19 жовтня в Кіровограді проводилося обстеження пасажиропотоків – пасажирів рахували, відповідно до укладеної угоди, студенти КНТУ. Тепер спеціальна робоча група, створена за розпорядженням міського голови, до складу якої ввійшли працівники виконавчих органів міської ради, КНТУ, ДАІ, громадських організацій, має опрацювати дані близько дев’яти тисяч анкет й розробити оптимальну маршрутну мережу, на основі чого вже формуватиметься програма розвитку пасажирського транспорту в Кіровограді. Про це повідомив під час прес-конференції перший заступник міського голови Василь Дзядух.
– Ми отримали об’єктивну картину, наскільки завантажений той чи інший маршрут, де бракує транспортних засобів, де один маршрут накладається на інший, де необхідно збільшити кількість транспорту великої місткості, – зазначив Василь Онисимович. – Це стане фундаментом для майбутньої програми, до розробки якої ми приступимо відразу, як отримаємо результати аналізу моніторингу. До слова, востаннє обстеження пасажиропотоків у Кіровограді проводилося в 1978 році. Хочу подякувати студентам та викладачам КНТУ за виконану ними роботу.
Також Василь Дзядух повідомив про те, що виконком міської ради уже погодив порядок здійснення перевезень пасажирів транспортом загального користування, розроблено типовий договір між міською владою та перевізниками.
– Цими документами передбачено ряд важливих моментів, – підкреслив перший заступник міського голови. – Ми, зокрема, висуваємо жорсткі вимоги до перевізників щодо виконання закону про автомобільний транспорт, який передбачає і легалізацію заробітної плати водіїв, їх соціальний захист, і обов’язкову реєстрацію транспортних засобів, наявність у перевізників договорів оренди машин й таке інше. Уже в листопаді ми хочемо прийняти рішення про створення диспетчерської служби, що дозволило б налагодити технічний контроль за дотриманням перевізниками графіків руху.
За словами Василя Дзядуха, ця робота надзвичайно важлива, адже як свідчать результати аналізів звернень і скарг кіровоградців у сфері пасажирських перевезень накопичилося чимало проблем – це і перебої із транспортним забезпеченням у вечірній час, і обслуговування віддалених мікрорайонів. Зокрема, є скарги з цього приводу на маршрути №№ 22, 104, 102, 118, 19 та інші. Розв’язати їх можливо так званим «пакетним» шляхом – перевізникам пропонуватимуть взяти на обслуговування по кілька маршрутів, серед яких є й прибуткові, й неприбуткові, що дозволить з одного боку забезпечити належне транспортне сполучення з мікрорайонами, де більшість мешканців – пільговики, а з іншого – компенсувати транспортникам збитки.