Коли в магазині почуваєш себе, неначе вдома
В останні дні січня в обласному центрі на вулиці Нікітіна відчинив свої двері магазин «АТБ». Він став чотирнадцятою торговельною точкою цієї мережі у Кропивницькому. Тож наш регіон додає цій компанії нових покупців, яких і до цього нараховувалося понад 3,5 мільйони у щоденному форматі (якщо рахувати по всій Україні). Показник дійсно доволі високий. Утім, експерти йому не дивуються. Адже ця мережа є найбільш розвиненою та розгалуженою в масштабах усієї країни. Та все ж, чому для такої кількості людей «АТБ» став практично «домашнім» магазином? Відповідей декілька.
По-перше, успіх компанії зумовлений вдало обраним форматом, який був упроваджений засновниками мережі багато років тому. «Уже у 2000-х роках мережа «АТБ» першою в Україні запровадила нову систему самообслуговування у форматі «дискаунтер». Цей формат був незвичним для співвітчизників, хоча за кордоном він досить популярний. Ідеться про магазини із широким асортиментом товарів за оптовими цінами», – пояснює Наталя Шаповалова, заступник генерального директора ТОВ «АТБ-маркет».
По-друге, компанія серйозно адаптувала формат «дискаунтер» відповідно до потреб українського споживача. Ті співвітчизники, хто бував за кордоном, безпомилково назвуть головну відмінність «АТБ» від, приміром, Lidl або Aldi. Якщо в Європі дискаунтери зазвичай винесені на міську околицю і до них необхідно добиратися автівкою, то українцям усі переваги цього формату доступні чи не в сусідньому дворі. Це дійсно «домашній» магазин не тільки за своєю атмосферою і впевненістю в безпеці продукції, але й з точки зору розташування. Ще однією відмінністю від західних аналогів можна сміливо вважати асортимент. Традиційний європейський дискаунтер серйозно обмежує свого покупця у виборі продукції. «АТБ» розвивається у зовсім протилежному напрямі. Щоб це зрозуміти, достатньо згадати про асортимент українських маркетів, які пропонують більше 3500 товарних позицій. Причому понад 800 найменувань із зазначеної кількості – це так звані власні торгові марки, тобто вони продаються тільки в «АТБ» (наприклад, «De Luxe Foods & Goods Selected», «Своя лінія», «Розумний вибір», «Спецзамовлення АТБ»). «Це ті товари, які представлені тільки в нашій мережі, оскільки їх виробляють на замовлення «АТБ». До них ми пред'являємо найжорсткіші вимоги, адже вони є «обличчям» нашої компанії. За рахунок мінімізації витрат на логістику і рекламу вартість такої продукція нижча середньоринкової. Однак незважаючи на низьку ціну, якість продукції власних торгових марок не поступається якості товарів відомих брендів», – зазначає Наталія Шаповалова.
По-третє, згадаємо про безпеку. В «АТБ» дуже уважно контролюють усі показники якості товарів. «Щомісяця в лабораторіях тестується понад 1000 зразків продукції різних товарних груп, які ми беремо прямо з полиць наших магазинів», – додає Наталія Шаповалова. Продукти перевіряють за фізико-хімічними, мікробіологічними показниками та показниками безпеки. Тестування здійснюється як у плановому, так і позаплановому режимах.
По-четверте, важливу роль у побудові успішної мережі відіграли й основи управління бізнесом, який є повністю стандартизованим для абсолютно всіх торгових точок, незалежно від регіону розташування. «Кожен наш клієнт, відвідуючи магазин, бачить тільки охоронців, касирів, працівників залу, консультантів. Проте це лише мала частина великого колективу, який обслуговує торгову точку. Нині в «АТБ» працюють понад 50 тис. осіб. Це означає, що на обслуговування кожного маркету припадає до півсотні співробітників», – розповідає Оксана Молодцевата, директор служби управління регіонами ТОВ «АТБ-маркет». За її словами, ідеться про водіїв, вантажників, керівників підрозділів, бухгалтерів, контролерів якості товарів, працівників розподільчих центрів і лабораторій, лекторів в освітніх центрах компанії та ін. Усі ці люди – основа успішної роботи як окремого магазину, так і підприємства загалом. Іншими словами, це великий і дружний колектив однодумців, які працюють на благо кожного клієнта.
Підсумовуючи, можна сміливо стверджувати: вдалий формат, удосконалений спеціально для українців, у поєднанні зі зручним розташуванням і високою якістю продукції максимально сподобався співвітчизникам. Підтвердженням цього є простий факт: за двадцять із гаком років своєї історії «АТБ» із шести переобладнаних радянських гастрономів перетворився на найбільш розвинену торговельну мережу України. Зараз вона представлена 990 магазинами у 253 населених пунктах країни. І цей показник продовжує зростати – згадати хоча б кропивницький магазин на вулиці Нікітіна, з якого ми починали цю статтю. Здійснювати покупки в «АТБ» це так комфортно, це так «по-домашньому». Тож нехай кількість відповідних торговельних точок тільки зростає. Покупцям це, безумовно, на користь.