Останнім часом збільшилась кількість скарг кіровоградців на начебто необгрунтовані нарахування за споживання води мешканцям приватного сектора. Людям нараховуються борги, про які ті навіть не знали, оплачуючи послуги справно, з місяця у місяць. Саме ця тема стала приводом для скликання термінової наради, яку провів заступник міського голови Микола Вещєв.
Наводячи приклади безпідставного завищення обсягів споживання води мешканцями приватного сектора, Микола Вєщев зізнався, що і сам потрапив у список так званих боржників.
– Навіщо далеко ходити – мені також приписали певний борг, адже я проживаю у приватному будинку, але плачу справно, – обурювався Микола Анатолійович. – Зайвих витрат не дозволяю, город не поливаю, а тим паче, прибудинкову територію, про що мені неодноразово натякали при спробі з’ясувати, звідки ж з’явився той борг. Інший приклад – до мене на прийом прийшла бабуся, якій у платіжці зазначили наявність гаража, а, значить, збільшили обсяг споживання води. Старенька про гараж й гадки не мала, бо його просто немає.
Підтримав керівника і депутат міської ради Олег Краснокутський, який став свідком того, як вибивають борги зі споживачів води:
– До сусіднього з моїм помешкання працівники водоводу мало не вдирались у двері та вікна, волали у мегафон та погрожували переляканим мешканцям. Але я ж знаю, що малозабезпечену родину, яка проживає у тому будинку, вже давно відключили від централізованого водопостачання і про нові борги там мова йти не може, хоч би старі погасили. Вражають методи роботи зі споживачами, коли на весь цей ґвалт зібралось людей мало не пів-вулиці, і вони так само обурювались свавіллю водопостачальників.
А от у в.о. начальника управління житлово-комунального господарства Сергія Коваленка була «свіженька» скарга, в якій зазначалось, що плату за водоспоживання людині безпідставно збільшили у 12 разів! І жодні розрахунки та заклики до здорового глузду на водопостачальників не діяли.
– Люди мало не цілодобово поливають городи, при цьому лише 53 відсотки приватних садиб обладнані лічильниками, – стверджують керівники водоводу. – Як приклад – селище Молодіжне на Лелеківці. За 11 днів травня його мешканці використали місячну норму споживання води.
Зрозуміло, з настанням спекотної пори, обсяги водоспоживання збільшилися. Якщо взимку Кіровоград бере з водогону близько 45 тисяч кубометрів води, то з настанням літа ця цифра збільшується майже до 70 тисяч кубометрів. Люди постійно поливають городи, зволожують асфальт, миють машини, більше використовують води на господарські потреби і при цьому не бажають встановлювати лічильники води, щоб не мати зайвих витрат, а простіше кажучи, хочуть красти воду. Таких людей, безумовно, слід примушувати оплачувати послуги, але крадіжки ж – не привід для того, аби іншим дисциплінованим неплатникам приписувати борги, яких не існує.
– Ви обраховували розміри земельних ділянок, адже не можуть сплачувати за однаковими нормами ті, хто має городик у кілька соток, і той, у кого володіння простираються аж до горизонту? – запитували у водників представники влади. – Чи ви «розкидаєте» втрати води на всіх без винятку, тим самим зловживаючи своїм монопольним становищем? При цьому безсоромно перекладаєте вину на міського голову та депутатський корпус, що начебто це вони встановлюють і тарифи непідйомні, і вимагають безжального вибивання боргів з населення.
Підбиваючи підсумки наради, заступник міського голови Микола Вєщєв зазначив, що прагнення водопостачальників навести лад у своєму господарстві та посилити роботу зі споживачами – це добре, але їхні методи викликають занепокоєння. Тому влада зобов’язується створити комісію з числа спеціалістів головного управління житлово-комунального господарства, контрольної служби міськвиконкому, представників відділів житлово-комунального господарства Ленінської та Кіровської районних у місті рад та працівників водопостачального підприємства, щоб нарешті раз і назавжди розібратись із нарахуваннями на домоволодіння, визначити методику таких розрахунків, відпрацювати методи роботи з боржниками та сумлінними платниками, посилити інформаційну кампанію щодо встановлення лічильників води.
Також було висловлене прохання удосконалити роботу абонентської служби водопостачального підприємства таким чином, щоб інформаційні повідомлення, які щомісяця отримують споживачі, мали чіткі роз’яснення про нарахування. Залучивши до співпраці голів квартальних комітетів, влада сподівається, що вони стануть посередниками між надавачем послуг та споживачами, щоб легше було розв’язувати конфліктні ситуації.
Оксана ВЕРСТЮК