З 20 червня вартість проїзду в Кіровограді в транспорті загального користування становитиме 2,50 гривні, а в режимі “експрес” – 3 гривні. Таке рішення було ухвалено вчора на засіданні виконавчого комітету міської ради.
Зменшити тариф вдалося, як-то кажуть, із другого заходу. В середу “тарифне” питання з ініціативи секретаря міської ради Івана Марковського члени виконкому теж розглядали, однак тоді за зменшення вартості проїзду проголосували лише троє із восьми членів виконкому.
Варто зауважити, що на обох засіданнях виконкому були присутні водії. У середу вони вчинили такий ґвалт, що присутні ледь чули один одного. Учора ж водії маршруток мітингували вже за дверима зали, де проходило засідання виконавчого комітету. Охороняли порядок представники місцевої самооборони. Але трьох представників мітінгувальників, за пропозицією члена виконкому Андрія Райковича, на засідання таки пустили. Іван Марковський запевнив перевізників, що до першого серпня розрахунки, надані ними щодо вартості проїзду, будуть ретельно опрацьовані спеціально створеною комісією, узгоджені з Антимонопольним комітетом, іншими контролюючими органами та винесені на розгляд виконавчого комітету. Рішення про введення тимчасового тарифу у розмірі 2,50 гривні члени виконкому погодили одноголосно.
Нагадаємо нашим читачам, що третього червня на сесії Кіровоградської міської ради депутати на вимогу прокуратури скасували рішення виконкому про збільшення вартості проїзду у "маршрутках" до трьох гривень. Однак, оскільки з перевізниками вже були укладені додаткові угоди, тариф у розмірі три гривні продовжував діяти. Тиждень тому Іван Марковський запросив керівників транспортних підприємств на нараду і запропонував їм погодитися на певний час (до трьох місяців), поки не будуть обраховані нові, економічно обґрунтовані тарифи, перевозити пасажирів за тарифом 2,50 гривні. Він підкреслив, що згода на такий компромісний варіант стала б соціально відповідальним кроком з боку кіровоградських перевізників. За його словами, нині – складна ситуація в країні, найближчим часом ні зарплати, які і так у Кіровограді – одні з найменших в Україні, ні пенсії не підвищуватимуться, і представники бізнесу мають на це зважити.
П’ять із семи перевізників на цю пропозицію погодилися. Відмовилися на той момент лише керівники ПАТ “Автобусний парк 13527” та ПП “Олікс".
– Тоді йдемо разом до людей, і пояснюйте їм свою позицію, обгрунтуйте, чому у Вінниці і Житомирі автобуси ходять за 1,75 гривні, у Львові – за 2 гривні, а кіровоградцям доводиться викладати 3 гривні за поїздку, – запропонував Іван Марковський і запевнив, що навіть, якщо цих два перевізники не погодяться на пропозицію влади, вихід із ситуації буде знайдено.
Він підкреслив, що згода на такий компромісний варіант стала б соціально відповідальним кроком з боку кіровоградських перевізників. За його словами, нині – складна ситуація в країні, найближчим часом ні зарплати, які і так у Кіровограді – одні з найменших в Україні, ні пенсії не підвищуватимуться, і представники бізнесу мають на це зважити.
П’ять із семи перевізників на цю пропозицію погодилися. Відмовилися на той момент лише керівники ПАТ “Автобусний парк 13527” та ПП “Олікс".
– Тоді йдемо разом до людей, і пояснюйте їм свою позицію, обгрунтуйте, чому у Вінниці і Житомирі автобуси ходять за 1,75 гривні, у Львові – за 2 гривні, а кіровоградцям доводиться викладати 3 гривні за поїздку, – запропонував Іван Марковський і запевнив, що навіть, якщо ці два перевізники не погодяться на пропозицію влади, вихід із ситуації буде знайдено. Як варіант – замість тих маршрутів, що обслуговують вищезгаданих два підприємства, запровадять інші, тимчасові, і знайдуть перевізників, які погодяться перевозити пасажирів дешевше.
До слова, про людей, до яких Іван Марковський пропонував перевізникам йти і пояснювати свою позицію. Вони вже не мовчать. У п’ятницю молоді активісти політичної партії “УДАР” влаштували пікет під стінами міської ради. Вони прийшли з плакатами “Поверніть 50-й маршрут”, “Посередників геть!”, “Подайте на проїзд” та іншими. Також принесли символічні мішки, набиті "грішми", які, на думку активістів, здирають з кіровоградців перевізники. Потім молодь влаштувала акцію протесту – ходила з цими плакатами по пішохідному переходу на розі вулиць Великої Перспективної та Віктора Чміленка, при цьому не порушуючи правил дорожнього руху та не створюючи незручностей водіям транспорту.
– Ми ходимо по місту з вивернутими кишенями, бо в них вже не залишилось грошей – все витратили на проїзд, – розповів активіст Михайло Кисельов. – Після так званої транспортної реформи люди вимушені платити за проїзд двічі, бо діставатись з одного кінця міста в інше без пересадок неможливо. Я вважаю, що перевізники спекулюють на підвищенні курсу долара, складній економічній ситуації в країні. Якщо тариф не зменшать, прийдемо знову, і нас буде вже набагато більше.
Варто зауважити, що у середу уже і керівництво ПАТ "Автобусний парк" погодилося на зменшення тарифу. Лише власники ПП "Олікс" опиралися – подали так званий протокол розбіжностей, в якому вказали, що будуть змушені перевозити пасажирів за новим тарифом, але вимагатимуть до першого вересня від влади відшкодування різниці між цим тарифом та собівартістю послуги. Але учора на засіданні виконкому вже й вони не були такими категоричними.
Словом, із тарифами нарешті розібралися (текст рішення читайте на стор. 4). Принаймні, на найближчих кілька місяців. Однак у сфері перевезення пасажирів залишається чимало інших проблем, на які вказують у своїх скаргах жителі. Це, зокрема, погане сполучення мікрорайонів Жадова з Новомиколаївкою, Лелеківкою, Бєляєва з Новомиколаївкою. Всі ці проблеми слід розв’язати найближчим часом, підкреслив секретар міської ради. Також він зазначив, що влада висуватиме більш жорсткі вимоги до перевізників щодо виконання умов договорів – дотримання графіків руху, відповідності кількості машин на маршрутах, заявлених у договорах, належного обслуговування пільговиків. Із тими, хто ці вимоги не виконуватиме, угоди розриватимуть, обіцяє влада.