Шантаж влади — зброя міських перевізників

Він каже, що начебто ті підприємці, які надають послуги з пасажироперевезень за тарифом 2,50 гривні, не дотримуються умов договорів і випускають на маршрути більшу кількість машин, аби отримати більший прибуток. «Погана» і влада, оскільки відновила роботу маршруту №6, а він же, страшно подумати, дублює маршрут №150, що обслуговує автобусний парк, через що останній втрачає виручку. Правда, Анатолій Голованов чомусь не згадав, що влада відновила цей маршрут саме для того, аби в кіровоградців була альтернатива, кого на цих маршрутах вибирати – більш «дорожчий» 150-й маршрут, чи маршрут №6 за дві гривні 50 копійок.
А ще Анатолій Голованов скаржиться, що через відсутність компенсації за пільгові перевезення, яка має надходити з державного бюджету, у підприємства зараз – величезні борги по зарплаті та оплаті за пально-мастильні матеріали (варто зауважити, що чомусь більшість електронних ЗМІ пишуть, що ця субвенція виділяється з міського бюджету, та, повторимося, вона надходить із державної казни, і міська влада тут ні до чого).
Цікаво, що перевізник все це каже на прес-конференції, тобто, за логікою, хоче донести ці слова через ЗМІ до всіх кіровоградців. Мабуть, жителі обласного центру, які й так сьогодні у фінансовій скруті, мають поспівчувати «Автобусному парку» і, затягнувши паски ще тугіше, платити за проїзд все-таки три гривні, тоді як всі інші, крім двох перевізників, погодилися надавати послуги за 2,50. А ще, пройнявшись проблемами автобусного парку, суто з міркувань справедливості та жалю, мають відмовитися від зручного маршруту №6 (він, нагадаємо, з’єднує вулицю Героїв Сталінграда та селище Молодіжне), на якому, знову ж таки, вартість проїзду становить 2,50 гривні, узагалі відмовитися…
"Єлисаветградська транспортна компанія" токож погрожує зупинити свою роботу. Про це на цій же прес-конференції заявив директор тролейбусного парку Валерій Гросул. Причиною цього, стверджує він, може стати перерозподіл коштів, що передбачені у міському бюджеті на забезпечення роботи електротранспорту, на реалізацію міської програми соціальної підтримки учасників АТО.
Нарікав на умови роботи й інший учасник прес-конференції – директор ПП "Олікс" Дмитро Вінницький. Цьому перевізникові також не до вподоби те, що в місті почав функціонувати маршрут №6, який, на думку керівника підприємства, був запущений з явними порушеннями. Мовляв, двічі оголошувався конкурс на право перевезення за цим маршрутом, і двічі він визнавався таким що не відбувся. Хоча "Олікс" бажав обслуговувати цей маршрут і подавав документи на конкурс. Але, за словами Дмитра Вінницького, замовник перевезень (міська рада) одноосібно визначив перевізника за цим маршрутом, що змусило керівництво "Олікса" подати в суд.
А от у пересічних кіровоградців, так би мовити, своя правда. Мешканка селища Молодіжного Тетяна Курбатова не може втямити, чому перевізники виступають проти маршруту №6, який став для тамтешніх мешканців справжнім порятунком, адже чекати по 40 хвилин 150-го автобуса просто неможливо, сказала жінка.
– У нас немає ні школи, ні якихось підприємств чи організацій, де б навчались діти та працювали їхні батьки. Всім доводиться їздити у центр міста. Але транспортне сполучення незадовільне. Якби ми точно знали, коли приїздитиме 150-й автобус і щоб інтервал руху не був таким великим, то все було б добре. Якось довелось зателефонувати диспетчеру "Автобусного парку", так та порадила змінити місце проживання, щоб було легше добиратись до центру міста. Такого ще не було! З першого вересня ми оббивали пороги міської ради, і ось нарешті отримали спасіння – курсує маршрутка №6. Всі задоволені. І виявляється, що її тепер скасовують. А як бути нам? Попереду – зима. Як дітям діставатись до школи, відвідувати позашкільні заклади? Якщо ви кажете, що з першого жовтня ваші автобуси не будуть працювати, "шістку" також з вашої подачі відміняють, то як будемо їздити ми?
