Про соціальну відповідальність бізнесу в нас прийнято згадувати виключно напередодні виборів, і пов‘язується це поняття в свідомості людей, перш за все, з благодійністю, допомогою соціально не захищеним верствам суспільства або з дрібним ремонтом в під‘їздах. А ось про соціальну відповідальність як складову філософії бізнесу, як систему принципово нових економічних відносин соціуму ми говорили з головою Наглядової ради «Корпорації ХХІ століття» Ларисою Онул.
– Ларисо Анатоліївно, дендропарк у Кропивницькому – яскравий приклад втілення концепції соціальної відповідальності бізнесу. В чому ваш секрет?
– Коли ми взялися за створення в нашому місті сучасного дендропарку, центру культурного відпочинку для всіх людей – не зважаючи на їхній вік чи достаток, поняття соціальної відповідальності бізнесу було у людей не на слуху. Але сама собі я тоді поставила запитання: чим я хочу займатися? І зрозуміла: тим, що буде приносити радість і задоволення не тільки мені. І якщо екстраполювати розуміння соціальної відповідальності бізнесу як відповідальності компанії за вплив її діяльності на інших – чи то окремих людей, чи то суспільства в цілому – на нашу корпорацію, безумовно, ми від самого початку взялися за справу, яка буде змінювати на краще життя навколо нас.
– Але це неминуче виливається. як мінімум, у додаткові фінансові витрати. Не кажучи вже про те, що обов‘язково знаходяться ті, кого все не влаштовує, хто вишукує недоліки в роботі й так далі.
– Для нас це можливість виправляти помилки і розвиватися далі. Нам важлива репутація нашої компанії. Що стосується грошей... Ми з чоловіком – люди віруючі і живемо за християнськими заповідями. У звичайному житті це називається законом десятини – 10 відсотків від своїх доходів ти віддаєш. Ми живемо відповідно до цього принципу. Ну, а в дендропарку із самого початку його нової історії ми були націлені на соціальні проекти.
Ми підтримуємо талановитих дітей, опікуємось дітками, які потребують особливої уваги. Безкоштовно катаємо і кататимемо надалі на атракціонах малечу з багатодітних сімей та сиріт. В останні роки разом з благодійними організаціями (наприклад, фонд «Єлисавета» та Армія порятунку) проводимо благодійні акції для дітейпереселенців та учасників АТО.
У нас є багаторічна традиція – в День знань і День захисту дітей дарувати школярикам тисячі флаєрів на право безкоштовного катання на атракціонах. Ще одна традиція – спеціальні екскурсійні проекти для дітей зі спецшкіл, інтернатів, звичайних шкіл та літніх таборів. Вже багато років ми влаштовуємо хлопчикам і дівчатам свята з розвагами, атракціонами та солодощами. Ми розробили спеціальну систему, коли на день народження будь-яка дитина отримує можливість безкоштовно покататися на атракціонах.
Благодійних проектів у нас багато, проте зупинятися ми не збираємося. Ми цілеспрямовано створювали таке місце, де кожна дитина змогла б відчути радість, набратися позитивних емоцій, продемонструвати свої таланти. У нас це вийшло.
– А що подарує дендропарк своїм відвідувачам у новому сезоні?
– У грудні ми з колективом провели ряд зборів, де колегіально розробляли стратегію розвитку парку на п‘ять років і, звичайно, складали плани на новий сезон. Ми оновили атракціони. Зараз триває будівництво пішохідного фонтану. Сьогодні вони дуже популярні. І ми вирішили, що і в нашому дендропарку походити, побігати, пострибати – як кому захочеться – по водичці в спеку ніхто не відмовиться.
Ми встановлюємо в декількох місцях парку лавочки на сонячних батареях, щоб можна було за необхідності заряджати різні девайси. Створюємо зону Wi-Fi. Біля кафе «Бонсай» з‘явиться майданчик в японському стилі. Реконструюємо майданчик в центрі парку – встановимо діжки з рослинами і горщики з квітами. Для посилення безпеки закінчуємо встановлення відеокамер на всіх атракціонах. З‘явиться й місце для проведення фестивалів хенд-мейду, фотовиставок і так далі. Фотозони, які ми створили, вже полюбилися кропивничанам. І, звісно, розроблено величезну кількість різноманітних цікавих заходів для дорослих та малечі.
Як ви знаєте, із 45 гектарів дендропарку 33 займають зелені насадження, і цю величезну територію не так просто прибрати. По тротуарах вже їздять спеціальні трактори, які миють плитку і збирають сміття. У них є додаткове обладнання для скошування трави, культивації землі і так далі. Робота з очищення всієї території ведеться активно, і нам вже є чим пишатися. В цілому можна сказати, що тактичні завдання на новий сезон ми виконали.
– А стратегічні?
– Перед нами стоїть дуже серйозне завдання (і ми вже почали працювати в цьому напрямку) – вдосконалити систему утримання всієї паркової зони. Фахівці зараз займаються комплексним проектом: яку зону потрібно очистити, коли, як і що підрізати, що й де підсадити і так далі. Ми повернулися до ідеї відновлення озер та будівництва готельного комплексу з аквапарком. Сподіваюся, у нас все вийде, тому що наші ідеї допомагають розвивати місто, робити його кращим для жителів і привабливішим для туристів.
Розпитувала Катерина ПЕТРОВА