Кіровоградська міська рада XXIII скликання була сформована таким чином, що у її складі із 50 депутатів працювало 16 жінок, 9 представників галузі освіти, 2 — вищої школи, 10 — представників закладів охорони здоров’я, 17 працюють на підприємствах різних форм власності, а 8 депутатів — в органах влади та місцевого самоврядування. Із цього видно, що рада досить збалансована, попри твердження деяких політиків про те, що міську раду заполонили освітяни та лікарі. Разом з тим у період наших повноважень відчувалось, що в складі ради від житлово-комунального господарства міста лише один представник.
Найбільш активними в роботі ради, комісій, депутатських заходах є депутати — представники підприємств, освітян та лікувальних галузей. Саме їм, на мою думку, слід завдячувати тому, що школи і лікарні ще тримаються, а підприємці мають змогу робити свій бізнес. Хоча (я ще про це скажу) дуже багато у цих питаннях проблем. Активними, цілеспрямованими, стійкими та водночас мудрими є наші жінки-депутати.
У міській раді працювало 8 фракцій, 4 із яких було створено за партійним принципом. До честі депутатів, жодного разу за ці роки у нас не було конфліктів чи протистоянь через політичні переконання.
У період наших повноважень ми прийняли 1342 рішення, провели 27 сесій та 56 засідань ради. Для порівняння депутати минулого скликання провели 14 засідань, на яких прийнято 135 рішень. Аналіз розглянутих питань та прийнятих за ними рішень має такий вигляд: з питань врегулювання земельних відносин — 218 рішень, з питань власності територіальної громади міста — 124 рішення, з питань бюджету та фінансів — 161 рішення, з питань комунального господарства — 41 рішення, з питань охорони здоров’я, освіти, соціального захисту — 52 рішення.
На жаль, третина цих питань більше стосується компетенції виконавчих органів, ніж самої ради. Ми змушені були інколи терміново втручатися і приймати рішення, щоб не допустити негативних наслідків. Так, наприклад, з питання підготовки міста до зими. До компетенції ради входить визначення лише об’ємів і джерел фінансування. Організація і проведення робіт, дотримання якості і термінів, раціональний розподіл коштів, сил, техніки — ці питання мають вирішувати виконавчі органи міської ради.
Депутати, не шкодуючи сил і часу, по 4-5 разів підряд намагались вирішувати ці питання. Із 634 депутатських запитів, направлених ними за 4 роки, 258 стосуються вирішення питань у житлово-комунальній сфері, 60 — у галузі освіти, 16 — у галузі охорони здоров’я, 227 — з питань соціального захисту людей.
Нерідко через недбале ставлення до своїх обов’язків окремих посадовців міська рада мусила приймати по кілька рішень з одного питання і навіть проводити позачергові сесії, як це було, наприклад, при вирішенні питань кредитування комунальних підприємств, які подають тепло і воду.
Нами проведено 24 дні депутата, на яких заслуховувались керів-ники про результати роботи тепло-, електро-, водопостачальних підприємств. Підприємств, які забезпечують місто транспортними перевезеннями, ремонтують дороги, забезпечують ліками, продуктами харчування, тощо. Наші рекомендації з цих питань направлялись міському голові та його заступникам. Ми вимагали їх втілення у життя. Але, на жаль, часто нас просто не чули.
Депутати міської ради активно працювали в постійних депутатських комісіях, яких, за галузевим принципом, було сформовано 9. Проведено 416 засідань цих комісій, на яких прийнято 1507 рішень. Хоча ці рішення і носили рекомендаційний характер, міська рада завжди зважала на їхні пропозиції, і 96 відсотків рішень прийняті з урахуванням позицій постійних депутатських комісій.
Радою була створена контрольна депутатська комісія, до складу якої увійшли керівники депутатських фракцій і постійних комісій. Перед проведенням кожної сесії ця комісія визначала перелік питань, які виносились на розгляд ради, обговорювались проекти рішень, визначались пріоритети, узгоджувались спірні питання. У відсутність міського голови цю комісію очолюю я.