11 грудня у міській раді Кропивницького відбулося засідання робочої групи з підготовки проекту Програми боротьби з амброзією полинолистою на території Кропивницького на 2019-2025 роки.
– Створена цільова програма з ініціативи депутатів міської ради і така ініціатива є надзвичайно актуальною для міста, – відзначив голова робочої групи, секретар міської ради Андрій Табалов. – Це болюча проблема для обласного центру, але щоб її ефективно вирішити, необхідно починати підготовку до боротьби з цією карантинною рослиною вже взимку.
Важливим моментом налагодження ефективної боротьби з амброзією є точна інформація про місця її проростання на території міста – тут алергійній рослині має протистояти вся громада.
– Зручним інструментом поширення інформації про ареали алергічної рослини у Кропивницькому є спеціальна електронна мапа, на якій мешканці міста зможуть позначати локації, де росте амброзія, – повідомила автор проекту рішення, депутат міської ради Катерина Шамардіна. – Програмою передбачалася розробка такої мапи, але ми сконтактували з адміністраторами Всеукраїнського сервісу боротьби з амброзією «ambrozii.net» і отримали доступ до вже готового електронного ресурсу: така карта амброзії по Україні вже створена, залишається її лише наповнити змістом.
Члени комісії обговорили під час засідання питання належного матеріального забезпечення комунальних підприємств Кропивницького, зокрема наявності в них достатньої кількості мотокос, мотокультиваторів, працівників тощо.
За словами головного інженера КП «Благоустрій» Віктора Івашини, найефективнішими у знищенні амброзії є механічний та агротехнічний методи. На них і будуть робити ставку кропивницькі комунальники.
Спеціалісти КП «Благоустрій» нададуть детальну інформацію про всі необхідні ресурси: матеріальні, фінансові, людські, які забезпечать виконання заходів по боротьбі з амброзією у вегетаційний період. А це означає, що всі карантинні бур’яни мають бути скошені і виполоті до кінця липня. Крім того, планується залучити до роботи у цьому напрямку представників міськрайонного центру зайнятості та національної поліції.