»Дорожня карта» для міста й області

Кіровоград як обласний центр є не лише номінальною столицею краю, а й фактичною його пуповиною. Саме тому економічний, науковий, культурний розвиток нашого міста є локомотивом для такого ж розвитку всієї області. Про те, яким чином стратегія розвитку Кіровограда до 2020 року зможе стати зразком для стратегії розвитку всієї Кіровоградщини, розповідає перший заступник кіровоградського міського голови Василь Дзядух:

– Коли йдеться про стратегію розвитку Кіровограда до 2020 року як складову частини розвитку на цей же період усієї області, то потрібно обов’язково пов’язувати її з коригуванням генерального плану обласного центру. Бо генплан – це задум розбудови міста, який потрібно реалізовувати з огляду на те, як прогнозують свою подальшу діяльність великі підприємства, що є основними наповнювачами міського бюджету. А це – "Креатив", "Радій", підприємства компаній "Ельворті-груп" та "Гідросила-груп", переробної промисловості тощо.

Над вивченням трудового й виробничого потенціалу Кіровограда працюють і мають працювати ще ефективніше вищі навчальні заклади міста, зокрема КНТУ та КДПУ ім. В. Винниченка. До того ж, вони разом з іншими навчальними закладами готують спеціалістів для економіки та інших царин життя обласного центру й області.

Для підприємців міська влада створює й повинна і надалі створювати належні умови для ведення бізнесу. Але для цього бізнесмени мають інформувати про свої виробничі плани і перспективи до 2020 року. Це дуже важливо й тому, що від правильно розробленої й реалізовуваної стратегії розвитку окремих підприємств залежить добробут багатьох містян, безпосередньо пов’язаний зі створенням нових робочих місць та рівнем заробітної плати працівників цих підприємств.

Вважаю, що ці ж таки підприємства мають взяти участь у реалізації міської програми доступного житла, надаючи його своїм працівникам хоча б тих спеціальностей, які вкрай необхідні виробництвам. Міська ж влада зобов’язується швидко надавати земельні ділянки для побудови підприємствами житлових будинків, а також комплексно розвивати соціальну інфраструктуру в житлових масивах. Нам не слід забувати і про необхідність сприяння приватним забудовникам, які власним коштом будують собі житло. Для них ми також маємо якнайбільше спростити весь процес отримання необхідних для будівництва дозволів та інших документів. Названі заходи дадуть змогу суттєво знизити соціальну напругу, пов’язану з відсутністю власного житла у значної частини містян.

Важливою складовою розвитку Кіровограда є прокладання зручних транспортних артерій. Завдання цієї мережі – дати можливість людям швидко діставатися в різні куточки міста. Вона має з’єднувати якомога більше підприємств з житловими масивами та закладами освіти, охорони здоров’я, культури, ринками, крамницями тощо.

Стратегія розвитку Кіровограда до 2020 року – це також прогноз кількості дошкільнят, учнів, студентів у місті. А з нього випливають і рішення про те, скільки нам потрібно дитсадків, шкіл, інших навчальних закладів.

Міська влада розуміє, що область без її обласного центру не може розвиватися, як і він без неї, тому й працюємо над програмою стратегії розвитку міста до 2020 року, шукаємо своє місце в стратегії розвитку області до 2020 року. Найголовніше – створити економічне підґрунтя для сталої плідної роботи підприємств, аби бізнес не виходив за межі Кіровограда, а мав усі можливості для свого розвитку тут, у нас. Ідеться про забезпечення його сировинною базою, трудовими ресурсами, швидким наданням необхідних дозвільних документів для того, аби зацікавити кіровоградський бізнес лишатися в місті і працювати на нього, на його розвиток, на створення в ньому нових робочих місць, на забезпечення роботою й стабільною заробітною платою саме кіровоградців.

Дуже важливо, плануючи й реалізовуючи стратегію розвитку до 2020 року, чітко знати, яким є трудовий потенціал міста, протидіяти нелегальному ринку праці, залучаючи якомога більше безробітних і тих, хто працює "в тіні", до легальної роботи. Від цього матимуть користь і люди, які отримуватимуть заробітну плату (а відрахування з неї йтимуть у Пенсійний та інші фонди), і місто загалом, до бюджету якого надходитиме податок з цієї платні.

Важливою складовою успішного розвитку Кіровограда залишається ощадність при використанні електроенергії, води, тепла, газу. Про це повинні дбати як підприємці, так і міська влада, завдання якої – встановлювати в закладах комунальної власності ресурсозберігальне обладнання. Якщо цього не робити, то видатки на комунальні послуги постійно зростатимуть. Тому іншого виходу, окрім як використання ресурсоощадних технологій, немає.

Розвиток міста має ґрунтуватися на "дорожній карті", якою й повинна стати стратегія його розвитку до 2020 року. Керівництво міста повинно чітко знати, на що можемо опертися, а що потребує нашого втручання задля його зміни. Активні підприємства вже викупили землю, на якій вони знаходяться, а малоактивні цього зробити не можуть. До того ж, у міській комунальній власності лишилися вже переважно лише дитсадки, школи, лікарні, на які потрібно витрачати кошти, а заробляти на них місто не може.

Розвиток Кіровограда тісно пов’язаний з розвитком усієї області. Це стосується і транспортної інфраструктури. Якщо, наприклад, в Олександрійському районі відродять видобуток і переробку бурого вугілля, то певним чином у цьому процесі буде задіяна й територія та працівники обласного центру. Тому ми переконані, що стратегія розвитку міста до 2020 року є невід’ємною складовою стратегії розвитку всієї області на цей же період.

Тож роботи попереду багато. І спрямована вона на створення умов для матеріально забезпеченого життя кіровоградців та мешканців усієї області.

Читайте також