На черговому сесійному засіданні депутати міської ради затвердили програму розвитку туристичної галузі міста Кропивницького на 2020 – 2022 роки.
Заступник міського голови Андрій Паливода переконаний, що цей документ дасть поштовх розвитку туристичної галузі, адже місто за останніх кілька років дає чимало приводів для того, щоб ознайомитись з обласним центром, розташованим у самісінькому центрі України, багатим історичними та культурними традиціями, насиченим сьогоденням. Потужний поштовх за останні роки отримали події, які вивели Кропивницький на всеукраїнський та міжнародний рівні. Це – міжнародна сільськогосподарська виставка «Агро–Експо», фестиваль «Кроп-фест», іміджеві проєкти «Мистецькі вихідні», «День вуличної музики», свято «Кропивницький в орнаментах вишиванки» тощо. Щороку ваблять гостей святкування Дня міста та відкриття міської новорічної ялинки. І кожного разу всі ці заходи дивують своїм різноманіттям, цікавими мистецькими подіями. А чого вартий дендропарк із тюльпановим різнобарв’ям навесні! Дбайливо ставляться містяни та влада до історичного надбання нашого міста, його архітектурних ансамблів, музеїв, виставкових залів, галерей.
– Кропивницький достатньо привабливий для туристів. Йому є чим насправді вразити своїх гостей, – переконаний Андрій Паливода. – Хотілося б, щоб інформації про наш обласний центр було набагато більше у загальному доступі. Саме тому і отримала своє життя нова галузева програма з розвитку туризму у Кропивницькому.
Посадовець детально зупинився на усіх напрямках, куди будуть спрямовані заходи нової програми, відзначив її сильні сторони і шляхи вирішення нагальних проблем у галузі туризму.
Серед пріоритетів варто відзначити розвиток туристично-рекреаційної інфраструктури, що викличе збільшення кількості туристів та екскурсантів. А це, у свою чергу, збільшить обсяг щорічних надходжень до міського бюджету від провадження туристичної діяльності.
Також відбудеться зростання рівня зайнятості населення в індустрії туризму, розвиток кадрового потенціалу. У світлі розвитку сучасних інформаційних тенденцій потрібно особливу увагу приділити промоції туристичного потенціалу міста, формуванню його позитивного іміджу, здійсненню системної рекламно-інформаційної діяльності. Підтримка в’їзного та внутрішнього туризму сприятиме створенню конкурентоспроможного туристичного продукту на національному та міжнародному ринках, здатного максимально задовольнити туристичні потреби мешканців та гостей міста.
Розвиток матеріально-технічної бази і сучасної інфраструктури туризму дозволить ефективно використовувати природний, історико-культурний та туристично-рекреаційний потенціал. Все вищеперераховане стане поштовхом для залучення вітчизняних та іноземних інвестицій в туристичну галузь, створення умов для збільшення кількості платоспроможних туристів, проведення унікальних фестивалів та театралізованих екскурсій.
Андрій Паливода назвав також десять головних заходів програми, що будуть втілюватися у життя найближчим часом. Це – створення сучасного туристичного веб-порталу із розробкою мобільного додатку «Кропивницький туристичний», виготовлення інформаційно-презента- ційної та сувенірної продукції. встановлення інформаційно-туристичних стендів, участь у міжнародних, національних, регіональних туристичних виставках та форумах, проведення рекламних прес– та інфотурів, виготовлення проморолика про туристичний потенціал міста, організація та проведення туристичного форуму, проведення соціологічних досліджень та опитувань в галузі туризму для здійснення аналізу та оцінки її стану, організація та проведення заходів, присвячених туризму.
На спеціалізованому туристичному вебсайті буде розміщена актуальна інформація про туристичні об’єкти Кропивницького, місця, де можна зупинитися переночувати, заклади харчування. Інформація буде подана двома мовами: українською і англійською.
– За кілька останніх років вперше була створена конкретна програма розвитку туристичної галузі міста, – розповідає начальник управління культури та туризму міської ради Анна Назарець. – У минулому році відділ культури та туризму був реорганізований в управління, створено в ньому сектор туризму, фахівці якого й займались розробкою галузевої програми, її наповненням, а згодом працюватимуть над реалізацією. Раніше туризм у нас фінансувався за залишковим принципом, коли про розвиток галузі й говорити не варто. Так, у минулому році на ці цілі було передбачено трохи більше 13 тисяч гривень. Це мізерна сума, і спрямовувалась вона лише на проведення заходів. Нам передано приміщення, де раніше розташовувався художній салон, під розміщення туристично-інформаційного центру, визначено акценти, які нам потрібно буде розвивати. А розвивати без коштів не можливо. Тому і було прийняте рішення розробити потужну програму. Розрахована вона на три роки і передбачає фінансування у розмірі понад два мільйони гривень. На нинішній рік – 890 тисяч гривень. Тому перше, що було презентоване, – вебпортал про туристичні принади нашого міста, який має стати першоджерелом отримання інформації про Кропивницький для потенційних гостей обласного центру. Також у цьому році плануємо провести туристичний форум, на який будуть запрошені представники інших міст, планується проведення промотуру для туристичний компаній, щоб показати визначні місця Кропивницького. А ті наочно пересвідчаться у тому, що місто гарне, привабливе, наповнене історичними пам’ятками, що і зацікавить майбутніх туристів. Плануємо також охопити і Кіровоградську область, адже не можливо гостям представляти обласний центр без особливостей регіону. Всі ці заходи в комплексі дозволяють нам розраховувати на збільшення туристичного потоку, започаткування нових фестивалів, конкурсів, розвиток суміжних із туризмом галузей економіки – готельного, ресторанного, екскурсійного бізнесів та інших видів підприємницької діяльності.