Зібрання представників двох вищих навчальних закладів (також Кіровоградського інституту комерції) було присвячене дню народження цих приватних ВНЗ. Ректор другого з названих ВНЗ, кандидат педагогічних наук, професор Н. Василенко, у привітанні до науковців зазначила: "Ми – успішні, бо протягом дев’ятнадцяти літ випускаємо гідних нашого часу фахівців: бухгалтерів, економістів, маркетологів, педагогів, психологів, знавців іноземних мов. Не дивно, що фірми, виробництва, агенції, школи Києва, Кіровограда, Запоріжжя запрошують наших випускників на роботу".
Цікавим та змістовним було пленарне засідання, на якому промовці виголошували доповіді з використанням мультимедійних технологій. Доктор педагогічних наук професор В. Василенко, кандидат педагогічних наук доцент С. Муравська, кандидат економічних наук доцент О. Тертиця розповіли про систему освіти у Швеції, інноваційні технології навчання в сучасній школі та використання інтерактивних методів навчання при підготовці спеціалістів.
Інформативно насичена доповідь ректора показала успішну країну Швецію (населення – дев’ять мільйонів осіб), система освіти якої заслуговує на увагу. Школярам там до восьмого класу не задають домашніх завдань (вони самі обирають завдання). Не дивно, що їм не ставлять оцінок. А система вищої освіти щодо використання інноваційних технологій посідає провідне місце у світі. Сучасні методи навчання (метод-кейс, відеотренінг, метод "акваріум"), про які розповів доцент О. Тертиця, сприяють успішній підготовці спеціалістів. Цікаву інформацію про навчання учнів у США надала також доцент С. Муравська.
На чотирьох секціях викладачі доповідали про свої наукові пошуки та знахідки, які сприяють удосконаленню навчально-виховного процесу. Було обговорено доповіді та повідомлення з проблем ефективності підготовки економістів, раціонального використання відеотренінгів, ділових ігор, інтерактивної дошки при викладанні іноземних мов, системи формування естетичної культури у дітей Японії, Китаю та ін.
П’ятдесят доповідей, виголошених на секційних засіданнях, змусили викладачів-учених осмислити роль інноваційних технологій у викладанні, а головне – це те, що за будь-яких умов особистість терплячого, великодушного, працьовитого педагога-викладача здатна подолати хиби при засвоєнні його вихованцями знань, спонукати студента систематично працювати у книгозбірні, щоби стати справжнім фахівцем. Тож висловлювання професора В.Василенка "Науки без викладання немає, як немає викладання без науки", – це справжній дороговказ для нас, викладачів.
Василь ЛИКОВ,
кандидат педагогічних наук, доцент "Педагогічної академії", учасник конференції