З початку року у Кіровограді капітально відремонтовано 105 ліфтів, найближчим часом до них додасться ще 15 підйомників, крім того, на розгляд міської ради, сесія якої відбудеться 11 грудня, виноситиметься питання щодо виділення додаткових коштів на ремонт 16 ліфтів. Такої кількості ліфтів в обласному центрі за рік ще не ремонтували, підкреслив у вівторок під час прес-конференції начальник головного управління житлово-комунального господарства Олександр Хачатурян, який розповів про підсумки роботи галузі за одинадцять місяців 2012 року.
У житлово-комунальному господарстві завжди проблем вистачає. Протягом десятиліть підприємства галузі працюють збитково, застарілі обладнання, мережі, житловий фонд постійно потребують ремонту. Як наслідок – нарікання від жителів на низьку якість послуг, на те, що дахи течуть, ліфти стоять, вулиці не освітлюються. Проте, нинішня влада докладає зусиль для того, аби ці проблеми розв’язати, зауважив Олександр Хачатурян. Безумовно, за один-два роки все зробити неможливо – для цього й кількох міських бюджетів не вистачить, навіть якщо всі кошти спрямовувати на «комуналку», але результат уже відчутний.
– Щодо ліфтів наведу для порівняння такі цифри, – каже начальник управління, – за 2010 рік у Кіровограді було відремонтовано 33 ліфти, за 2011 – 54, нинішнього їх буде 136. Це вже можна назвати своєрідним проривом. Ще одна наболіла проблема – дахи. Всього в обласному центрі потребує ремонту близько 300 покрівель, причому 130 із них – негайного. Нинішнього року капітально полагоджено 40, тоді як у 2010 році – дві, у 2011 – 24. Ми обрахували орієнтовну вартість робіт на тих дахах, які в критичному стані, й подали документи до профільних комісій міської ради, аби кошти на їх ремонт передбачити в бюджеті наступного року. Також капітально відремонтували 12 внутрішньодворових доріг (у 2010 році було полагоджено три дороги).
У сфері благоустрою першочерговим завданням залишається ремонт дорожнього покриття. Нинішнього року ми із залученням коштів державного бюджету капітально полагодили дороги на шести вулицях – зокрема, Шевченка, Арсенія Тарковського, Пушкіна, провулку Ленінському, частково – на вулицях Ціолковського та Варшавській. Поточний ремонт виконано на 39 вулицях. Уперше за останні роки почали лагодити й тротуари. Так, нинішнього року виконано поточний ремонт тротуарного покриття на трьох вулицях та капітальний – на лівій стороні вулиці Короленка.
Велика робота зроблена для того, аби освітити вулиці Кіровограда – зокрема, встановлено 1063 нових світлоточки, відновлено освітлення 47 об’єктів. У сфері дорожньо-транспортного господарства облаштовано сім нових зупинок громадського транспорту, десять відремонтовано, встановлено близько 600 дорожніх знаків, крім того, з початку наступного року буде встановлено світлофор на вулиці Московській, де часто траплялися дорожньо-транспортні пригоди.
Зважаючи на проблеми, що виникли зараз в країні із проходженням бюджетних коштів через держказначейство, частина запитань журналістів стосувалася фінансового становища комунальних підприємств.
– Дійсно, певні проблеми існують – є затримка з виплатою зарплати комунальникам, бракує коштів на закупівлю пально-мастильних матеріалів, – зазначив Олександр Хачатурян. – Працюємо над вирішенням цих питань у межах своєї компетенції. Сподіваюсь, до кінця року ситуація стабілізується.
Нещодавно на одній з нарад в ОДА прозвучала інформація стосовно того, що дехто з мешканців приватного сектору відмовляється укладати угоди на вивезення сміття, посилаючись на те, що машини підприємств, які надають ці послуги, приїжджають у незручний час, коли мешканці на роботі. Чи знайдено вихід із ситуації, поцікавилися журналісти.
– Цю проблема порушується не перший рік, – зазначив Олександр Хачатурян. – Однак я вважаю, що угоди не укладають ті, хто просто не хочуть платити. Адже навіть якщо людина на роботі, вихід все одно є. Наприклад, я, коли мешкав у приватному секторі, і нікому було дочекатися машини, просив сусідів допомогти. Загалом, на кожній вулиці визначено місце, де має зупинятися машина, мешканці можуть принести сміття в пакетах туди і залишити, а працівники підприємства його заберуть. Для цього за кожною машиною закріплені вантажники. Якщо вони цього не роблять – звертайтеся, реагуватимемо. Дехто каже, що йому зручніше закинути пакет зі сміттям в машину і на шляху до роботи викинути його в контейнер. Але ж за той контейнер платять інші мешканці – багатоповерхових будинків.
Журналісти поцікавилися в Олександра Хачатуряна, яка ситуація зараз із постачанням газу тепловим підприємствам.
– Обидва підприємства працюють у звичайному режимі, – відповів начальник управління. – Щодо лімітів, то їх досі містам не виділили. Однак усні домовленості щодо виділення цих лімітів уже є в КП «Теплоенергетик», ДП «Кіровоградтепло» ще веде переговори. Але в будь-якому випадку, оскільки обидва постачальники тепла розраховуються за поточне споживання газу, ніхто його подачу не припинить. Тим більше, що затримка з лімітами – в основному через проведення взаємозаліків із державним бюджетом та тепло виками на різницю між тарифами та собівартістю послуг.