Про необхідність розширення автомобільного проїзду під залізничним полотном між заводами «Ельворті» й «Гідросила» в Кропивницькому, де нині можливим є рух транспорту лише в один бік, уже давно говорять. У передвиборчій програмі міського голови Андрія Райковича вирішення цієї проблеми визначено одним з пріоритетів.
Нині проект реконструкції проїжджої частини дороги між вулицями Ельворті та Миколи Левитського з прокладенням тунелю набув реальних обрисів, а 30 січня в міській раді відбулася його публічна презентація. На ній розповіли й показали на схемах і малюнках етапи реалізації проекту керівники організацій, які розробляли його елементи: директор ТОВ «Віакон Україна» Анатолій Зіненко, директор Черкаського ВКП ДП «Укрдіпродор» Василь Косенко, директор ТОВ «Модерн» Олександр Завірюха та головний інженер-проектувальник КП «Міськсвітло» Василь Грициєнко.
Проектанти вирішили не розширювати проїзд, який кропивничани називають аркою, а поряд з ним прокласти ще один, використавши металеву гофровану конструкцію, проектантом і виробником якої є підприємство «Віакон Україна» – єдине в Україні, яке їх виготовляє і встановлює.
Анатолій Зіненко назвав низку переваг такої конструкції перед іншими способами побудови тунелю. Це – нетривалий час будівництва, нижча вартість порівняно із зведенням аналогічних споруд зі збірних чи монолітних залізобетонних конструкцій, тривалий термін служби, низькі витрати на експлуатацію і транспортні видатки на доставку, можливість монтажу упродовж цілого року.
Проект поділено на три етапи. Перший – це реконструкція проїжджої частини вул. Ельворті від транспортної прохідної заводу «Ельворті» до вулиці Братиславської з будівництвом другого тунельного шляхопроводу поза межами наявного, другий – реконструкція проїжджої частини вулиці Ельворті від транспортної прохідної заводу «Ельворті» до вулиці Євгена Чикаленка і третій – реконструкція проїжджої частини вулиці Миколи Левитського до вулиці Короленка.
– Щоб зберегти зведену 1860 року пам’ятки архітектури, кам’яного шляхопроводу аркового типу, проектом передбачено будівництво другого шляхопроводу в обхід наявної споруди, – зазначив Анатолій Зіненко. – Для цього прокладено вісь дороги, яка частково заходить на території «Ельворті» і «Гідросила». Керівники цих заводів погодилися на безкоштовне виділення земельних ділянок для будівництва об’єктів.
Заплановано, що тунель буде завширшки 5,5 м і висотою 8,12 м. У ньому прокладуть тротуар завширшки 1,5 м і встановлять десять світильників фірми «Schreder» загальною потужністю 1006 Вт. Для зручності пересування людей на візках у тунелі встановлять з обох боків тротуару поручні.
Начальник управління капітального будівництва міської ради Кропивницького Віктор Ксеніч повідомив, що повна вартість проекту складає 47 мільйонів гривень. Кошти на реалізацію його першого етапу, 25 мільйонів гривень, передбачені в міському бюджеті на 2018 рік. Орієнтовний термін виконання робіт – один місяць, до десяти днів може бути зупинене залізничне сполучення по станції Кропивницький. Автомобільний же рух крізь сусідній із створюваним тунелем можуть призупинити на місяць.
Та не лише кошти з міського бюджету сподіваються залучити міські урядники на реалізацію проекту. Андрій Райкович постійно контактує з урядом України, Прем’єр-міністром Володимиром Гройсманом, Міністерством інфраструктури України тощо задля залучення їх до фінансування втілення другого і третього етапів проекту.
Заступник голови громадської ради при виконавчому комітеті міської ради Кропивницького Людмила Шубіна зазначила:
– Громада міста нетерпляче очікує на реалізацію цього проекту. Я щиро дякую його розробникам за величезну роботу, за турботу про пам’ятку архітектури нашого міста. Особисто я зобов’язуюсь контролювати всі роботи, пов’язані із озелененням цього нового елемента міського ландшафту, який буде і функціональним, і гарним.
Юрій ЛІСНИЧЕНКО
Фото Олега ШРАМКА