Уже рік рух автобусів ПАТ «Автобусний парк» 13527, яке на даний час обслуговує чотирнадцять маршрутів Кіровограда, а також тролейбусів координують спеціалісти диспетчерського центру автопарку з допомогою приймально-передавальних пристроїв (GPS-трекерів), дані з яких через GPS-приймач потрапляють на комп’ютери диспетчерів.
А ті вже бачать, де на даний час знаходяться 45 автобусів та тролейбусів, обладнаних GPS-трекерами, з якою швидкістю вони рухаються і, за потреби, повідомляють водіям про те, на скільки хвилин вони випереджають свій графік руху чи відстають від нього.
З роботою створеної на підприємстві централізованої системи диспетчеризації кіровоградських журналістів, а також першого заступника міського голови Володимира Каніщева й заступника начальника міського управління транспорту і зв’язку Віктора Зубченка ознайомив голова правління ПАТ «Автобусний парк» 13527 Анатолій Голованов.
– Дана система дає змогу, – зазначив він, – оперативно реагувати на будь-які, навіть незначні, збої в інтервалах руху на різних маршрутах. Невдовзі ми підключимо до неї й ті наші автобуси, які поки що не обладнані трекерами.
Перший заступник міського голови повідомив, що очікує на кіровоградців у сфері пасажироперевезень найближчим часом:
– Після завершення до початку осені всіх етапів конкурсу на право перевезення пасажирів і формування нової маршрутної мережі усі її транспортні засоби, а це – більш ніж чотириста автобусів, буде обладнано приймально-передавальними пристроями, які в режимі реального часу передаватимуть дані про місцезнаходження і швидкість руху машин у диспетчерський центр ПАТ «Автобусний парк» 13527. Установлення за власні кошти таких пристроїв на автобусах перевізників, які вибороли право возити містян, – одна з передумов підписання між міською владою і ними угоди про перевезення. Інші обов’язкові пункти – наявність на підприємстві-перевізникові механіка для огляду машин до і після виїзду на маршрути, а також медика для обстеження водіїв перед початком їхньої зміни. Під час упровадження нової транспортної мережі з’ясувалося, що дещо в ній потрібно змінити або вдосконалити, – продовжив Володимир Каніщев. – Уже вирішено, що на центральному маршруті там, де це необхідно, буде створено дев’ять нових зупинок. Обмірковуємо варіанти створення вечірньо-нічного маршруту, яким автобуси курсуватимуть до першої години. Після звернень громадян внесено зміни (або найближчим часом це буде зроблено) на маршрутах № 103 (його повернено), №21 (запроваджено заїзд на зупинку «МАУП»), №126 (автобуси їхатимуть не вулицею Гоголя, а Шевченка), №284 (додано три автобуси).
Кіровоградці нарікають на зменшення кількості транспорту у вихідні, коли пасажиропотік зменшується, меншає тоді й транспортних засобів. Тож думаємо, яким чином можна задовольнити побажання містян занадто довго не очікувати на зупинках на автобуси й тролейбуси.
Загалом же, після завершення конкурсу на право перевезення пасажирів та формування транспортної мережі вимоги до перевізників будуть значно суворішими, аніж це було раніше. Бо головна мета реформування системи пасажирських перевезень у Кіровограді – це безпека пасажирів.