"Вечірня газета" вже писала, що торік улітку Інгул у центрі Кіровограда значно обмілів. Аби з’ясувати, в яких саме місцях витікає вода з-під греблі, що поряд з мостом на вулиці Михайлівській, першого березня було розпочато планове дослідження цієї споруди, яке триває й досі.
Спочатку водолази в декількох місцях біля дамби опускали у воду пакунки з харчовим барвником, який використовують у кулінарії, аби визначити, де вона не тримає воду.
– Вивчення стану водорегулюючої споруди в центральній частині русла Інгулу спеціалісти розпочали до початку нересту риби, – розповів начальник міського управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення Сергій Коваленко. – Участь в обстеженні дамби взяли фахівці Кіровоградської філії державного регіонального проектно-вишукувального інституту "Дніпродіпроводгосп" та водолази аварійно-рятувальної служби оперативного реагування Кіровоградської області. Аби дослідити підніжжя дамби, воду спустили. Після цих досліджень, проведення геологічних робіт (свердління шурфів по обидва боки річки для визначення рівня зволоженості ґрунту) фахівці названого інституту розпочали розробку проекту реставрації гідротехнічної споруди.
Спеціалісти приблизно з’ясували, де вода витікає з водойми в центрі міста. Нині тривають гідрологічні й інші вишукувальні роботи задля визначення рівня аварійності дамби й відпрацювання декількох варіантів невідкладних аварійно-відновлювальних робіт на цьому гідротехнічному вузлі. Уже вирішено, що після ремонту вода постійно витікатиме через спеціальні отвори, аби в середмісті вона не стояла, очищувалася, щоб її не вкривала різноманітна рослинність. Наступного тижня заплановано провести ультразвукове дослідження дна річки, на якому стоїть перегороджувальна споруда, щоб визначити об’єм промивин під нею. Цю роботу проведуть спеціалісти одного з дніпропетровських наукових інститутів.
За словами Сергія Коваленка, на даний час встановлено, що вода просочується під дамбою через ґрунт, тому перед нею дно потрібно зміцнити бетонним наповнювачем. І для зменшення тиску води на ґрунт перед основою дамби створити перед нею і за нею на дні річки бетонні розвантажувальні майданчики. Коли все це буде зроблено, то гребля наступних півстоліття вже не потребуватиме ремонту.
Однак на даний час існують й інші варіанти ремонту дамби або ж її заміни. Який саме з них буде обрано, невдовзі дійдуть спільного висновку фахівці кіровоградської філії "Дніпродіпроводгоспу", спеціалісти інших наукових установ та міські урядники.
Юрій ЛІСНИЧЕНКО