Пріоритет – соціальному захисту і розвитку пасажирського транспорту

Питання соціального захисту населення, виконання відповідних міських програм, а також стан пасажирських перевезень в Кропивницькому обговорювали народні обранці на черговому Дні депутата, який відбувся минулого тижня. Про досягнення та проблеми на ввірених їм ділянках роботи депутатам розповіли начальник відділу соціальної підтримки населення Юлія Вовк та начальник управління розвитку транспорту і зв’язку міської ради Олександр Вергун.
Як підкреслила Юлія Вовк, соціальний захист населення – один із пріоритетних напрямків роботи місцевої влади. Основним джерелом виконання відповідних програм є міський бюджет, фінансування яких постійно зростає. Асигнування лише на комплексну програму підтримки учасників антитерористичної операції у східних областях України зросло з понад восьми з половиною мільйонів у минулому році, до понад 11 мільйонів гривень у нинішньому. Кошти спрямовуються не лише на матеріальну підтримку учасників АТО, членів їхніх сімей, лікування та реабілітацію бійців, а й на безкоштовне харчування дітей з родин атовців у навчальних закладах міста, їхнє оздоровлення у літніх таборах, звільнення від оплати при навчанні у міських школах естетичного виховання тощо.
Виникає запитання: чи не можна спростити процес виділення матеріальної допомоги? Зараз спочатку оголошується депутатський запит на сесійному засіданні, потім він направляється на комісію і лише згодом її рішення про надання матеріальної допомоги виноситься на наступну сесію міської ради. Депутати погодились із тим, що процедура дійсно задовга, тому необхідно її дещо спростити, змінивши положення про виділення матеріальної допомоги.
Депутат Вадим Дрига від імені своїх колег подякував Юлії Вовк за відповідальне ставлення до роботи при досить вагомому навантаженні на працівників відділу соціальної підтримки населення. Адже з року в рік кількість звернень громадян зростає. Якщо у 2014 році тих, хто звернувся за матеріальною допомогою було 1300, то у 2016 році – 3 тисячі осіб. А вже за перший квартал нинішнього року кількість звернень перевалила за півтори тисячі. Він запропонував реорганізувати відділ соціальної підтримки населення на управління зі збільшенням штату.
Досить бурхливо обговорювалось питання розвитку комунального підприємства “Електротранс”, тарифів на проїзд і підключення громадського транспорту до систем GPS-контролю.
– Відмінені міською радою рішення виконавчого комітету про встановлення граничної вартості проїзду набули правових наслідків, – зазначив Олександр Вергун, відповідаючи на запитання депутатів, чому перевізники обласного центру не поспішають повернутися до тарифу 3,5 гривні. – Відповідно до ухвалених рішень виконкому, замовник перевезень – наше управління – уклало з перевізниками додаткові угоди, де прописано нові тарифи для пасажирського транспорту у звичайному режимі руху – 4 гривні і в режимі маршрутного таксі – 4,50 гривні. Жодне транспортне підприємство не погодилося добровільно розірвати ці додаткові угоди. Тож очевидно, що справа переходить до розгляду у судову площину. Відповідні позови вже підготовлено.
Депутат Олександр Цертій звернув увагу керівників транспортної галузі, що популярний електронний ресурс Easyway, яким користуються пасажири багатьох українських міст для отримання інформації про рух громадського транспорту, регулярно фіксує, що на міських лініях кількість тролейбусів значно менша, ніж прописано в паспортах маршрутів.
Олександр Вергун відповів, що зараз відсутні договірні зобов’язання з цією компанією – розробником відповідного сайту і управління не може відповідати за інформацію, яку розміщує сайт Easyway.
– Щодня у будні на чотири маршрути виходять 22 тролейбуси, – повідомив посадовець. – Об’єктивну картину про їх рух можна буде спостерігати у міському диспетчерському центрі комунального підприємства “Електротранс”, який сьогодні проходить модернізацію. Зараз ремонтується приміщення диспетчерської служби.
Директор КП “Електротранс” Олександр Луценко підтвердив, що він офіційно звернувся до адміністраторів Easyway з вимогою пояснити ситуацію з відображенням роботи електротранспорту в Кропивницькому.
Зараз у місті впроваджуються сучасні технології, які дозволять громадськості мати інформацію про рух пасажирського транспорту в доступній формі. Півтора місяця тривало тестування електронних табло на двох зупинках в центрі міста. Такі покажчики часу прибуття транспортних засобів отримали схвальні відгуки від містян, тож комунальне підприємство викупило їх і уклало угоди на обслуговування. Вартість кожного табло – 30 тисяч гривень, а ціна обслуговування – 300 гривень на місяць. Якість їх роботи залежить не лише від технічного стану, а ій від швидкості Інтернету, якості прийому сигналу тощо. Тому інколи й виникають збої на табло.
Враховуючи, що КП “Електротранс” найближчим часом має стати одним із найсильніших підприємств у Кропивницькому на ринку пасажирських перевезень, депутат Валентина Яремчук поцікавилася стратегічним планом розвитку комунального підприємства. Секретар міської ради Андрій Табалов висловив переконання, що немає таких депутатів, які б не хотіли, щоб громадський транспорт у місті працював якісно, а автобуси та тролейбуси виходили на маршрути у достаній кількості і були на маршрутах впродовж всього дня із визначеним інтервалом руху. Тож наступне розширене засідання профільної депутатської комісії варто провести безпосередньо на комунальному підприємстві, щоб на власні очі побачити, чим живуть транспортники, як розвиваються, що планують.
Заступник міського голови Олександр Мосін повідомив, що саме 26 квітня минув рік, як в обласному центрі було створено комунальне підприємство “Електротранс”.
– За рік вдалося досягти чимало, – нагадав Олександр Мосін. – Придбані двадцять нових тролейбусів вже підтвердили свою ефективність, а 20 нових великомістких автобусів створять реальну конкуренцію на ринку перевезень. Ще вчора ми не могли розірвати угоду з одним перевізником, який грубо порушував графік перевезень у вечірній час, бо в короткий термін знайти заміну йому на маршруті ми б не змогли і постраждали б люди. З виходом на маршрути нових автобусів ситуація кардинально зміниться на краще.
Депутати Віталій Пінчук, Валерій Шутка, Анна Ніжнікова, Валентина Яремчук запропонували максимально використати технічні можливості комунального підприємства і широко залучити до співпраці власників транспортних засобів на умовах вигідніших, ніж ті, що їм пропонують приватні перевізники. Тоді тариф 3,50 гривні стане цілком реальним для обласного центру.
Ольга ПЕТРЕНКО

Читайте також