Закон, до речі, забороняє не приймати чи не розглядати звернення з огляду на політичні погляди людини, її партійну належність, віросповідання чи національність. Навіть незнання мови звернення не є такою підставою. Його зобов'язані прийняти і розглянути.
У серпні минулого року Президент видав указ "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення", яким посилив відповідальність органів влади за своєчасність, повноту та об'єктивність розгляду заяв, скарг і пропозицій, з якими звертаються люди.
У виконавчому комітеті Кіровоградської міської ради, повідомила начальник управління по роботі зі зверненнями громадян та соціальної підтримки населення Надія Колодяжна, за перший квартал нинішнього року розглянуто 1053 різного роду звернень. 901 з них надійшло поштою, 152 — висловлені на особистих прийомах у міського голови та його заступників (таких прийомів у січні-березні відбулося 27). Більше половини з усіх звернень, зафіксованих під час прийомів громадян, прозвучали на зустрічах, які провів саме Микола Чигрін.
Як зазначила начальник відділу звернень громадян Валентина Сокотнюк, графік особистих прийомів кіровоградців керівниками міськвиконкому перероблявся кілька разів. Міський голова дав доручення скласти його таким чином, аби він був зручним і для тих людей, які працюють. Адже вони мусять зважати на свій робочий час. До речі, з огляду на це, для максимальної зручності жителів міста Микола Чигрін став практикувати прийоми громадян і у вихідний для багатьох день — суботу. Минулого кварталу відбулося два такі прийоми.
Ще одна форма безпосереднього спілкування з людьми — виїзний прийом міським головою та його заступниками. У січні подібна зустріч відбулася з жителями 102-го міського мікрорайону (вулиці Попова, Жадова, частково — Героїв Сталінграда, Маршала Конєва). У лютому-березні такі ж зустрічі планувались у селищі Новому та Шкільному мікрорайоні. На жаль, сесійні перипетії та тривала передпаводкова ситуація, яка тримала в напрузі керівництво міста, не дали змоги їх здійснити. Але виїзний прийом у згаданих мікрорайонах обов'язково відбудеться, про що жителі будуть повідомлені заздалегідь.
Аналіз звернень громадян до керівників міста свідчить, що найбільше їх було на адресу міського голови — 358 (з них 80 — на особистому прийомі). 303 звернення адресовані заступнику міського голови Іванові Громку. Що й не дивно, адже він курирує надзвичайно важливі земельні питання, питання власності, забудови міста. 170 звернень одержала за перший квартал заступник міського голови, начальник головного управління житлово-комунального господарства Наталія Чебаник. Питання, з якими до неї звертаються люди, давно і болісно відомі: протікає дах, промерзають стіни, розгерметизовано стики, погане опалення, немає води... Можна перераховувати і перераховувати. Всі проблеми одним махом не вирішиш. Але деякі вже можна було б починати вирішувати, знову ж таки, якби був прийнятий бюджет...
98 відсотків усіх звернень, які надійшли до міськвиконкому, зазначила Валентина Сокотнюк, тримаються її відділом на контролі. Що означає — підрозділ виконавчого комітету, куди направлена для розгляду скарга чи заява громадянина, має у місячний термін повідомити йому про результати розгляду цього звернення. Якщо за цей час вирішити порушені у скарзі чи заяві питання неможливо, керівник підрозділу може продовжити термін їх розгляду ще на 15 днів, але про це людина, яка звернулася, має бути обов'язково повідомлена.
Законодавством також передбачено, що звернення громадян пільгових категорій розглядаються у першочерговому порядку. За перший квартал до міськвиконкому звернулося 163 пільговики ( 6 із них — учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС).
І наостанок — обнадійлива інформація для тих, хто звертався до міської влади за матеріальною допомогою. Навіть незважаючи на проблеми, які переживає зараз бюджет, за неповні чотири місяці уже прийнято рішення про надання матеріальної допомоги 645 малозабезпеченим громадянам міста. Сума цієї допомоги склала 51 тисячу 180 гривень.
Ольга Пилипенко