На те воно й обговорення

Два тижні тому на сайті Кіровоградської міськради та в нашій газеті було оприлюднено проект нового реєстру автобусних маршрутів загального користування – результат діяльності робочої групи, створеної міським головою Олександром Саінсусом, до якої увійшли працівники місцевих державних та самоврядних органів, представники громадськості й підприємств-перевізників.

За цей час з приводу змін, запропонованих до маршрутної мережі, на адресу їх авторів надійшло близько 300 звернень. 50 із них – у формі колективних письмових заяв, решта – у телефонному режимі. За словами члена робочої групи начальника управління розвитку транспорту та зв’язку міськради Ольги Гонтарь, третина усіх цих звернень має суб’єктивний характер.

– Наприклад, нам зателефонував чоловік, щоб повідомити, що хоче їздити громадським транспортом від Колгоспного ринку до Новолелеківського кладовища без пересадок, – каже Ольга Анатоліївна. – Я запитала, чи часто у нього виникає потреба побувати на Новолелеківському. "Зараз не їжджу – зима ж", – відповів він. (Тобто до нас звертаються і люди, які користуються певними маршрутами ситуативно, нерегулярно, але хочуть, щоб вони діяли й надалі.)

І все ж чимало зауважень городян робоча група взяла до уваги. Приміром, швидше за все, буде збережено маршрут № 103 (“Вул. Урицького – вул. Кільцева”), але пролягатиме він через вулицю Шевченка в обох напрямках. (Зараз цей маршрут у напрямку до Кільцевої пролягає через перехрестя вулиць Великої Перспективної та Гоголя. ) При цьому кілометраж маршруту скоротиться, а транспортне навантаження на центральну частину міста зменшиться.

– З’ясувалося, що більшості людей, які виступають за збереження 103-го маршруту, і не потрібно їхати в центр міста, – пояснила Ольга Гонтарь. – До того ж, проектом реєстру передбачено маршрут № 126 "Колгоспний ринок – вул. Урицького", скориставшись ним, можна добратися із Кущівки до центру міста.

За словами Ольги Гонтарь, з огляду на масові побажання кіровоградців, цілком можливо, буде збережено й маршрут № 5-а ("Вул. Жадова – вул. Родимцева через онкодиспансер"). З тих же міркувань залишать, мабуть, і маршрут № 112 ("Вул. Попова – вул. Варшавська").

– Що характерно, – продовжує Ольга Гонтарь, – не надійшло скарг від мешканців вулиці Попова, у напрямку до якої пропонується зменшити кількість маршрутів шляхом виключення дублюючих.

Як уже розповідала наша газета, зміни до реєстру автобусних маршрутів загального користування Кіровограда ґрунтуються на результатах обстеження пасажиропотоків, проведених на замовлення міської влади силами Кіровоградського державного технічного університету. За словами розробників нового реєстру, його запровадження дозволить покласти край хаосу у роботі громадського транспорту, забезпечити баланс інтересів перевізників та громади і навіть стримувати підвищення плати за проїзд. Досягти цього планується ось як: вивести із центру міста якомога більше маршруток, замінити малі автобуси великими й середньої місткості, позбутися дублювання маршрутів і при цьому в межах розумного зберегти звичні для городян напрямки руху громадського транспорту. Втілити в життя всі ці новації влада збирається у травні цього року, після того, як будуть проведені конкурси серед перевізників. Оскільки йдеться про реформу в соціально важливій сфері, кіровоградцям запропоновано взяти участь в її обговоренні. Кожен, в кого є зауваження до проекту, може поділитися ними з його авторами за телефонами 24-48-00 та 24-58-98. А другого березня о 14:00 у приміщенні міськради (кімната 426) відбудуться громадські слухання на цю ж тему.

Читайте також