МАРШРУТНЕ ТАКСІ – ДЛЯ ВОДІЯ ЧИ ДЛЯ ПАСАЖИРІВ?

Конфліктних ситуацій між водіями й пасажирами маршруток – безліч. Для з’ясування обставин їх виникнення й прийняття рішень, спрямованих на зменшення кількості конфліктів, у міській раді діє комісія з розгляду звернень громадян департаменту розвитку торгівлі, побутового обслуговування, транспорту і зв’язку щодо надання транспортних послуг (голова комісії – працівник названого департаменту начальник відділу захисту прав споживачів Алла Шерстньова). Скарги кіровоградців на порушення водіями правил перевезення пасажирів громадським транспортом надходять до директора департаменту Миколи Цуканова, який ознайомлюється з ними й передає на розгляд комісії.

На останньому із її засідань серед інших скарг було і звернення кіровоградця Станіслава Горбатюка на вкрай брутальне ставлення водія маршрутки БАЗ 22154 55-го маршруту (державний номер автомобіля: ВА 9915 АК) до його чотирнадцятирічного сина. У скарзі йдеться про те, що хлопець увійшов до маршрутного таксі на вулиці Терешкової поблизу магазину "Візит" і показав посвідчення дитини, що потерпіла від Чорнобильської катастрофи. Водій же, пославшись на відсутність у посвідченні фото хлопця, зупинив машину біля Ковалівського мосту й вигнав того із салону. Пригнічений таким "милим" спілкуванням, хлопець пішки у вісімнадцятиградусний мороз добирався на уроки до музичної школи № 1 на вулиці Дзержинського.

Для з’ясування причини доволі дикої поведінки водія на засідання комісії запросили і його, і представника автотранспортного підприємства, чиї мікроавтобуси обслуговують маршрут №55. У даному випадку це були водій Юрій Кваша та заступника генерального директора командитного товариства "Автолегіон Варванської Ю. В." Олександр Бубир. Водій відкинув звинувачення на свою адресу, наполягаючи на грубощах саме хлопця. Аби встановити істину, члени комісії вирішили відкласти розгляд скарги й запросити для з’ясування істини постраждалу сторону.

Під час цієї зустрічі водій маршрутного таксі знову вперто наполягав на грубощах хлопця. Той же твердив, що сказав лише про намір скаржитися на дії водія до міської ради. Під час з’ясування того, хто кому і що сказав, виявилося, що на посвідченні потерпілої від наслідків аварії на ЧАЕС дитини її фото не повинне бути. Водій про це не знав, тому й стверджував, висаджуючи хлопця, що посвідчення того – недійсне. Чому керівництво автопідприємства не поінформувало цього та інших своїх водіїв про непотрібність фото на названому посвідченні, Олександр Бубир не зміг відповісти. Мати потерпілого пояснила, чому хлопець не дочекався іншої маршрутки. Виявилося, що водії 55-го маршруту вже настільки допекли тому своїми зауваженнями стосовно відсутності фото в посвідченні, що хлопець уже не раз приходив додому зі сльозами на очах. Тому й не захотів вислуховувати знову образи від водія іншої маршрутки й пішки пішов на навчання.
А що ж наш водій? Повністю своєї провини на засіданні комісії він так і не визнав, мотивуючи це тим, що на грубощі завжди відповідає грубощами. Не прислухався навіть до слів Алли Шерстньової про те, що у сфері послуг споживач завжди правий (щоправда, в матері потерпілого перепросив). Під час розгляду скарги також з’ясувалося, що чоловік, працюючи на інших автопідприємствах водієм маршрутки, уже отримав два попередження за порушення правил перевезення пасажирів.

Потім Олександр Бубир разом з водієм Юрієм Квашею ще раз зустрілися з потерпілим і його батьками й вибачилися перед ними. Зважаючи на тяжку хворобу дитини Юрія Кваші, керівництво автопідприємства не звільнило його із займаної посади, а винесло йому догану з попередженням про те, що при повторному порушенні ним правил перевезення пасажирів з ним таки розпрощаються.

Керівництво командитного товариства "Автолегіон Варванської Ю. В." на загальних зборах колективу підприємства оприлюднило описаний інцидент і звернуло увагу всіх водіїв на недопущення хамського ставлення до пасажирів, а також довело до їхнього відома правила перевезення як усіх пасажирів, так і пільгових категорій населення.

22 лютого заступник директора департаменту розвитку торгівлі, побутового обслуговування, транспорту і зв’язку Володимир Горбатенко провів нараду з керівниками кіровоградських автотранспортних підприємств, чиї машини обслуговують маршрути в обласному центрі. Він поінформував їх про вищеописаний інцидент і нагадав керівникам про їхню персональну відповідальність за незнання водіями правил перевезення у громадському транспорті пільгових категорій населення та хамське ставлення керманичів маршруток до пасажирів.

Юрій ЛІСНИЧЕНКО

Читайте також