Комунальні автобуси можуть прокласти дорогу комунальним таксі

Восени нашими міськими маршрутами громадського транспорту курсуватимуть нові комунальні автобуси великої місткості. Про це на прес-конференції в міській раді, що відбулася 27 червня, уже не вперше повідомив керівник міського управління розвитку транспорту і зв’язку Олександр Вергун.
За словами посадовця, закупівля 20 білоруських автобусів марки МАЗ-103 486 обійшлася у 69 мільйoнів 579 тисяч 900 гривень (вартість одного – 3 мільйoни 478 тисяч гривень). Переможцем тендеру на постачання цих машин стало підприємствo «Тoргoвий дім «Літан». П’ятого червня міська рада сплатила перший внесoк у рoзмірі 70 відсотків від загальнoї суми.
Комунальний автотранспорт, який невдовзі з’явиться на магістралях Кропивницького, – 2017 року випуску. Усі машини обладнані двигунами Mercedes-Benz з нормативом екологічних викидів Євро-5, GPS-трекерами, бортовими комп’ютерами, системами оголошення зупинок, WI-FI-роутерами, системами кондиціонування кабіни водія, зовнішніми і внутрішніми відеокамерами тощо. Після доставки автобусів до Кропивницького їх зареєструють, після чого буде оголошено конкурс на ті маршрути, де заплановано використовувати нові великомісткі автобуси.
Новою технікою поповниться КП «Електротранс», яке у зв’язку із цим перейде на цілодобовий графік роботи. Великомісткі автобуси виїздитимуть на маршрути о 6:00, а повертатимуться в гараж о 23:00. Курсуватимуть вони на Правобережну Лелеківку, обидві Балашівки, Велику Балку, Новоолексіївку, Арнаутове, у селище Нове та в район телецентру (деякі маршрути, можливо, зазнають змін задля зручності пасажирів і безаварійної роботи водіїв).
– Доїжджатимуть з Білорусі до Кропивницького нові МАЗи своїм ходом, – повідомив керівник транспортного управління. – Їхатимуть спочатку – до Києва для розмитнення, а звідти до нас, де на КП «Електротранс» їх прийматиме комісія з представників цього комунального підприємства, міського управління розвитку транспорту і зв’язку, Мінського автомобільного заводу і ТОВ «Торговий Дім «Літан». Ті сотні кілометрів, які автобуси подолають з Мінська до Кропивницького, не входимуть до гарантованого виробником пробігу, а видатки на цей довгий шлях оплатить переможець тендеру.
Олександр Вергун також розповів, що міські пасажирські перевізники відмoвилися рoзривати в oднoстoрoнньoму пoрядку угoду прo скасування вартості одного перевезення – 4,50 грн.
– У лютому виконком міської ради затвердив нові тарифи на проїзд у нашому громадському транспорті – 4 та 4, 50 грн, – зазначив він. – Після цього, відповідно до законодавства, було укладено додаткові договори з перевізниками щодо підняття вартості проїзду. Однак у березні депутати міської ради скасували рішення виконкому. Після цього управління розвитку транспорту і зв’язку направило перевізникам додаткові угоди про скасування дії запровадженого тарифу. Однак перевізники відмовилися розривати попередні договори в односторонньому порядку. Тому тепер дане питання вирішуватиме суд. Уже відбулoсь перше судoве засідання, друге призначенo на початок вересня.
Відповідаючи на запитання стосовно зобов’язання перевізників до кінця нинішнього року обладнати свої машини електронними системами контролю за транспортом і підключитися до міської диспетчерської служби, Олександр Вергун розповів, що троє з них уже виконали умову додаткових угод, укладених у лютому, і встановили GPS-трекери у своїх автобусах. Це – ПП «УкрАвтоІнвест» (маршрути № 5-а, 8, 11, 126 та 103), ПП «Автобаз Кіровоград» (маршрути № 18, 115, 117) та ПП «Сервіском» (маршрут № 274 – звичайний режим руху). Невдовзі ці перевізники підключать свої автобуси до диспетчерської служби КП «Електротранс».
Висвітлив головний міський транспортник і роботу в нашому місті таксі, зазначивши, що цьогоріч КП «Електротранс» отримало ліцензію на перевезення таксі і річковим транспортом. На його думку, приватні таксі в Кропивницькому працюють без ефективного контролю і несистемно. Тому, можливо, з часом у нас з’явиться і комунальна служба таксі.
– Є ідея – взяти для КП «Електротранс» два десятки електромобілів і використовувати їх як таксі, – повідомив він. – У великих містах нашої країни зараз з’являються служби таксі з електромобілями. Це – економічно вигідний і екологічно чистий вид транспорту…
Юрій ЛІСНИЧЕНКО

Читайте також