До міської ради Кропивницького минулого року надійшло 16051 звернення проти 19134 за аналогічний період 2017 року, тобто на 3083 звернення менше.
– За видами надходження це були 113 пропозицій і зауважень, 541 скарга, 15180 заяв і клопотань та 217 інформаційних запитів, – пояснила начальник відділу по роботі зі зверненнями громадян Оксана Пономарьова. – У таких випадках важливу роль у посиленні довіри до влади відіграє особисте спілкування представників місцевих органів виконавчої влади з громадянами.
Начальник відділу звернула увагу, що прийоми громадян у міській раді проводяться регулярно у встановлені і доведені до відома громадян дні та години. Усього впродовж 2018 року було розглянуто 271 звернення від кропивничан, що на 78 звернень менше, ніж минулого року.
Крім того, за звітний період міська рада Кропивницького отримала з органів влади вищого рівня 299 звернень проти 263 за аналогічний період 2017 року.
– У 2018 році позитивно вирішено 5858 звернень, – наголосила Оксана Пономарьова. – Надійшло багато звернень щодо надання матеріальної допомоги громадянам, які опинились в екстремальних ситуаціях, виплати матеріальної допомоги учасникам АТО (ООС), членам сімей загиблих, військовополонених та зниклих безвісти, які брали участь в АТО (ООС) на Сході України, малозабезпеченим громадянам, а також призначення та виплата соціальної допомоги, субсидії, щодо питань, які стосуються житлово-комунального господарства та інших. По 9794 зверненнях дано роз’яснення працівниками виконавчих органів міської ради, оскільки мешканці звертаються з питань, що потребують роз’яснення щодо норм чинного законодавства України. Ще для 83 звернень потрібен додатковий час для їх вирішення. Ці питання найбільше стосуються комплексу проблем у житлово-комунальній сфері та регулювання земельних відносин. На 316 звернень підготовлено листи-відмови згідно з чинним законодавством.
Загалом, у зверненнях, які надійшли до міської ради Кропивницького, порушено близько 16203 різноманітних питань. Пріоритетними є: питання комунального господарства – 3674, з яких 1443 вирішено: ремонт доріг, ремонт житла, ліфтів, благоустрій прибудинкових територій, теплопостачання, видалення та формування дерев та інші;
соціальний захист – 4558, з яких 2983 вирішено: виплата матеріальної допомоги малозахищеним верствам населення, членам сімей військовослужбовців, які загинули в зоні проведення антитерористичної операції на сході України, військовослужбовцям, які брали або беруть участь у проведенні антитерористичної операції на сході України, призначення та виплата соціальної допомоги, субсидії та інші;
житлова політика – 1487, з яких 175 вирішено: виділення земельних ділянок, їх приватизація, поліпшення житлових умов, приватизація та інші питання;
транспорт і зв’язок – 2016, з яких 79 вирішено: робота пасажирського транспорту, телефонізація квартир, будинків та інші.
Крім того, 4468 питань стосувалися сфер охорони здоров’я, освіти, сім’ї та молоді, культури, туризму, інформаційної політики, діяльності засобів масової інформації, порушень громадського порядку, та інших питань.
- Протягом 2018 року на адресу виконавчого комітету міської ради Кропивницького надійшли 46 петицій проти 59 у 2017 році, - повідомила Оксана Пономарьова. - З них 10 петицій зібрали 450 і більше підписів проти 9 у 2017 році, а 36 петицій не набрали необхідної кількості підписів та розглядалися як електронні звернення. У 2017 році таких петицій було 50.
Кропивничани порушували у петиціях такі питання:
- створення притулку для бездомних тварин;
- виділення земельної ділянки в центрі Кропивницького для встановлення пам’ятника Андрію Кузьменку (Кузьмі Скрябіну);
- безготівкова оплата за проїзд у маршрутних таксі міста;
- збереження поділу класу на підгрупи при вивченні інформатики;
- збереження поділу класу на підгрупи при вивченні української мови;
- збереження поділу класу на підгрупи при вивченні іноземних мов;
- збереження поділу класу на підгрупи при вивченні трудового навчання;
- збереження фінансування для формування груп продовженого дня (ГПД) для початкової школи;
- надання дозволів на індивідуальне поквартирне опалення та створення програми переходу міста на автономне опалення;
- створення необхідних умов для відкриття закладу швидкого харчування “МакДональдс”.
У міській раді щодня працює сервісний центр муніципальних послуг “гаряча” лінія міського голови, до якого надійшли протягом 2018 року 3248 усних звернень через відділ по роботі зі зверненнями громадян. Найбільш поширеними питаннями стали: відновлення дорожнього покриття (прибудинкова територія), ремонт покрівель будинків, забезпечення теплопостачанням, забезпечення телетюнером Т2, вирішення проблеми безпритульних тварин, видалення та формування крон дерев та інші.