Вимоги перевізників прокоментував секретар міської ради Іван Марковський:
– До мене надійшов лист від керівника ПАТ "Автобусний парк 13527" з повідомленням про призупинення обслуговування маршрутів з першого жовтня через скрутне фінансове становище підприємства. Але цей лист не має жодних юридичних наслідків, адже немає такого поняття, як можливість чи неможливість виїзду на маршрути. Обслуговувати маршрути перевізник зобов’язаний відповідно до укладеного договору або повідомити замовника перевезень (міську раду) про те, що не спроможний це робити. Тоді міська рада шукатиме іншого перевізника. Й запевняю, ми його знайдемо, в тому числі і на маршрут, що з’єднує Кіровоград та селище Нове. Стосовно ТОВ "Єлисаветградська транспортна компанія". Міська рада не має права фінансувати приватні підприємства. Свого часу, тролейбусний парк був переданий в оренду "Єлисаветградській транспортній компанії", яка і є приватним підприємством. Отже, і розраховувати на фінансування з міського бюджету не може. Якщо тролейбусники бажають отримувати бюджетні кошти, то нехай повертають парк у власність територіальної громади. Ми ж фінансуємо лише ті видатки, які передбачені законом. Якби тролейбусний парк був у комунальній власності, то ми могли б щороку купувати для підприємства по одному тролейбусу, таким чином оновлюючи рухомий склад.
А щодо відновлення маршруту №6, то це було зроблено на вимогу громади міста, яка потерпає від нестачі транспортних засобів, зокрема тих, що обслуговують Лелеківку та селище Молодіжне. Люди скаржились, що автобус №150 курсує нерегулярно. Але відновлення шостого маршруту дуже не сподобалося "Автобусному парку" та ПП "Олікс". Цими двома підприємствами монополізовано основні, найприбутковіші маршрути. Зрозуміло, що маршрут №6 створює їм конкуренцію. Люди нам вдячні, а "Олікс" подає позов до суду, вимагаючи скасувати маршрут. Але ми будемо й надалі вводити нові маршрути, залучати інших перевізників, щоб налагодити транспортне сполучення у місті. Нікому не дозволимо шантажувати владу. І вирішимо транспортні проблеми.
Заступник міського голови Сергій Васильченко підтвердив слова Івана Марковського:
– "Автобусний парк" не виконує умов договору. Для прикладу, із 110 зворотних рейсів на день по маршруту №150 підприємство здійснює лише 29. Отже, саме на цю кількість рейсів і має право отримувати субвенцію на відшкодування витрат за пільгові перевезення, на решті ж – мали б заробляти кошти, але цього не роблять. Обурюються введенням маршруту №6, але це не новий маршрут. Він колись функціонував, передбачений раціональною схемою маршрутів. Тепер його відновлено на прохання мешканців селища Молодіжного. А те, що інший перевізник працює за тарифом у 2,50 гривні, то не треба бути жадібним, щоб не нарікати, що хтось забирає пасажирів, які бажають їздити дешевше. У "Олікса" – більше 100 транспортних засобів. З них 16 працюють на дизельному пальному, зокрема, автобуси маршруту №1-ц, решта – на метані. А розрахунки тарифу в розмірі 3,56 гривні подали спільні, об’єднавши всі види транспорту. Саме на цьому й базувались наші зауваження і Антимонопольного комітету. Зробіть коректні розрахунки витрат, врахуйте всі наші зауваження, зменшить власні апетити, поверніться, нарешті, обличчям до кіровоградців і буде повне порозуміння з владою. Адже для нас головним пріоритетом є інтерес громади.

Читайте також