіровограді (правда, у 2015 році цей показник знову знизився), а також появою в нашому місті переселенців із зони АТО та Криму кількість учнів у навчальних закладах збільшується. Однак, незважаючи на це, завдяки належній організації роботи закладів число шкіл, які працюють у дві зміни, зменшилося, наповнюваність класів залишається стабільною – 25 учнів. Організовано індивідуальні заняття для дітей з обмеженими фізичними можливостями, які не можуть відвідувати школу. Заради створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей та їхньої професійної орієнтації у місті створено 26 закладів нового типу.
Лариса Костенко також оприлюднила дані рейтингу навчальних закладів Кіровограда за результатами проходження у 2015 році учнями ЗНО. Так, до п’ятірки найкращих закладів області за цим показником по українській мові та літературі увійшли гімназія імені Т. Шевченка та гімназія нових технологій навчання. П’ятеро учнів кіровоградських шкіл (тих же двох гімназій, а також гімназії №9) набрали максимальну кількість балів з математики. Стабільно десять – вісім учнів виборюють перемоги на всеукраїнському етапі предметних олімпіад. Найкращі результати показують заклади саме нового типу.
Приділяється увага патріотичному вихованню дітей: в школах проводяться лінійки пам’яті, військово-спортивні змагання, відбувається військовий щорічний конкурс строю та пісні, другий рік реалізується міський проект "Захисник Вітчизни", в двох базових навчальних закладах для цього облаштовано мультимедійні кабінети.
Ще один пілотний проект – це навчання учнів третіх класів плаванню, щотижня СДЮСШ "Надія" з цією метою відвідує близько трьохсот учнів.
Спільно с Кіровоградською регіональною торгово-промисловою палатою проведено бізнес-турнір "Стратегія фірми", що сприяє вихованню успішного бізнес-мислення зі шкільної лави. Розпочато реалізацію проекту з вивчення іноземних мов "Англійська – квиток у Європу". До слова, в рамках цього проекту започатковано безкоштовні курси і для держслужбовців.
Нині в Кіровограді діють п’ять позашкільних закладів та двадцять центрів позашкільного виховання при школах, гуртки та секції яких відвідують 12,5 тисячі школярів. Лише за минулий рік проведено близько сорока загальноміських заходів, в яких взяло участь майже 11 тисяч дітей. Триває реалізація спільного проекту з обласною філармонією – на її сцені в рамках різноманітних фестивалів та концертів виступають кіровоградські дитячі колективи. Наприкінці минулого року вперше учні 19-ти кіровоградських шкіл взяли участь в акції "Прикрась ялинку з Миколаєм" – ялинки на площі перед міською радою вони прикрашали власноруч виготовленими прикрасами.
На сьогодні в освітянській галузі працює 6321 чоловік, з них педагогів – 3779. Вакансій у навчальних закладах немає. Правда, за словами Лариси Костенко, коли звільняється вчитель праці, інколи знайти заміну йому важко. Щороку колективи шкіл поповнюються сотнею молодих вчителів – випускників кіровоградського педуніверситету.
Вчителі з ініціативи управління освіти поступово опановують інформаційно-комунікаційними технологіями. Так, розпочато створення у місті єдиної електронної бази освіти з використанням Googlе Apps for Education.
Середня заробітна плата вчителя становить 3151 гривню (це – середній показник по Україні порівняно з містами з такою кількістю населення, як у Кіровограді). Міська влада запровадила ще й ряд фінансових стимулів для педпрацівників – доплату отримують вчителі, які підготували переможців всеукраїнського етапу олімпіад, а також учнів, які одержали максимальну кількість балів за результатами ЗНО з математики, троє освітян отримують премію імені В. Сухомлинського. Нинішнього року планується запровадити виплату стипендій і учням – переможцям всеукраїнського етапу олімпіад.
Доповідаючи про стан матеріально-технічної бази шкіл, Лариса Костенко повідомила, що у 2015 році було на 220 тисяч гривень закуплено приладів обліку, завдяки чому витрати на опалення скоротилися на 30 відсотків. У ЗОШ № 15 збудовано пілетну котельню, що за два місяці дало 50 тисяч гривень економії. Також у навчальних закладах встановлюються камери відеоспостереження, ними вже оснащено 19 шкіл, завдяки чому зменшилася кількість крадіжок. На закупівлю комп’ютерної техніки витрачено 549 тисяч гривень.
Щодо планів на майбутнє, то управління освіти міської ради вже розробило програму розвитку галузі за вісьмома основними напрямками – здоров’я учнів, дошкільна освіта, підвищення якості знань школярів, кадрове забезпечення та інші.
За результатами наради Андрій Райкович поставив для галузі освіти чітке завдання – за підсумками навчального року кіровоградські заклади освіти мають зайняти високі місця у всеукраїнському рейтингу. Для цього міська влада створює усі належні умови – від матеріального стимулювання педагогічних працівників і учнів за якісну роботу і успішне навчання до забезпечення безкоштовного харчування у школах за кошти міського бюджету.