Досягнення наших школярів у робототехніці та чимало освітніх інновацій побачили учасники щопонеділкової апаратної наради з керівниками виконавчих органів міської ради, яку 13 березня очільник Кропивницького Андрій Райкович провів у НВО № 25. Її було цілком присвячено реалізації програми «Нова українська школа» в нашому місті.
Розповідаючи про впровадження «Нової української школи», начальник управління освіти міськради Лариса Костенко повідомила, що, хоча програма стартує для першокласників з наступного, 2018-го, року, а профільні 10-ті класи мають бути створені аж 2027-го, однак у Кропивницькому школам є про що відзвітувати вже зараз.
– Минулий рік був для наших шкіл вдалим, – зазначила керівниця міської освітньої галузі, – оскільки значно поліпшено їх матеріальну базу, особливо це стосується комп’ютерного і програмного забезпечення, придбання сучасного обладнання для кабінетів фізики, хімії, оснащення для спортивних залів...
Учні й учителі 14 шкіл міста, у яких активно використовують новітні технології, продемонстрували учасникам наради свої здобутки. Досягнення в царині робототехніки – представники НВО № 6, «Вікторія-П» та гімназії ім. Т. Шевченка, а опанування матеріалом навчального предмета «Захист Вітчизни» – НВО № 16 і школи-інтернату. Успіхи у використанні комп’ютерних технологій показали учні гімназії нових технологій навчання. У цьому закладі навчається багато учасників конкурсів розробників комп’ютерних програм найвищого рівня. Діти зі своїми викладачами показали можливості дистанційного навчання і контролю, використання мільтимедійних технологій у вивченні біології, представили власні розробки програмного забезпечення.
– Безумовно, таких результатів ми не змогли б досягти без сучасного комп’ютерного обладнання, яке отримала школа від міської влади, – сказала директор ГНТН Любов Краснова. – А тепер перед дітьми – безмежне поле для реалізації власних ідей. І вони активно використовують таку можливість. успішно презентують гімназію на престижних всеукраїнських і міжнародних конкурсах…
Інші середні навчальні заклади продемонстрували свій доробок у фізико-математичній, біолого-хімічній царинах, а також демонстрували, як на уроках використовують медійно-проекційні та інтерактивні засоби навчання. Наприклад, учитель історії та правознавства НВК № 34 Ігор Алєйніков, використовуючи комп’ютерні технології, на прикладі мультфільму «Троє із Простоквашино» розповів про особисті та майнові відносини між його персонажами. Декілька шкіл продемонстрували досягнення в опануванні технологіями smart-освіти, яка полягає в наявності великої кількості джерел, максимальній кількості аудіо-, відео-, графічних матеріалів, здатності швидко і просто підлаштовуватись під рівень і потреби учня. Перехід до smart-освіти формує нові вимоги до вчителів: педагоги мають бути не тільки добре обізнаними у своїй професійній царині, а й мати широкий світогляд, світосприйняття, вміти використовувати різні технології для роботи як з інформаційними ресурсами, так і з учнями. Smart-підходи вимагають не надавати готові знання, а створювати умови для набуття учнями власних досвіду і навичок.
– Те, що ми сьогодні побачили, свідчить про надзвичайно високий потенціал наших учнів у всіх сферах, – відзначив Андрій Райкович. – І наше головне завдання полягає в тому, щоб забезпечити їм такі умови життя, навчання і роботи, щоб нинішні діти не прагнули виїздити з міста, а могли вдома реалізовувати свої таланти, мати за це гідну винагороду й розвивати рідний Кропивницький.
Юрій ЛІСНИЧЕНКО
Фото Сергія ЯКУНІНА