Чи потрібні маршрутки вночі?

На минулому сесійному засіданні депутати Кіровоградської міської ради підтримали запит свого колеги Павла Топчія щодо організації роботи пасажирського транспорту у нічний час, з 22-ї до шостої години. Вони доручили управлінню розвитку транспорту та зв’язку вивчити це питання й підготувати відповідний проект рішення міської ради. На виконання цього депутатського доручення у середу відбулася нарада із перевізниками, яку провела начальник вищезгаданого управління Ольга Гонтарь.

Відразу зауважимо, що перевізники пропозицію депутата сприйняли однозначно в штики. Їхні аргументи проти нічних перевезень такі. Перше – висока собівартість таких перевезень через витрати на оплату праці роботи водіїв уночі та маленький пасажиропотік (точніше, який цей пасажиропотік буде, узагалі ніхто не може зараз сказати, а значить, і собівартість таких перевезень підрахувати практично неможливо). Перевізники заявляють, що такі перевезення можуть коштувати навіть дорожче, ніж послуги таксі. Правда, лише один із них – керівник ВАТ «Автобусний парк» Анатолій Голованов обґрунтував свої слова реальними розрахунками – за його словами, якщо, наприклад, на 100-му чи 150-му маршруті виставити вночі один ПАЗ, то один рейс обходитиметься підприємству у 138 гривень. За умови, що салон на 23 посадочних місця буде повністю заповнений, тариф на перевезення має становити шість гривень. Це менше, ніж у таксі проїхати, але ж зрозуміло, що вночі салони автобусів повністю заповнені не будуть.

Друге – неможливість визначення, на яких саме маршрутах є потреба у запровадженні нічних рейсів. За словами перевізників, якщо, наприклад, виходити із того, що в нічний час комусь треба доїхати додому із залізничного вокзалу, то невідомо, в який саме мікрорайон йому буде треба їхати. Третє – перевізники стверджують, що попиту на нічні перевезення не буде. Мовляв, у Кіровограді ніколи такої практики й не було, закладів, які працюють у нічний час, в обласному центрі дуже мало, а великі підприємства, на яких люди працюють у три зміни, забезпечують своїх працівників транспортом самостійно. На підтвердження наводять цифри: з другої до п’ятої ночі до всіх таксомоторних перевізників надходить не більше десяти викликів. І нарешті четвертий аргумент, який, як вважають перевізники, є головним – неможливість створення безпечних умов для роботи водія (про це, до речі, казали на нараді і представники ДАІ).

Але ж з іншого боку, зазначила Ольга Гонтарь, якщо депутат підготував такий запит, а інші його підтримали, значить потреба у нічних перевезеннях таки є. Напевне, до депутата надходили якісь звернення від мешканців з цього приводу, припустила вона. Жаль тільки самого Павла Топчія на нараді не було, можливо, він би аргументовано відстояв свою позицію, а так все обмежилося припущеннями. У той же час на користь того, що ідея із нічними перевезеннями має право на життя, свідчить те, що у деяких містах – зокрема, у Херсоні, Львові, вони організовані. У Херсоні проїзд у них навіть коштує, як і вдень, у Львові трохи більше, і «маршрутки» курсують до 0.30. Нещодавно рішення про цілодобовий графік роботи для маршрутних таксі за окремим тарифом прийняли і в Сімферополі та Донецьку.

Урешті-решт було вирішено, що перевізники до 16 листопада підготують свої пропозиції, розрахунки, аргументи стосовно того, можливо чи ні організувати нічні перевезення в Кіровограді, який при цьому може бути тариф на ці послуги й таке інше. Також, зазначила Ольга Гонтарь, доцільно провести з цього приводу громадські слухання, організувати «круглі столи», винести це питання на обговорення профільної постійної депутатської комісії.

У свою чергу наша газета пропонує нашим читачам теж висловитися з цього приводу, зателефонувавши чи надіславши листа до редакції (можна в електронному вигляді). Поділіться думками: чи потрібно взагалі запроваджувати перевезення пасажирів у нічний час, якщо так – то з якої і до якої години, на яких маршрутах й так далі.

До слова, як свідчить практика, перевізники, які так опираються запровадженню нічних перевезень, навіть у вечірні часи графіків руху недотримуються. Це питання теж розглядалося на нараді.

– До нас продовжують надходити скарги від пасажирів стосовно того, що після 20.00 пасажирський транспорт працює дуже погано, –підкреслила, звертаючись до перевізників Ольга Гонтарь. – Це неприпустимо, тим більше в осінньо-зимовий період, коли на вулиці холодно й темно. У всіх вас є затверджені паспорти маршрутів, де вказано, до якої саме години повинні здійснюватися перевезення на тому чи іншому маршруті, який графік руху машин. Але далеко не всі їх дотримуються. Ви виправдовуєтеся, що ввечері людей мало, і вам невигідно виїжджати на маршрут. Але ж ви самі в цьому винні. Якби люди були впевнені, що графіки виконуватимуться і що о такій-то годині «маршрутка» точно буде на зупинці, вони б чекали на неї, і салон був заповнений. Вигідно чи не вигідно – це ваші проблеми, є паспорти маршрутів, графіки руху, договори, умови яких слід дотримуватися. Попереджаю усіх: ми вже почали проводити масові перевірки, контролюватимемо виконання графіків руху по кожному маршруту. Якщо порушуватимете їх – вживатимемо жорстких заходів.

Також на нараді розглядалося питання щодо організації зупинки громадського транспорту біля «Експоцентру» на вулиці Медведєва, 1, де віднині працює постійно діюча виставка продаж продовольчих та непродовольчих товарів. Ольга Гонтарь повідомила перевізникам, що за дорученням міського голови Олександра Саінсуса така зупинка вже організована, біля «Експоцентру» встановлено відповідний знак, тож автобуси, які працюють у звичайному режимі, повинні там зупинятися обов’язково, а «маршрутки» - на вимогу пасажирів.

Читайте також