З 31 травня 2013 року в Кіровограді розпочнеться перший етап впровадження нової маршрутної мережі, яка була розроблена фахівцями Харківського національного автодорожнього університету і затверджена виконкомом міської ради у листопаді минулого року. Які саме зміни чекають на кіровоградців і чим викликана їх необхідність – про це в розмові із заступником начальника управління розвитку транспорту і зв’язку міської ради Віктором Зубченком.
– Основна мета впровадження нової мережі – підвищення безпеки дорожнього руху, –пояснив Віктор Зубченко, – поліпшення комфортності перевезень пасажирів, розвантаження центральної частини міста, посилення контролю за роботою перевізників, в тому числі шляхом встановлення супутникових пристроїв на транспортних засобах.
У чому ж полягають зміни? Замість маршрутів №№ 50 і 120, які дублювали маршрути з автобусами великої місткості, вводяться маршрути №№ 100 та 101 (Лісопаркова-Жадова), автобуси по яких їздитимуть через Пацаєва і Героїв Сталінграда в обидва боки. Мешканці вулиці Пацаєва, крім того, матимуть змогу користуватися маршрутом №20 (Жадова – Колгоспний ринок – Нова Балашівка), а також №11. Ліквідовується також маршрут №5, замість якого мешканці 101-го мікрорайону користуватимуться 113-м маршрутом (101-й мікрорайон – Єгорова через центр). В свою чергу на маршруті 5-а буде збільшено кількість транспортних засобів, які рухатимуться від Жадова через центр, вулицю Генерала Родімцева, онкодиспансер до СТО (в обох напрямках). Крім того, мешканці району Кущівки відчують зміни на 126-му маршруті, на якому буде збільшено майже втричі кількість транспортних засобів і сам маршрут буде продовжений до Колгоспного ринку (щодо цього надходили прохання від мешканців вулиці Урицького). 103-ий маршрут, який до сьогодні працював в режимі маршрутного таксі, тепер працюватиме в звичайному режими руху, на ньому курсуватимуть два-три транспортних засоби великої місткості. На 111-му маршруті (Стара Балашівка) замість 6-7 автобусів ПАЗ,працюватимуть автобуси іншого класу – БАЗ, «Рута», і їхня кількість буде збільшена до 16 одиниць. Це при тому, що маршрути 111-а і 111-б, на яких працює шість автобусів класу ПАЗ, залишатимуться. Мешканці вулиці Бєляєва неодноразово зверталися до виконавчих органів міської ради зі скаргами на те, що біля їхніх житлових будинків розміщуються кінцеві зупинки маршрутів №№ 10 та 108. Тож тепер у 108-го кінцева зупинка буде біля кардіоцентру, він курсуватиме від вулиці Волкова, через Академіка Корольова і далі за своїм звичним маршрутом. Маршрут №10, а також №22, на якому працювали один-два транспортних засоби, ми ліквідовуємо, а 21-й продовжуємо до вулиці Соціалістичної, із заїздом на вулицю Бєляєва, таким чиномвін замінить 10-ий і 22-й маршрути. Кількість транспортних засобів на ньому буде збільшений від 7-8 до 16.
Ліквідовуються також маршрут №150а, на якому працювало два-три транспортних засоби, та маршрут №9. Замість 9-го маршруту мешканці Жадова можуть дістатися до Ковалівки маршрутами 111-м, 6-м та тролейбусним маршрутом №9.
Таким чином, ми ліквідували шість маршрутів, що працювали, та ще два, на яких курсувало по одному-два транспортних засобів і вони були практично «неживі». Якщо взяти загальну пасажиромісткість тих автобусів, що працювали на ліквідованих нині маршрутах, та тих, якими ми пропонуємо користуватися зараз, то вона стане більшою – з урахуванням того, що в вересні ми плануємо проводити подальшу реформу (передбачається ліквідувати ще кілька дублюючих маршрутів).
– Чи здатні перевізники забезпечити впровадження цих змін по кількості транспортних засобів?
– Так, вони здатні це зробити і вже взяли на себе такі зобов’язання під час першого етапу конкурсу на право перевезень пасажирів, який відбувся минулого тижня.
– Мешканців також хвилює, чи достатня пропускна спроможність вулиць, по яких планується пустити автобуси великої місткості, наприклад, вулиці Пацаєва?
– По вулиці Пацаєва, якщо ви пам’ятаєте, раніше і ходив саме транспорт великої місткості, спарені автобуси «Екаруси», ширина її відповідає нормативам.
– Але ж у Кіровограді ще й побутує практика паркування легкових автомобілів вздовж вулиць, якими рухається пасажирський транспорт. Маршрутки між ними ще якось маневрують, а великим автобусам це зробити буде складно.
– Будемо працювати над розв’язанням цієї проблеми спільно з ДАІ. Вдалося ж нам вирішити питання заборони зупинок громадського транспорту в центральній частині міста.
– Якщо в ході впровадження нової маршрутної мережі на практиці виникнуть проблеми, як, зокрема, це сталося у Львові, коли автобуси на тому чи іншому маршруті не здатні будуть перевозити всіх бажаючих, чи можна буде нову мережу відкоригувати?
– Саме вивчивши досвід Львова, Сум, інших міст, де всі маршрути поміняли в один день, ми дійшли висновку, що не можна кардинально змінювати мережу, та ще й одномоментно. Саме тому зміни ми впроваджуємо поступово, при цьому залишивши звичні для жителів номери маршрутів. Вважаю, що якихось масових проблем не буде. Однак ми в будь-якому випадку контролюватимемо ситуацію на кожному маршруті, і якщо на тих чи інших маршрутах проблеми виникнуть, зможемо оперативно їх вирішити шляхом зміни інтервалів руху транспортних засобів.