У провулку Об’їзному в Кропивницькому нині триває капітальний ремонт шляхопроводу. Разом із цим керівництво обласного центру не забуває і про другий надважливий об’єкт транспортної інфраструктури – проїзд під залізничним полотном на вулиці Ельворті (так звана арка). Розпочато підготовчі роботи до його реконструкції (створення іще одного проїзду, а також розширення дороги на вулицях Ельворті й Миколи Левитського).
У зв’язку зі складністю перебудови “арки” міський голова Андрій Райкович на апаратній нараді в міській раді п’ятого листопада наголосив на необхідності провести реконструкцію відповідно до її плану. На організаційно-підготовчі роботи на цьому об’єкті транспортної інфраструктури в міському бюджеті передбачено 25 мільйонів гривень. Міський голова наголосив, що не можна втрачати жодного дня, адже необхідно виконати значний комплекс підготовчих заходів.
– “Арка” – це один з пріоритетів розвитку в Кропивницькому дорожньо-транспортної інфраструктури. Ми маємо необхідний фінансовий ресурс, а це означає, що роботи повинні тривати без збоїв, – зазначив Андрій Райкович. – Зараз вивозять ґрунт. Можливо, доведеться виконувати додаткові роботи, тож усе має відбуватися під наглядом проектантів…
Оскільки переобладнання проїзду під залізницею на вулиці Ельворті завдаватиме, а капітальний ремонт шляхопроводу в провулку Об’їзному вже завдає певних незручностей громадському транспорту й іншим учасникам дорожнього руху, що курсують від центру до Новомиколаївки, Лелеківки, селища Молодіжного й навпаки, міський голова доручив керівникам виконавчих органів міської ради звернутися до управління Одеської залізниці з пропозицією розглянути можливість організації регульованого руху на двох переїздах, що допомогло б полегшити водіям і пасажирам життя на час проведення реконструкції й капітального ремонту.
– Нещодавно розпочато підготовчі роботи задля створення другого проїзду поруч з “аркою” та ремонту проїжджої частини згідно з проектом «Реконструкція проїзної частини вулиць Ельворті та Миколи Левитського (Колгоспної) в місті Кропивницькому», – розповів заступник міського голови Олександр Мосін. – Перед цим відбувся тендер, на якому система PrоZorro визначила переможця – кропивницьке ТОВ «Кронос – Лідер», з яким і було укладено договір на будівельні роботи, що триватимуть у декілька етапів. Цьогоріч передбачено виконати великий обсяг земляних робіт, на початку яких будівельники виявили підпірну стіну під ґрунтом, котрої в проекті не було передбачено. Певно, її побудували ще тоді, коли ця територія належала заводові «Червона зірка». А це – додаткові обсяги демонтажних робіт, які потрібно виконати нинішнього року.
Уже виставлено огородження на вулиці Ельворті з проходом під навісом для пішоходів. Окрім виймання ґрунту, потрібно ще видалити дерева й побудувати підпірну стіну, щоб наступного року продовжити роботу, провести закупівлю відповідних конструктивів, у тому числі трубу, яку встановлюватимуть під залізничним полотном Одеської залізниці після проведення повного циклу земляних робіт. Демонтовано під’їзні залізничні шляхи заводу «Ельворті», яким підприємство вже не користується, й виконано частину земляних робіт. Потрібно вибрати чимало ґрунту, щоб змонтувати конструкцію під трубу, а потім уже саму трубу, після чого засипати її з ущільненням кожного шару землі. Усі ці роботи будівельники здійснюватимуть уже наступного року навесні, як це й передбачено проектом.
Що стосується капітального ремонту шляхопроводу в провулку Об’їзному, то заплановано проїзд ним забезпечити вже цього року. Із самого початку ремонту було передбачено, що ремонт триватиме цілодобово. Ремонтники працюють по обидва боки шляхопроводу, а на його середній частині забезпечено рух транспорту. Виконуватимуть роботи і за мінусової температури. Якщо погодні умови не завадять, то до кінця цього року проїзд через шляхопровід буде відновлено повністю, а далі оновлюватимуть усе передбачене проектом – огородження, освітлення, відновлять рух тролейбусів.
Юрій ЛІСНИЧЕНКО
Фото Олега ШРАМКА