Будуть нові тролейбуси, а згодом — і електробуси

Виконавчий комітет Кіровоградської міської ради розглянув і погодив проект рішення міської ради "Про запровадження програми розвитку міського пасажирського транспорту та зв’язку у м. Кіровограді на 2016 рік". Даним документом передбачено створення єдиної обласної диспетчерської системи, яка розповсюджуватиметься і на міських перевізників, придбання для комунального підприємства "Електротранс" нових транспортних засобами, забезпечення прав пільгових категорій населення на перевезення у громадському транспорті, а також відшкодування міським перевізникам витрат на перевезення пільговиків.
Начальник управління розвитку транспорту та зв’язку міської ради Олександр Вергун, який представляв програму, зазначив, що обласна диспетчерська система не передбачає виділення коштів з міського бюджету. Натомість диспетчерська служба КП "Електротанс", яка контролює рух тролейбусів, потребує модернізації. З цим також погодився і міський голова Андрій Райкович, який зазначив, що створивши у місті комунальне підприємство, влада повинна подбати і про його матеріальне забезпечення. Окрім вдосконалення диспетчерської служби, потрібно також оновити тролейбусний парк.
– Ми зуміли закомулювати у міському бюджеті 80 мільйонів гривень на придбання 20 нових тролейбусів дніпропетровського виробництва, – розповів присутнім міський голова. – Незабаром ці тролейбуси з’являться на вулицях міста, адже ми вже пройшли всі необхідні процедури по їх закупівлі. Вдатись до такого безпрецедентного рішення нас примусив час, адже у Кіровограді катастрофічно не вистачає транспорту великої місткості. Якщо ще в радянські часи на маршрути виїздило до 70 тролейбусів. То зараз їх працює лише 25. при цьому 16 машин перебувають в оренді, а з міського бюджету доводиться за них сплачувати кошти. Таке господарювання для міської влади неприйнятне. Отже ми повинні впевнено рухатись до того, щоб у комунальному підприємстві було хоча б 50 тролейбусів.
Потім будемо думати, як придбати електробуси. Вони є китайського та європейського виробництва. Китайські дешевше – від 300 тисяч доларів, але європейські надійніші в експлуатації. Щоб не повторювати досвід із закупівлею "Хюндаїв" для залізниці, будемо це питання ретельно вивчати. Не використані всі можливості співробітництва між громадами різних європейських країн. Але нам обов’язково потрібно забезпечити таким транспортом маршрути на селище Нове, а в межах міста – на Лелеківку та селище Гірниче.
Андрій Райкович переконаний, що муніципальний транспорт повинен домінувати на міських маршрутах. При цьому, у переважній більшості, великогабаритний.
– На це ми налаштовуємо й приватних перевізників, – повідомив міський голова. – Вже зараз вони приходять і питають, які автобуси краще закуповувати, адже починаючи з наступного року планують інвестувати у транспортну галузь. Час маршруток – всіляких там "дельфінчиків" вже пройшов. Потрібно налаштовуватись на масштабні проекти.

Читайте також