Як уже повідомляла «ВГ», міська влада прийняла рішення про придбання двадцяти автобусів великої місткості. Їх уже закуплено, вони мають надійти в місто найближчим часом. Це дасть змогу не тільки підвищити якість перевезень пасажирів, а й створити конкурентне середовище у цій сфері. Також у влади буде більше важелів впливу на політику ціноутворення на ринку пасажирських перевезень.
Правда, деякі представники так званої опозиції у депутатському корпусі ставлять під сумнів якість автобусів, які вирішила придбати влада, звучать звинувачення і щодо того, що анонсована вартість закупівлі транспортних засобів зросла на 10 мільйонів гривень. Ось що із цього приводу роз’яснив начальник управління розвитку транспорту та зв’язку міської ради Олександр Вергун.
– Питання придбання нових автобусів ми почали вивчати ще наприкінці минулого року. Їх конче потребують жителі Старої Балашівки, селища Нового, Арнаутового, Великої Балки. Спочатку орієнтувалися на ціни, які були виставлені на офіційних сайтах виробників автобусів та їх дилерів. Виходячи з них, прорахували загальну вартість 20 автобусів – близько 60 мільйонів гривень. Однак, коли потім офіційно звернулися до всіх виробників, вони надіслали нам документи, цифри в яких не збігаються із тими, що вказані на сайтах. У результаті ця цифра зросла до 70 мільйонів гривень. Ось, наприклад, відповідь від львів‘ян (автобуси ЛАЗ): вартість машини з базовою комплектацією, тобто без додаткових функцій – 4,4 мільйона гривень, тоді як на сайті було вказано на мільйон менше.
Нам вдалося за результатами тендеру придбати автобуси МАЗ-103 486 за ціною 3 мільйони 478 тисяч гривень кожен. І це при тому, що вони вже доукомплектовані системами GPS-навігації, зовнішнього і внутрішнього відеоспостереження, інформаційними табло, системою кондиціонування кабіни водія. Це – найвигідніша пропозиція на тендері.
– Чому не пройшла пропозиція українського виробника – компанії «Інженерінг»? Депутати від опозиції ставлять це вам у провину.
– В установчих документах цієї фірми вказано, що її засновником і власником є громадянин Росії. Ніяка вона не українська. Але це не єдиний аргумент проти цієї фірми. Вона не є офіційним дилером заводу-виробника, працює через посередника. Більше того, у документах на право здійснення торговельної діяльності вказано серійний номер ліцензії, який не збігається із даними на офіційному сайті Міністерства юстиції. Крім того, у фірми «Інженерінг» немає досвіду поставок автобусів містам. Тож був великий ризик, щодо виконання нашого замовлення.
– Також депутати дорікають вам, що автобуси – морально застарілі.
– Це не відповідає дійсності. Автобуси МАЗ-103 486 – це аналог німецьких «Неопланів», які вважаються одними з найкращих за комфортабельністю та технічними характеристиками. Вони набули популярності в 90-х роках, але моделі постійно удосконалюють. Ці транспортні засоби повністю відповідають нормативним вимогам. На них встановлено двигуни Mercedes-Benz з нормативом екологічних викидів Євро-5. Вони облаштовані шестиступеневою автоматичною коробкою передач, бортовим комп’ютером, камерами відео- спостереження. Мають зносостійкий кузов. Салон – максимально зручний для пасажирів, є місця для людей з обмеженими можливостями.
– Іще звучать зауваження, начебто в цих автобусах – не стовідсотково низька підлога.
– А вона і не повинна бути стовідсотково низькою. Згідно із постановою асамблеї ООН, цей показник має становити 70 відсотків, є й відповідна постанова Кабінету Міністрів, де вказано ці нормативи. Ті автобуси, що закупили ми, цим вимогам повністю відповідають. Якби ми висунули інші вимоги до учасників тендеру, це вже була б дискримінація по відношенню до тих, хто автобуси із стовідсотково низькою підлогою не виробляє.
– Це правда, що доукомплектування автобусів додатковими функціями обійшлося місту по 200 тисяч гривень кожен? Можливо, варто було б зекономити на цьому?
– Неправда! Ціна автобусів базової комплектації, які ми придбали, на початку торгів становила 3 мільйони 480 тисяч. А в підсумку ми придбали їх по 3 мільйони 478 тисяч гривень за кожен уже доукомплектованими. Незабаром ці автобуси з’являться в Кропивницькому, і мешканці міста самі зможуть оцінити, наскільки вони сучасні і комфортабельні. Сподіваюсь, вони будуть задоволені, як і тими новими тролейбусами, що ми закупили торік.